fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

החזר מס יאושר בסיטואציה בה ירד יותר מס למשלם מסים מסוים כתוצאה מפרטים לא מעודכנים, מדרגת מס שלא חושבה כראוי או תיאום מס שגוי. להורים בעלי צרכים מיוחדים מגיעות נקודות זיכוי והטבות מס. במקרה שההטבות הללו לא היו מחושבות במסגרת הניכוי למס, ניתן לדרוש החזרי מס להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

אפשר לקבל מס בחזרה

בכל חודש מתנוסס לכם על תלוש השכר ניכוי למס הכנסה אשר יכול להגיע לאחוזים מאוד גבוהים מהשכר ולסכומים גבוהים בהתאם. גם אם מדובר בסכום יחסית נמוך, אין סיבה שירד לכם יותר ממה שבאמת אמור לרדת לכם ואם זה קורה, חשוב שתדעו שאפשר לקבל מס בחזרה. כלומר, באם נוכה לכם יותר ממה שאמור, רשות המסים לוקחת אחריות ומחזירה את כל מה שלקחה שלא כצורך.

 

נקודות זיכוי

המס באופן כללי מחושב על פי מדרגת מס אך ישנה התחשבות גם בנקודות זיכוי שמעניקה המדינה להקלה. שווי נקודת זיכוי אחת משתנה בכל שנה אך בעיקרון היא נעה סביב 218 שקלים בחודש. באופן הזה, באם יש לאדם נקודת זיכוי אחת הוא זכאי להורדה של 218 שקלים בחודש מתוך המס שיורד לו, 2 נקודות זיכוי שווה ערך ל-436 שקלים וכן הלאה…

 

החזרי מס

החזר מס יקרה בסיטואציה בה ירד יותר מס למשלם מסים מסוים כתוצאה מפרטים לא מעודכנים, מדרגת מס שלא חושבה כראוי או תיאום מס שגוי. כל אלו נפוצים מאוד ואנשים רבים, בגלל עצלנות או היעדר מידע משלמים הרבה יותר מס ממה שהמדינה באמת רוצה ומחייבת אותם לשלם לה. החזרי מס מתאפשרים רק בתום שנת מס בגלל שמס מחושב באופן שנתי אך יורד באופן חודשי.

ישנם שני מצבים עיקריים בהם יורד יותר מס ממה שאמור לרדת למשלם מסים מסוים ובגינם גם אפשר לדרוש החזר מס מאוחר יותר.

 

נקודות זיכוי שלא מחושבות

נקודות זיכוי ניתנות בעקבות מענה של משלם מסים על קריטריונים שקבעה המדינה לאנשים הזקוקים להטבות מס לאור קשיים או עול כלכלי. במקרים בהם המידע לא מעודכן ונקודות הזיכוי לא מחושבות, או לא מחושבות כראוי, יורד למשלם המסים יותר כסף ממה שאמור היה לרדת לו באם הנקודות היו מחושבות. במקרה זה, ניתן להגיש בקשה בתום שנת המס להתחשבות בנקודות ולקבל את החלק הזה בחזרה.

 

שינוי במהלך שנת מס

המס אשר יורד בכל חודש מחושב לפי השכר השנתי שצפוי למשלם המסים בשקלול נקודות הזיכוי. גם אם נקודות הזיכוי מחושבות כראוי, לעיתים חלים שינויים במהלך השנה כדוגמת שינויי שכר, הוצאה לחל"ת או אפילו לידת ילדים חדשים, אלו משפיעים על גובה המס ולא מחושבים במהלך השנה. על כן, נדרש משלם המסים להגיש בקש להחזר מס בסוף השנה על מנת שרשות המסים תעדכן את הגבייה השנתית ותחזיר את מה שנלקח בשוגג.

 

הורים בעלי צרכים מיוחדים

מעבר למורכבות בגידול ילדים בעלי צרכים מיוחדים מבחינת הזמן והקשב שהם דורשים, ברור כי הם דורשים גם הוצאות כלכליות נוספות, או פשוט מקשים על ההורים להמשיך בשגרת העבודה שהייתה להם טרם הגעת הילדים לעולם. על כן, להורים בעלי צרכים מיוחדים מגיעות נקודות זיכוי, הטבות מס, ספציפיות. באם ההטבות הללו לא היו מחושבות במסגרת הניכוי למס, ניתן כאמור לדרוש אותן בתום שנת המס.

