fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לגיל הזהב

הגעה לגיל הזהב משפיעה רבות על אפשרויות פיננסיות שכדאי מאוד לנצל, לדוגמא, מגיעות לעובדים מעל גיל 60 הטבות מס. במקרים בהן ההטבות לא נוצלו או נלקחו בחשבון, ניתן לטפל בהן מאוחר יותר על ידי בקשה לקבלת החזרי מס לגיל הזהב.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

החזרי מס

בעבור אנשים רבים כול נושא מס ההכנסה ומסים אחרים נשמע כמו סינית ברורה וחוץ מלראות את ניכוי המס בתלוש השכר, הם נרתעים מהתעסקות בנושא הזה. למרות שיש אמון במעסיק ובידע שלו בנושא בתור מעסיק, לעיתים חישוב המס נעשה בצורה שגויה ולעיתים רבות לא נלקחות בחשבון הטבות מס למיניהן, אפילו לא בטעות, אלא פשוט כי הן הטבות שניתן ליישם רק בסוף השנה. הגעתם לגיל הזהב? נעשה את זה פשוט – מגיע לכם החזר מס, המשיכו לקרוא.

 

נקודות זיכוי והטבות מס

כחלק מתשלום המסים למס הכנסה נלקחות בחשבון נקודות זיכוי אשר בעצם "מוזילות" את גובה המס המנוכה משכרו של עובד מסוים. לצורך העניין, עובד זכאי לנקודת זיכוי אחת, אז בכל חודש הוא משלם פחות 218 ₪ (נכון לשנת 2021) מס.

נקודות הזיכוי ניתנות בהתאם לפרמטרים וסטטוסים של אנשים שסביר כי מקשים על היכולת שלהם להתפרנס. במקביל לנקודות הזכות, ישנן גם כל מיני הטבות מס שאנשים זכאים לנצל.

 

חישוב מס ברטרו

אחד הדברים הטובים במס ההכנסה, כן יש כאלה, הוא היכולת לתקן גביית יתר לאחר שהיא כבר קרתה ולקבל כסף בחזרה מהמדינה. הליך זה נקרא החזר מס והוא נעשה לאחר חישוב מס ברטרו שרשות המסים עושה.

על מנת שהתהליך הזה יקרה עבורכם, עליכם להגיש בקשה להחזר מס לאחר תום שנת המס ובה פירוט הסיבות להגשת הבקשה ופירוט ההכנסות החייבות במס שלכם על מנת שיהיה ניתן לחשב את גובה הניכוי.

 

החזרי מס לגיל הזהב

ישנן כל מיני אוכלוסיית אשר זכאיות לנקודות זיכוי ולהחזרי מס ולא תמיד מקבלות את ההטבות הללו. כאשר מדובר בגיל הזהב, יכולות להיות כל מיני סיבות שבגינן יהיה זכאי העובד להחזר מס וכל שעליו לעשות הוא לבקש את כספו בחזרה לאחר שתגמר השנה. בנוסף לסיבות השגרתיות והנפוצות להחזר מס, קיימות סיבות נוספות ספציפיות לגיל הזהב.

 

4 סיבות כלליות להחזרי מס לגיל הזהב

נוסף על הטבות המס המיוחדות לגיל הזהב, אנשים מבקשים החזרי מס כל הזמן מכל מיני סיבות אחרות ומגוונות שמאוד יכול להיות שמאפיינות גם אנשים בגיל הזהב. הנה כמה מהן:

  1. שינויי העסקה – בגלל שמס מחושב באופן שנתי לפי צפי שנתי של משכורת חודשית כפול 12 חודשים, במקרים בה עובד חווה שינויי העסקה אשר השפיעו משמעותית על המשכורת השנתית שלו, עד כדי שינוי במדרגת המס, בעצם נגבה ממנו בחודשים הראשונים יותר ממה שהיה אמור והוא זכאי להחזר מס.
  2. שינויים במשפחה – כל מיני מאפיינים משפחתיים מזכים אנשים בנקודות זיכוי, בהטבת מס. כאשר אלו לא נלקחו בחשבון במהלך השנה, ונוכה יותר ממה שהיה אמור, ניתן לבקש את הכסף בחזרה. זאת יכול להיות עקב גירושין, נישואין וכו'.
  3. ביטוח חיים והפקדות נוספות – על מנת לעודד אנשים להפקיד לחיסכון ולביטוח חיים, ההפקדות הללו מזכות בהחזרי מס בכך שניתן לקזז אותן מההכנסה החודשית ובעצם להקטין את גובה הרווח החייב במס של העובד.
  4. תרומה – על ידי מתן החזר מס בגין תרומה, מעודדת רשות המסים לעשות זאת, כך שאם תרמתם בשנה האחרונה ועמדתם בתנאים, תוכלו לקבל על כך החזר מס.

