אישור פטור ממס הכנסה – איך נוכל לקבל אחד כזה

לאחר פציעה חמורה או התפרצות מחלה קשה, המצב הפיזי והנפשי של הנפגע ירוד מאוד. הדבר מקשה עליו לעבוד ולעיתים קרובות פוגע קשות בפרנסת המשפחה. בשל כך, אנשים אלו עשויים להיות זכאים לפטור מלא או חלקי מתשלום מס הכנסה. כך תגדל המוטיבציה של האדם לחזור למעגל העבודה, לפי יכולתו, והוא יוכל להשתקם.

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

זכאים לפטור מי שעונה על 3 התנאים הבאים:

• יש להם הכנסה חייבת במס
  • נקבעה להם נכות לתקופה של מעל חצי שנה
  • הנכות שנקבעה היא בשיעורים המצוינים בחוק

סוג הנכות המקנה פטור

הזכאות לקבלת אישור פטור ממס הכנסה נובעת מבעיות בריאותיות ופיזיות מורכבות. עם זאת, ישנם חוקים נוספים היכולים לקבוע נכות רפואית כגון – חוק נכי צה"ל, חוק נכי המלחמה בנאצים וחוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה. בנוסף, בעלי תעודת עיוור וחולים אונקולוגים זכאים גם הם להטבה.

תהליך מימוש הזכות

• קביעת אחוזי נכות – עליכם לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה, בה ייקבעו לכם אחוזי הנכות. אם הייתם בעבר בוועדה דומה בעקבות הפציעה, ויש בידיכם אחוזי נכות מעודכנים – אין צורך בשלב זה.
  • הגשת הבקשה לפטור – עליכם להגיש לרשות המיסים את המסמכים הנדרשים (פרוטוקול הוועדה הרפואית, טופס בקשה לפטור ממס, תלוש שכר אחרון).

דברים שחשוב לדעת

• שקלול אחוזי נכות

במצב שבו המבקש סובל ממספר סעיפי נכות, אשר כל אחד מהם בנפרד פוגע ביכולת ההשתכרות שלו, אחוז הנכות הסופי יחושב לפי שיטת הנכות המשוקללת. כך הוועדה תשקלל באופן הנכון ביותר את סעיפי הנכות ואת מידת הפגיעה בכושר העבודה של הנכה.

• החזר רטרואקטיבי

אנשים רבים אינם מודעים לעובדה שישנה אפשרות לקבל החזר רטרואקטיבי על פטור ממס הכנסה. מי שענו על תנאי הזכאות לפטור בשנים שקדמו לשנת המס הנוכחית יכולים להגיש בקשה לרשות המיסים על מנת לקבל את החזרי המס.

• ליווי בתהליך מימוש הזכות

תהליך קבלת הפטור מלווה בעשרות טפסים והמון בירוקרטיה, ולכן מומלץ להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות שתלווה אתכם עד לקבלת הפטור.

• הארכת תקופת זכאות זמנית

נכים שתקופת הנכות הנקבעה להם היא זמנית, ואינה לצמיתות, יקבלו מהמוסד לביטוח לאומי בקשה להגיש חומר רפואי עדכני. המשך זכאותם לפטור ממס הכנסה ייבחן ע"י ועדה רפואית נוספת.

לסיכום

עברתם תאונת דרכים קשה? חליתם? חולים בסרטן? אתם עשויים להיות זכאים להקלות והטבות מצד המדינה. כל השנים הפרשתם ממשכורתכם לביטוח הלאומי, וכעת אתם יכולים לקבל מהמדינה את התמיכה הנדרשת. ההטבה הנפוצה ביותר היא פטור ממס הכנסה. כך תוכלו להמשיך לעבוד, ככל שאתם יכולים, ולהנות מחסכון בתשלומי המס. תוכלו להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ובכך לממש את זכותכם.

דולרים