fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין הפסקות עבודה

החזרי מס בגין הפסקות עבודה מגיעים לכל עובד אשר כתוצאה מהפסקות עבודה מסוימות, לא משנה מאיזו סיבה, משתייך למדרגת שכר שונה מזאת שתוכננה לו.

החזרי מס בגין הפסקות עבודה

בעיקרון, על פי רשות המסים, באם התחלתם עבודה בשכר מסוים בחודש ינואר (תחילת שנת המס), אתם תעבדו באותה העבודה, באותו השכר, למשך כל השנה. בהתאם לכך, ניתן לחשב כבר בתחילת השנה באיזו מדרגת מס אתם מדורגים בהתאם לכך לנכות לכם אחוזים מתוך השכר בכל חודש. הפסקות עבודה בעצם מערערות על תפיסה זאת ויכולות לגרום לכך שמגיע לכם מס בחזרה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הפסקת עבודה לכמה חודשים

בהחלט יכול להיות כי עובד מסוים יישאר בעבודתו, באותו השכר ובאותו הסטטוס המשפחתי, לאורך כל השנה, אך גם יכול להיות כי במהלך השנה הוא יפסיק עבודתו מכל מיני סיבות. באין אם מדובר בחופשה ללא תשלום, בין אם מדובר בפיטורים או התפטרות, וגם אם הוא החליט להפסיק לעבוד כתוצאה משינוי כלשהוא כדוגמת התחלת לימודים או חישוב מסלול מחדש.

 

שינוי במדרגת המס

החזר מס בגין הפסקות עבודה יהיה במקרה בו הפסקת העבודה הביאה לכך שחישוב ההכנסה השנתית של העובד נמוכה יותר ממה שצופה בתחילת שנת המס. השינוי במדרגת המס משפיעה על האחוז מתוך השכר אשר מנוכה למס ובין מדרגה לבאה אחריה יכול להיות הבדל בחישוב שנתי של אפילו כמה אלפי שקלים.

מדרגות המס נוגעות להכנסה מיגיעה אישית, כלומר כמה הרוויח העובד מעבודתו, ללא התחשבות בהכנסות אחרות. לפניכם טבלה של חישוב גובה המס בהתאם להכנסה השנתית.

הכנסה שנתית אחוז שמנוכה למס
עד 75,480 שכר שנתי 10 אחוזים
75,481- 108,360 שכר שנתי 14 אחוזים
108,361- 173,880 שכר שנתי 20 אחוזים
173,881- 241,680 שכר שנתי 31 אחוזים
241,681- 502,920 שכר שנתי 35 אחוזים
502,921- 647,640 שכר שנתי 47 אחוזים

 

עובד והכנסתו לדוגמא

הכירו את שגב, עובד שכיר בחברה אשר מתחיל את שנת המס בעבודה בה הוא מקבל 12,000 שקלים בחודש ברוטו. במידה ושגב אכן ימשיך את עבודתו בשכר הזה, ללא הפסקות עבודה או שינויי שכר, הוא יסיים את השנה עם הכנסה של 144,000 שקלים, מה שממקם אותו במדרגת השכר השלישית והוא מחויב בניכוי של 20 אחוזים למס.

במקרה בו שגב יפסיק לעבוד לדוגמא ל-4 חודשים, השכר השנתי שלו ירד ל-96,000 שקלים מה שממקם אותו כעת במדרגת השכר השנייה, ניכוי של 14 אחוזים בלבד. באופן הזה, בתום שנת המס, יכול שגב להגיש בקשה להחזר מס לאור העובדה כי נוכה לו במשך החודשים שעבד יותר ממה שהוא מחויב בהם, לאור העובדה כי לא באמת הרוויח בפריסה שנתית את מה שהיה צפוי בהתאם לשכר החודשי של תחילת שנת המס.

 

בקשה להחזר מס

בקשה להחזר מס ניתן לבצע בשתי דרכים עיקריות כך שכל אחד יכול חבור בדרך שהכי מתאימה לו בהתאם לזמן שהוא יכול להשקיע.