 

הטבת מס רווחי הון

ההטבה הראשונה שאולי לא ידעתם עליה היא הטבה על מס רווחי הון עבור עובדים מעל גיל 60. מדובר על הנחה בגובה הניכוי בשיעור של 10 % ובמקרים בהם הרווח גדול יותר אפילו 14%. באם מכרתם הרווחתם ממסחר בשוק ההון בשנה החולפת ולא נלקח לכם בחשבון שיעור ההנחה, תוכלו לדרוש אותו מאוחר יותר בהליך הגשת בקשה להחזר מס.

 

פטור והקלה במס על פיקדונות

כל חייכם חסכתם לגיל הפרישה ולגיל הזהב וכעת סביר שאתם ניצבים בהליכים של משיכה מפיקדונות או אפילו המשך חיסכון אליהם. לא הרבה יודעים, אך גם על ההפקדה לפיקדונות וגם על המשיכה מפיקדונות קיימות הטבות מס משמעותיות. קחו לדוגמא את המשיכה מקופת גמל, בתנאים מסוימים היא פטורה לגמרי ממס ובאם משום מה נוכה לכם בגין הכנסה זאת, מגיע לכם כל שקל בחזרה!

 

נעזרים במומחה

גם אם העשרתם את הידע שלכם, אף אחד לא מצפה מכם לשלוט לגמרי בנושא תשלומי והחזרי מס. לצורך כך, ישנם מומחים ואנשי מקצוע רבים אשר ישמחו לסייע לכם בהליך החל מבדיקת זכאות ועד להגשת הבקשה וקבלת הכסף שלכם בחזרה. אל תוותרו על סיוע של איש מקצוע ותופתעו כמה כאבי ראש ובירוקרטיה הוא יחסוך לכם. פתאום הליך החזר מס לא יראה כל כך מאיים ואפילו משתלם.

הגעה לגיל הזהב משפיעה רבות על נתונים ואפשרויות פיננסיות שפשוט כדאי מאוד לנצל. כחלק מכך, מגיעות לעובדים מעל גיל 60 כל מיני הטבות מס. במקרים בהן הן לא נוצלו ונלקחו בחשבון, ניתן לטפל בהן מאוחר יותר תוך הליך בקשת החזר מס.

יכול להיות כל מיני סיבות לבקשת החזר מס לגיל הזהב כך שתוכלו אפילו להגיע להחזר מס מאוד גבוה. לא כדאי לפספס ותשמחו לדעת שאפשר לעשות זאת על כל אחת מששת השנים הקודמות, כך שסביר כי מגיע לכם הרבה כסף.

עובדים בגיל הזהב הם בכול מקרה עובדים ועל כן יכול להיות כי זכאים להחזרי מס מסיבות שגרתיות הרלוונטיות בכל גיל כמו שינויי העסקה או נישואין. בנוסף לכך, החזרי מס לגיל הזהב יכולים להיות גם עקב הטבות מס הניתנות בגיל זה וצריכות להילקח בחשבון.

החזר מס מקבלים ישירות לחשבון הבנק של המבקש לאחר שהבקשה שלו נמצאה מתאימה ותקינה. על מנת לקבל אותה יש להגיש בקשה מסודרת.

בסופו של דבר, לאחר הגשת הבקשה, רשות המסים בוחנת את כל הפרטים וקובעת האם מגיע החזר מס, האם לא מגיע או אולי אפילו קיים חוב מס. טרם הגשת הבקשה מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיבחן את פרטי המקרה וימליץ על ההתקדמות.

התשובה לשמחתנו היא לא, ניתן לקבל החזר מס גם על מסים שונים כמו מס רווחי ומס שבח, סביר יותר שההחזר יהיה על מס הכנסה אך בהחלט יכול וניתן להיות החזר על מס אחר ממנו.

על מה עברנו עד עכשיו?