fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין תרומות

רשות המסים משתמשת לעיתים במסים ככלי לקידום ערכים או מסרים. אחד מאלו הוא האפשרות לקבל החזר מס בגין תרומה שאדם פרטי או חברה ביצעו. תרומה נחשבת הוצאה מוכרת אשר מזכה את מי שתרם אותה בהחזר מס. במאמר זה נסקור את כל המידע בנושא החזרי מס בגין תרומות.

ערכים בעזרת מסים

אנשים משלמים מסים כמעט על כל הכנסה שלהם כך שזה ממש חלק מחיי היומיום שלנו, במיוחד בזמן הזה בחודש כשמגיע תלוש המשכורת. עקב כך שמדובר בדבר רווח המשותף ממש לכולם, רשות המסים יכולה, וגם עושה זאת בפועל, להשתמש במסים ככלי לקידום ערכים או מסרים. אחד מאלו אשר בולט ורלוונטי ממש לכולם הוא האפשרות לקבל החזר מס בגין תרומה שאדם פרטי או חברה ביצעו.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

תרמתם? מגיעים לכם החזרי מס בגין תרומות

על פי אחד מסעיפי רשות המסים, תרומה נחשבת הוצאה מוכרת אשר מזכה את מי שתרם אותה בהחזר מס. זאת רלוונטי רק במקרה בו התרומה עומדת בתנאים המצוינים בסעיף.

כמובן שככל שאדם פרטי או חברה יתרמו יותר, כך גם החזר המס שלהם יהיה גבוה יותר. באופן הזה, מעודדת רשות המסים לתרום ולעזור לאחרים אשר זקוקים לכך בידיעה גם תתוגמלו על כך.

 

תנאים לקבלת ההחזר

לא כל תרומה מזכה בהחזר מס ולא כל אחד יכול לקבל אותה, ישנם כמה תנאים המצוינים בסעיף של רשות המסים אשר נדרש לעמוד בהם. באם התרומה שלכם אכן עומדת בכל התנאים המפורטים כדאי שתגישו בקשה להחזר מס ותקבלו את מה שמגיע לכם בגין התרומה שלכם.

  1. גובה התרומה – על מנת להיות זכאים התרומה צריכה להיות מעל 190 ₪.
  2. יעד התרומה – על מנת להיות זכאים להחזר התרומה צריכה להיות רק לחברות אשר מוכרות מבחינת החזרי מס ברשות המסים. רק תרומה לחברות הללו כדוגמת עמותות רשומות או חברות לתועלת הציבור.
  3. אדם פרטי או חברה – גם אנשים פרטיים וגם חברות יכולות לבקש ולקבל החזר מס. ההליך יהיה מעט שונה וגם גובה ההחזר, אך זאת אפשרות הרלוונטית לכולם.

 

גובה ההחזר

גובה החזר המס בגין התרומה תלוי בגובה התרומה. עבור אנשים פרטיים המבקשים החזר מס על התרומה שלהם, גובה ההחזר יהיה בשיעור של 35 אחוזים מגובה התרומה. באופן הזה, באם ערכתם תרומה בסך 2,000 שקלים, מגיע לכם בחזרה 700 שקלים מתוך המס השנתי שירד לכם כדוגמת מס הכנסה. חישוב גובה ההחזר יהיה מתוך הסכום הכולל של כל התרומות שתרמתם במהלך השנה כך שאם אתם תורמים נלהבים, יכול להיות שמגיע לכם הרבה כסף.

 

בקשת החזר מס

החזר מס ניתן לבקש בגין כל מיני סיבות בין אם אתם עצמאים ובין אם שכירים. כאשר מדובר בהחזר מס בגין תרומה, עבור שכירים ההליך אפילו פשוט עוד יותר. בהרבה מקרים ניתן פשוט לבקש את ההחזר מהמעסיק והמס שמגיע לכם יוחזר במשכורת הבאה. באופן הזה תחסכו הרבה עבודה, זמן ומילוי טפסים כך שאם יש לכם האפשרות, מומלץ ללכת עליה.

 

בקשת החזר מס לעצמאים

בשונה משכירים, עצמאים אמונים ומחויבים לדווח על כל הכנסותיהם לרשות המסים על מנת שינוכה להם מס כראוי ועל פי התקנות. זאת נעשה בכל סוף שנת מס על ידי הגשת דוח שנתי ובו באמת נמצא פירוט של הכנסותיו, אך גם ניתן לפרט בו על הוצאות מוכרות שיוזילו את גובה המס כדוגמת הוצאות בדבר אחזקת משרד או ההוצאה שלשמה התכנסו – הוצאה לשם תרומה לעמותה מוכרת.

 

מה צריך להציג?

מן הסתם שכל בקשה לקבלת החזר מס חייבת להיות מלווה בטפסים ומסמכים אשר תומכים את הבקשה ומוכיחים כי אכן הסיבה שבשמה היא מוגשת רלוונטית ותקפה. על כן, כאשר מדובר בהחזר מס בגין תרומות תצטרכו להציג את הקבלה שקיבלתם בגין התרומה. הקבלה חייבת להיות על שמכם על מנת שבאמת תהיה הוכחה שאתם תרמתם ולכם מגיע החזר המס המבוקש.

 

סיבות נוספות לקבלת החזר מס

תרומה היא אחת מתוך סיבות רבות ומגוונות המזכות עובד בהחזר מס. דווקא בגלל שיש הרבה מסים, ומתוך הבנה כי יש שוני בין אדם אחד לאחר מבחינת יכולת ההשתכרות שלו וההכנסה, אנשים רבים משלמים מס ביתר מתוך חוסר הכרות והבנה עם רשות המסים. באם אתם סבורים כי מגיע לכם מס מכל מיני סיבות, מומלץ שתיגשו להליך החזר מס ותקבלו אותו בחזרה. הנה כמה סיבות נפוצות:

  1. שינויים בהעסקה – שינויים במהלך השנה בגובה השכר או בהעסקה אל מול אבטלה, משפיעים על חישוב ההכנסה השנתית, באם היה זה שינוי משמעותי, יכול להיות כי תהיו זכאים להחזר מס גם בגין סיבה זאת.
  2. שינויים במשפחה – הבאת ילד לעולם, גירושין ואפילו נישואין, משפיעים על חישוב המס בהקשר נקודות זיכוי או חישוב מס לשני בני הזוג ביחד. על כן, באם היה שינוי כזה במהלך השנה, כדאי לנסות ולקבל החזר מס בגינו.
  3. הוצאות מוכרות – יש המון הוצאות שנראות לכם יומיומיות אך עשויות להיות מוכרות ולהוזיל משמעותית את המס. בתוך אלה תמצאו תשלום ביטוח חיים ודירה על משכנתא, הוצאות על שכר דירה או ארנונה במקרים מסוימים ועוד…

 

על מנת לעודד ישראלים לתרום לאחר, רשות המסים מאפשרת לעובדים ששילמו מס במהלך השנה ותרמו, לקבל חלק ממנו בחזרה. גובה ההחזר הוא בשיעור של כ-35 אחוזים (לשכירים) מתוך גובה התרומה וזאת בתנאי שסך כל התרומות באותה השנה עלה על 190 ₪. הגשת הבקשה להחזר בגין תרומה, בדומה לשאר בקשות החזר המס, משתנה בין עצמאים לשכירים אך לא משנה כיצד אתם מוגדרים, מומלץ לבצע את התהליך!

על מנת לקבל החזר מס בגין תרומה נדרש כמובן להגיש את הקבלה בדבר התרומה כך שמפורט בה למי נתרם ומי תרם. בנוסף לכך, ישנם טפסים שיש למלא על פי הסטטוס – עצמאים או שכירים.

שכירים זכאים לקבל הנחה בתשלום המס בשיעור של 35 אחוזים מתוך התרומה. כך שאם תרמתם 1,000 שקלים, תקבלו החזר של 350 ₪ מתשלום המס שלכם.

באופן כללי מס עובד באופן שנתי כך שאם תוכלו לקבל את הכסף רק בתום המאזן השנתי שהוא כמובן, בסוף השנה. במקביל לכך, שכירים יכולים לנסות לקבל את ההחזר דרך המעסיק שלהם, כבר במהלך אותו החודש.

התשובה היא לא וזה נתון שחשוב לקחת בחשבון. רק עבור תרומות מעל 190 ₪ ניתן לקבל החזר ויתרה מכך, רק בעבור תרומה לעמותות רשומות ומוכרות על ידי רשות המסים.

על מה עברנו עד עכשיו?