  1. היעזרות ברואה חשבון – בקשה להחזר מס היא הליך ממושך הדורש מילוי טופס והגשת של מסמכים רבים שיתמכו בפרטי הטופס, תוכלו פשוט להיעזר ברואה חשבון אשר מתמחה בתחום, ואמנם ייקח לכם שכר טרחה, אך יחסוך לכם שעות רבות של הבנת הטופס והכנתו.
  2. הגשה עצמאית – למרות שבקשה להחזר מס יכולה להיראות כמו משימה מסובכת, מדובר בתהליך שניתן לעשות לבד דרך האתר של רשות המסים בישראל. באופן הזה אמנם תקדישו הרבה יותר זמן וקשב, אך תחסכו את התשלום בעבור העבודה של רואה החשבון.

 

מה מגישים?

כאשר מדובר בהחזר מס בגין הפסקות עבודה המטרה של מילוי הטופס היא להוכיח כי ההכנסה השנתית הייתה בפועל נמוכה יותר ממה שחושב או תוכנן בתחילת השנה. בקשה להחזר מס מתבצעת על ידי הגשת טופס ובו כול המידע הרלוונטי לבקשה על פי הפירוט של רשות המיסים.

  1. אישורי הכנסות – מידע על כל ההכנסות של מבקש הבקשה, גם את ההכנסות של בן הזוג. טפסי 106 על שנת המס הרלוונטית, טפסי 806 על הכנסות מגורמים אחרים, אישורים על כל הכנסה רלוונטית כדוגמת אבטלה או מילואים וכו'.
  2. אישורי זכאות להטבת מס – כל אישור על הטבת מס כלשהיא אשר מגיעה לעובד ומשפיעה באופן ישיר על גובה המס שמנוכה.
  3. פרטים אישיים – כיאה לכל טופס ממשלתי רשמי, אך פרטים אלו יכולים להיות רלוונטיים גם בעבור חישוב נקודות זכות אשר משפיעות על גובה המס שמנוכה, או יותר נכון, שמוחזר.

 

מתי מגישים?

גם אם אתם מסתכלים בתלוש השכר של החודש האחרון שלכם ורואים כי ירד לכם יותר מדי מס, וגם אם אתם מעוניינים בהגשת בקשה להחזר מס באופן שנתי, תוכלו לעשות זאת רק לאחר תום שנת המס, ולאחר שהגיעו אליכם טפסי 106 של השנה הרלוונטית. נוסף על כך, תוכלו להגיש את הטופס בתקופה מוגבלת של עד 6 שנים מתום שנת המס, כך שמצד אחד תוכלו לקבל רטרו על שנים שעברו מזמן, אך לא לנצח.

החזרי מס בגין הפסקות עבודה מגיעים לכול עובד אשר כתוצאה מהפסקות עבודה מסוימות, לא משנה מאיזו סיבה, ממקמות אותו במדרגת שכר שונה מזאת שתוכננה לו. גם אם יצא לחל"ת, וגם אם הפסיק עבודתו לאחר פיטורים. את הבקשה להחזר מס מומלץ להגיש בייעוץ של רואה חשבון והיא חייבת לכלול כל פרט וטופס על הכנסה שלכם או של בן\בת הזוג שלכם, כולל פרטים על הטבות מס ומידע אישי נוסף.

הפסקת עבודה גורמת לכך שחישוב ההכנסה השנתית יוצא שונה ממה שחושב בתחילת השנה. זאת גורם לשינוי במדרגת המס בה נמצא העובד וגם בשינוי המס שצריך להיות מנוכה לו.

על מנת לקבל החזר מס בגין כל סיבה, תדרשו להגיש בקשה להחזר מס, טופס שכולל פרטי הכנסות, פרטי הטבות מס ופרטיים אישיים המצביעים על זכאות לשינוי במדרגת מס או אפילו קבלת נקודות זכות שגם כן, משפיעות על שיעור המס.

כדאי מאוד לפנות לאיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון, אשר ייבחן את פרטי ההכנסות שלכם וימליץ באם אתם זכאים להחזר מס ומה התהליך שאתם צריכים לעבור על מנת לקבל אותו.

חשוב להבין כי כנראה שלא תקבלו את כל המס בחזרה. לרוב, המס שמוחזר הוא ההפרש בין מדרגת מס אחת לזאת שאחריה.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל