fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לחולים במחלה קשה

אנשים אשר חולים במחלה קשה זכאים לקבל הכרה מהביטוח הלאומי בשיעור של אחוזי נכות. אלו מזכים אותם בהטבות והקלות נוספות מתוך אמונה כי הם צריכים את ההקלות הללו על מנת להמשיך להתקיים לצד המחלה. חלק מההטבות הללו, עבור חולים בשיעור של 100 אחוזים מתייחסים למסים ובפרט, פטור מלא ממס הכנסה. באם אתם זכאים לפטור זה וכבר נוכה לכם מס, הגיע הזמן לדרוש אותו בחזרה דרך הליך בקשת החזרי מס לחולים במחלה קשה.

זכויות חולים במחלה קשה

המושג חולים במחלה קשה הוא לא כל כך חד משמעי והיכולת לקבוע ולהבחין בין מחלה אחת לאחרת, או בין אדם אחד לאחר, שייכת למוסד לביטוח לאומי. לאחר שאדם עובר ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, נקבעים לו אחוזי נכות והם בעצם הראי לרמת החומרה של המחלה או המצב הרפואי שלו. אנשים אשר חולים במחלה קשה ומקבלים 100 אחוזי נכות בגין כך, מקבלים גם זכויות מיוחדות וביניהן, גם זכויות הקשורות בהחזרי מס.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

פטור ממס לחולים במחלה קשה

הזכות הרלוונטית בהקשר החזרי מס לחולים במחלה קשה היא הפטור המלא שמקבלים חולים במחלה קשה מתשלום מס. זאת נכון גם על יגיעה אישית וגם על הכנסות שאינן מיגיעה אישית.

המטרה כמובן להקל על האדם אשר נתון במצב רפואי מורכב אשר מקשה עליו לעבוד כך שאם הוא כבר עובד אז לפחות שירוויח את מלוא הסכום אליו, בנוסף לכך שסביר כי המצב הרפואי גובה ממנו מחיר כלכלי כבד והמדינה רוצה לסייע לו בכך.

 

למי מגיע הפטור?

עוד טרם אתם ניגשים להליך החזר מס ולבירוקרטיות הנלוות אליו, תדרשו לקבל את הפטור ממס או יותר נכון, את ההכרה בזכאות לפטור. על מנת באמת לקבל את הפטור על האדם לעמוד בכמה קריטריונים אשר שילובם ביחד באמת מקנה את הפטור ועשוי לזכות בעתיד באפשרות להגיש בקשת החזר מס ולקבל גם את מלוא המס בחזרה בעבור שנים מסוימות. אלו עיקרי התנאים:

  1. נכות בשיעור של 100 אחוזים – אדם אשר הוגדרה לו נכות מלאה או לחילופין נכות בשיעור 90 אחוזים במקרים ספציפיים.
  2. תקופת הנכות – הנכות לא חייבת להיות לצמיתות, החל מ-185 ימי נכות מזכים בפטור.
  3. הכנסה חייבת במס – מן הסתם, על מנת לקבל אישור לפטור ממס צריך להיות לאדם הכנסה כלשהיא אשר חייבת במס כך שיהיה ניתן לפטור אותו מניכוי מס על כך.
  4. נכות על פי חוק – הנכות אשר ניתנת לו, כלומר אחוזי הנכות, צריכים להיות על פי חוק כלשהוא כדוגמת חוק הנכים או חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (ישנם עוד חוקים נוספים).

 

באם אדם עונה על כל הקריטריונים האלו הוא זכאי לבקש ולקבל פטור ממס.

גביית יתר למרות הפטור

בדומה לנקודות זכות או לגביית יתר לאור חישוב שנתי שגוי, לעיתים יכול להיות מקרה בו לאדם, בעל 100 אחוזי נכות כך שהוא עונה גם על כל שאר הקריטריונים לקבלת פטור ממס, נגבה מס בכל זאת. מקרים אלו של גביית יתר חייבים להיות מתוקנים על ידי בקשת החזר מס על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באדם חולה אשר סביר כי זקוק לכסף הזה לצורך כלכלת משפחתו וטיפוליו.

 

אפשר לבקש את המס בחזרה

מקרים של גביית יתר מאוד נפוצים לרוב בשל אי התחשבות בנקודות זכות, הקלות או פטורים מסוימים, ועל אחת כמה וכמה בשל חישוב שנתי צפוי שגוי ביחס להכנסה השנתית שבאמת הייתה.

התמודדות עם מקרים אלו היא על ידי בקשת המס בחזרה דרך הליך בקשת החזר מס. כאשר מדובר בעצמאיים, אין צורך לעשות משהו מיוחד אלא זאת נעשה כחלק מהגשת דוח שנתי, אך עבור שכירים כבר מדובר בהליך חיצוני שכדאי מאוד להשקיע בו.

בקשת החזרי מס לחולים במחלה קשה

בקשת החזר המס על ידי שכירים יכולה להתבצע בכמה אופנים כך שכל אחד יוכל לבחור את השיטה שמתאימה לו. הליך החזר המס עשה קפיצת מדרגה גדולה בשנים האחרונות וכבר לא כל כך מסובך לבקש מס בחזרה, במיוחד באם אתם חולים במחלה קשה וצריכים את ההנגשה הזאת.

  1. באופן מקוון – עבור אנשים מסוימים ניתן להגיש גם טופס מקוון לגמרי ואפילו די פשוט דרך פניה לרשות המסים באתר. תוכלו תחילה להתייעץ עם איש מקצוע או עם פקיד שומה באופן טלפוני ולאחר מכן, להגיש אותה לגמרי בעצמכם מבלי לצאת מהבית.
  2. פנייה לפקיד שומה – הדרך המיושנת אך עדיין יעילה, ניתן לפנות לפקיד שומה עם כל המסמכים הרלוונטיים, הוא ינחה אתכם בדיוק מה לעשות ומה להביא עד שתגישו אליו את הבקשה.
  3. שימוש באיש מקצוע – רואי חשבון אשר עוסקים בתחום המס ומכירים את ההליך יכולים להציע לכם לעשות את ההליך עבורכם כך שרק תצטרכו למסור להם את המסמכים הרלוונטיים ותוכלו ליהנות משירות איכותי ולקבל את המס שירד לכם בחזרה.

 

לא בטוחים מה לעשות? מתייעצים!

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון, המקרה הזה יותר מתאים לאנשים אשר הייתה להם גביית יתר ורשות המסים יכולה להסתפק במקרה שלהם רק בטופס 106.

במקרה של חולים במחלה קשה יש צורך גם בהגשת מסמכים רפואיים אשר לא תמיד ברור מה בדיוק נדרש. על כן, מומלץ פשוט להתייעץ עם רואה חשבון או אדם שמבין בתחום כך שהוא ינחה אתכם בדיוק מה לעשות ותהיו רגועים שהכסף שירד יחזור אליכם במהרה ובבטחה.

 

 

החזר מס יכול להיות בעבור כל אדם, לא רק חולים במחלה קשה. אך כאשר מדובר בחולה במחלה קשה בעל 100 אחוזי נכות, מגיע לו החזר מס כולל בשל הפטור ממס שהוא זכאי לו.

הפטור רלוונטי רק מהרגע שהוא נכנס לתוקף, לכן באם הפטור נכנס לתוקף אך נוכה לכם בכל זאת, תדרשו להגיש בקשת החזר מס והכסף יוחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

מומלץ לפנות לאדם עם ניסיון או שיש לכם המלצות עליו אשר הוא רואה חשבון שכבר התעסק בתיקים דומים. לא רק שיענה לכם על שאלות, גם יוכל להוביל את התהליך בשבילכם.

הפטור ממס רלוונטי להכנסות מיגיעה אישית וגם להכנסות שלא מיגיעה אישית.

על מה עברנו עד עכשיו?