 

נקודות זיכוי להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לנקודות זיכוי מתוקף היותם הורים לילדים בזהה לכל הורה אחר לילד עד גיל 18. בנוסף לאלו, הם זכאים גם ל-2 נקודות זיכוי בשנה. כל זאת בתנאי שההורים והילדים עונים על הקריטריונים הקבועים בחוק בהקשר נקודות זיכוי להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בחלוקה בין ילדים עד גיל 18 ובוגרים מעל גיל 18 שהם כמובן עדיין הילדים של הוריהם.

 

תנאי זכאות כשהילדים עד גיל 18

כאשר הילדים עד גיל 18, על מנת שההורה אכן יקבל 2 נקודות זיכוי בשנה, הם צריכים לענות על אחד מהקריטריונים הקבועים בחוק.

  1. קביעת רופא כי הילד משותק באחת הגפיים, נולד בלעדיה או שהיא נכרתה
  2. עיוורון של הילד
  3. קביעת רופא כי הילד עם מוגבלות שכלית התפתחותית
  4. ילדים המקבלים גמלה לילד נכה או נמצאים במוסד בו הם מקבלים סיוע אחר מהמדינה
  5. קביעת רופא כי הילד עם עיכוב התפתחותי

 

תנאי זכאות כשהילדים מעל גיל 18

  1. קביעה על ידי ביטוח לאומי לאי כושר השתכרות למעלה מ-74 אחוזים לכל החיים
  2. מגבלה רפואית כפי שהייתה עד גיל 18 ובתנאי שהילדים עדיין בחזקת ההורים וההכנסות שלהם לא עוברות רף מסוים אשר מעליו נקבע כי הם יכולים להשתכר באופן עצמאי בכבוד

 

תקופת בקשת החזר מס

לא ניתן לבקש החזר מס בכל שלב וישנה תקופה ספציפית בה אפשר להגיש את הבקשה. התקופה מתחילה מתום שנת המס לאחר שכל הטפסים הגיעו, כדוגמת טופס 106 אשר לוקח לו זמן להגיע לעיתים מהמעסיק. בהמשך לכך, התקופה מוגבלת ב-6 שנים מתום שנת המס, מעבר ל-6 שנים לא ניתן יותר לבקש וכמובן גם לקבל, את המס שירד בחזרה.

החזרי מס להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ודאי חווים כל מיני קשיים אשר יכולים להיות גם קשיים כלכליים. לצורך כך, המדינה מציעה עזרה בהקלה בתשלום המסים בצורת 2 נקודות זיכוי המתווספות לנקודות שכבר ניתנות להורים לילדים ללא צרכים מיוחדים או מוגבלות. על מנת לקבל את המס בחזרה במידה וירד לכם לשווא, יש להגיש בקשה מסודרת לרשות המסים בתום שנת המס ועד ל-6 שנים מהרגע שהסתיימה.

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים ל-2 נקודות זיכוי שהן, נכון להיום, שוות ערך ל-436 שקלים בחודש אותם אפשר לקבל עם תשואה של 4 אחוזים באם מגישים בקשה להחזר מס והיא מתקבלת.

על מנת לקבל את המס בחזרה תדרשו למלא טופס בקשה להחזר מס, או להיעזר באיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. לאחר שליחת הטופס רשות המסים בוחנת אותו ובאם ימצא רלוונטי, היא מחזירה את הכסף שנלקח לשווא.

כמובן! למרות הבירוקרטיה ואולי גם שכר הטרחה לרואה החשבון, משתלם מאוד לבקש את הכסף בחזרה. במיוחד כאשר מדובר בהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הסכומים יכולים להגיע לשווי גדול מאוד.

עבור חודש או שנת מס שלמה, ניתן להגיש את הבקשה רק כאשר השנה מסתיימת לגמרי ועד ל-6 שנים מסיומה. מחוץ לטווח זה אין זכאות לקבל את המס בחזרה.

על מה עברנו עד עכשיו?