fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי

באם אתם מחזיקים קרוב משפחה במוסד סיעודי, רשות המסים תתחשב בכך ותיתן לכם הוזלה לגובה המסים שאתם אמורים לשלם מבחינת גובה השכר. החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי מגיע לאנשים אשר שילמו יותר במהלך שנה מסוימת ולא נלקחה להם בחשבון ההנחה המגיעה לעובדים המשלמים על מוסד סיעודי לבן זוגם או אחד מהוריהם.

יש לכם קרוב משפחה במוסד סיעודי? מגיע לכם מס בחזרה

במדינת ישראל קיימת החובה לשלם חלק מהשכר שנכנס בכל חודש למדינה. זאת נעשה בצורת תשלומי המיסים המנוכים מתוך השכר. גובה המסים תלוי בגובה השכר אך גם בפרמטרים נוספים המביאים להנחה בגובה המסים. באם אתם מחזיקים קרוב משפחה במוסד סיעודי, רשות המסים תתחשב בכך ותיתן לכם הוזלה לגובה המסים שאתם אמורים לשלם מבחינת גובה השכר.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

גביית יתר

למרות שמגיעות לאנשים הטבות מס כתוצאה ממצב משפחתי או בריאותי כלשהוא, לא כולם יודעים זאת או מעדכנים זאת לגורמים הרלוונטיים, וכתוצאה מכך אנשים רבים נמצאים במצב של גביית יתר אפילו לאורך שנים. גביית יתר נוצרת בעיקר כתוצאה משני מצבים. לא משנה מה הסיבה שהובילה לגביית היתר הפתרון זהה – בקשה להחזר מס מרשות המסים.

 

מס מחושב לאורך שנה

הסיבה הראשונה לגביית יתר היא העובדה שהמס מחושב לאורך שנה שלמה ולא פר חודש. בתחילת השנה, או בתחילת עבודה, מחושב על פי השכר החודשי מה השכר השנתי הצפוי ובהתאם אליו, בחלוקה ל-12 חודשים, מחושב המס החודשי אשר יורד. באופן הזה, באם עובד יוצא לחלת, מפסיק עבודה, או משנה סטטוס רלוונטי תוך כדי כדוגמת הכנסת קרוב משפחתו למוסד סיעודי, זאת אינו מתעדכן והמס יורד יותר ממה שהוא אמור.

 

נקודות זיכוי לא נלקחות בחשבון

נוסף על כך שמס מחושב באופן שנתי ועל כן, לא תמיד רלוונטי ומדויק פר חודש, ישנן גם נקודות הזיכוי אשר לא תמיד נלקחות בחשבון ובעצם לא מביאות למי שזכאי להן את הטבת המס שהוא זכאי לה. במקרים כאלו, חשוב לעדכן את המעסיק בשינוי שבוצע או בפרמטר שלא נלקח בחשבון, אך חשוב לא פחות, לדרוש החזר מס בחזרה בתום שנת המס על מנת לקבל רטרו את מה שירד.

 

החזרי מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי

עבור אנשים המחזיקים קרוב משפחה במוסד סיעודי, וממנים עבורו את המוסד, מגיעות נקודות זיכוי אשר מוזילות את גובה המס שהם נדרשים לשלם. באם זאת לא היה מעודכן, או לא חושב כראוי, אתם זכאים להגיש בקשה להחזר מס בתום שנת המס הרלוונטית. גם אם קרוב המשפחה לא נמצא במוסד סיעודי אך הוא סיעודי, מגיעות הטבות מסוימות למי שאחראי עליו במסגרת נקודות זיכוי וגם תהיה זכאות להחזר מס.

 

בקשה להחזר מס

על מנת לקבל את המס בחזרה תדרשו להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה מגישים באתר של רשות המסים והיא בעצם מילוי טופס רשמי וצירוף טפסים ומידע פיננסי אשר רלוונטי על מנת לקבוע גם כמה נקודות זיכוי או פטורים מגיעים לכם, וכמה ירד לכם שלא כצורך. אנשים רבים מעדיפים לחסוך את הזמן והבירוקרטיה ולהגיש את הבקשה דרך רואה חשבון שיעשה עבורם את כל התהליך.

 

נקודות זיכוי בגין קרוב משפחה במוסד סיעודי

כאשר ההטבה ניתנת לדוגמא להורים יחידים, להורים לילדים בעלי מוגבלויות וכדומה, ההטבה ניתנת בצורת נקודות זיכוי אשר שוות ערך לכמה מאות שקלים בחודש. כאשר מדובר בהחזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי ההטבה ניתנת בצמוד לעלות ההחזקה של קרוב המשפחה ולערך המשכורת של העובד שמחזיק אותו.

מדובר ב-35 אחוזים מתוך ההפרש בין עלות המוסד הסיעודי לבין 12.5 אחוזים מתוך ההכנסה החייבת במס של מי שמשלם על המוסד.

 

תנאים לקבלת החזר מס

על מנת באמת לקבל את ההטבה ולקבל זיכוי מהמס ששולם צריך העובד, מבקש ההחזר, לעמוד בכל מיני תנאים המוגדרים בחוק. יכול להיות כי החזר המס יינתן בעקבות סיבות אחרות כלליות כדוגמת גירושין, זוג פרוד, הורים יחידניים ודוגמאות נוספות, אך מבחינת החזר בעקבות החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי יש הכרח לענות על הקריטריונים הבאים.

תקופת בקשת ההחזר קודם כל, לא משנה בעקבות איזו סיבה מוגשת הבקשה להחזר, ישנה תקופה ספציפית בה ניתן להגיש אותה. החל מתום שנת המס שבעבורה מוגשת הבקשה ועד ל-6 שנים מיום זה.
קרוב משפחה סיעודי זיכוי באחוזים ניתן רק למי שיש לו בן זוג או שאחד מהוריו סיעודיים מבחינת שיתוק מוחלט, ריתוק למיטה, עיוורון או אי שפיות.
הכנסה מקסימלית ההטבה ניתנת כתלות בגובה ההכנסה החייבת במס של הקרוב הסיעודי, באם הוא מרוויח יותר מהקבוע בחוק לא מגיע לקרוב המשפחה זיכוי מס. ישנה התייחסות גם להכנסה המשוקללת של האדם במוסד הסיעודי ובן או בת הזוג שלו שלא יכולה לעלות על ערך מסוים.

 

הגשת בקשה להחזר מס

באם אתם סבורים כי מגיע לכם לקבל חלק מהמס ששילמתם בחזרה כדאי לא לוותר על ההזדמנות ולהגיש בקשה. בעצם מדובר במילוי טופס אינטרנטי והעלאה של טפסים רבים המציגים את ההכנסות החייבות במס שהיו למבקש הבקשה במהלך השנה מסוכמות בטופס 106, בתוספת הכנסות נוספות מערוצים אחרים. באם ישנה התייחסות להחזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי גם לכך צריכה להיות התייחסות ואישור שאכן כך הדבר.

 

החזר מס בגין החזקת קרוב משפחה במוסד סיעודי מגיע לאנשים אשר שילמו יותר במהלך שנה מסוימת ולא נלקחה להם בחשבון ההנחה המגיעה לעובדים המשלמים על מוסד סיעודי לבן זוגם או אחד מהוריהם. גם בעבור סיבות אחרות אפשר לקבל החזר מס אך בכל מקרה יש הכרח להמתין לסוף שנת המס ולקבלת כל הטפסים הרלוונטיים כדוגמת טופס 106 שמגיע בסביבות אפריל.

בעיקרון כן אך יש הכרח לענות על הקריטריונים הרלוונטיים המוגדרים בחוק. כדוגמת השכר של קרוב המשפחה במוסד הצריך להרוויח עד גובה שכר מסוים כדי שההטבה תכנס לתוקף.

על מנת לקבל החזר מס נדרש העובד להגיש טופס בקשה להחזר מס לרשות המסים. את הטופס ניתן להגיש רק בתום שנת המס ועד ל-6 שנים מסיומה.

ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי באתר האינטרנט של רשות המסים אך מומלץ להיוועץ באיש מקצוע על מנת למצות את הזכויות שלכם בהקשר המס.

על מנת להגיש בקשה להחזר מס יש להגיש את כל הטפסים והמידע הפיננסי הרלוונטיים להליך כדוגמת טופס 106 המפרט את ההכנסות החייבות במס הכנסה שהיו לעובד.

על מה עברנו עד עכשיו?