fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס בגין משכנתא

החזר מס בגין משכנתא מגיע לכל מי שמשלם בעבור ביטוחי דירה וחיים (ביטוחי משכנתא) ואלו לא נלקחים בחשבון בחישוב מס ההכנסה. אחוז מסוים מעלות הביטוחים נלקחים בחשבון כהוצאה מוכרת ובעצם מורידים את גובה ההכנסה החייבת במס של העובד ובאופן הזה גם את גובה המס אשר עליו לשלם. באם אתם משלמים על משכנתא, בדקו את הזכאות שלכם להחזר מס ואל תוותרו על האפשרות לקבל החזר מס.

על משכנתא וביטוחים

עולם המשכנתאות הוא עולם שעשוי להיות מאוד מורכב לאנשים מסוימים אך עם זאת משכנתא היא כמעט נחלתם של כולם, מצעירים ועד מבוגרים. לצד המשכנתא המוכרת כנראה יותר, קיימים גם ביטוחי המשכנתא אשר מחייבים כל אחד שלוקח משכנתא לשלם גם בעבורם. במקביל לכך שאנשים משלמים בחזרה את הלוואת המשכנתא שלהם ומשלמים לחברות הביטוח, הם כמובן גם משלמים מס על ההכנסות שלהם, אך האם יש קשר בין השניים?

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

ביטוח חיים וביטוח דירה

כאמור, על מנת לקבל אישור מהבנק ולקבל משכנתא לצורך קניית נכס, מחויב המבקש לרכוש גם ביטוח חיים וביטוח דירה אשר יבטיחו לבנק כי גם אם יקרה מאוד חריג וחמור ללווה או לנכס, הם יהיו מכוסים מבחינת ההלוואה שנתנו ולא יפסידו כסף. הביטוחים הללו, ניתנים על ידי חברות הביטוח כך שניתן לרכוש אותם בצורה הבסיסית, אך ניתן גם להרחיב ולהגדיל את הכיסויים בביטוחים הללו.

 

החזרת ההלוואה

במקביל לכך שמשלמים בעבור ביטוח חיים וביטוח דירה, כמובן שנדרש כל לווה גם לשלם בעבור החזרת ההלוואה בכל חודש לפי הנקבע בתנאי ההלוואה אותה הציעה הבנק וחתם עליה הלווה. ישנם אנשים אשר ההוצאות הללו יכולות להיות מאוד כבדות עבורן אך לרוב מדובר בהוצאה אשר סולידית ומאפשרת ביחס להכנסות שלהם.

 

הוצאות מוכרות למס

כאשר מדובר על מס הכנסה השיעור שלו תלוי במדרגת המס בה ממוקם העובד אך הערך אשר יורד הוא בהתאם לגובה ההכנסה החודשית ובסופו של דבר השנתית. במקביל לכך שיש הכנסה חייבת במס הנלקחת בחשבון, יש גם כמה הוצאות הנחשבות הוצאות מוכרות ובעצם מקוזזות מתוך ההכנסה של העובד כך שהמס אשר מנוכה בגינה, נמוך יותר ממה שהוא היה ללא ההוצאות הללו שנלקחות בחשבון.

 

תשלומי הביטוח הם הוצאה מוכרת

אחת ההטבות שלא כל כך מובנות מאליהן ולא כל כך מוכרות היא ההגדרה של ביטוח חיים וביטוח דירה של המשכנתא כהוצאה מוכרת. באופן הזה, באם אדם משלם מס הכנסה בשיעור מסוים בהתאם למדרגת המס בה מדורג, הוא בפועל ישלם פחות כי תשלומי הביטוח על המשכנתא מקזזים את ההכנסה שהוא משלם. חשוב לזכור כי הערך המקוזז הוא לא המחיר המלא של הביטוח אלא רק כמה אחוזים מתוכו, אך עדיין יכול להיות מדובר בהרבה כסף כאשר מסתכלים על כך באופן שנתי.

 

בקשת החזר מס

בעוד אנשים משלמים מסים בכל חודש או בכל מאורע מיוחד כמו מכירת נכס ניתן גם לעשות את התהליך ההפוך ובעצם לקבל מסים בחזרה מהמדינה. ההליך הזה נקרא כמובן החזר מס והוא רלוונטי בעבור כל מיני סוגים של מיסים, גם מס הכנסה המוכר והאהוב, אך גם מס שבח או מס רווחי הון. כאשר מגישים בקשת החזר מס בגין מס אחד, נדרש לתת מידע גם אודות שאר ההכנסות החייבות במס על ידי טופס 106 או פירוטי רווחי הון לדוגמא.

 

בקשת החזר מס בגין משכנתא

כאשר מדובר בהחזר מס בגין משכנתא, נדרש מגיש הבקשה להגיש טופס מיוחד בו מפורטים תנאי הפוליסה וכמובן הביטוחים, אך גם ההכנסות של העובד החייבות במס לצורך הבנה כמה מס אמור לרדת לו וכמה מס בפועל ירד.

באם אתם בהליך של החזרת הלוואות למשכנתא ומשלמים בעבור ביטוחי משכנתא, כדאי שתבדקו גם את החזר המסים בגין הסיבה הזאת, ולא רק בהקשר חישובים שנתיים או נקודות זיכוי.

 

בקשת החזר מס בגין חישוב שנתי

מעבר להחזר מס בגין משכנתא, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בגין סיבות אחרות כך שהנפוצה שבהן היא בגין חישובים שנתיים אשר משנים את מדרגת המס. לצורך העניין, באם בתחילת השנה צפי ההכנסה שלכם היה שונה וגבוה משמעותית מההכנסה השנתית שלכם בפועל, סביר כי מגיע לכם מס הכנסה בחזרה ועל מנת לקבל אותו תדרשו להגיש בקשה להחזר מס מרשות המסים.

 

בקשת החזר מס בגין שינויי העסקה

סיבה מאוד נפוצה לבקשת החזר מס ובעצם לגביית מס ביתר היא שינויי העסקה של העובד אשר משנים את ההכנסה השנתית הכוללת שלו. באם עובד היה בחל"ת, שינה את עבודתו ובהתאם גם את משכורתו, יכול להיות כי גם בגין תופעות אלו זכאי עובד לקבל החזר מס וכדאי מאוד לבדוק גם את האופציה הזאת כאשר ניגשים להליך החזר מס.

 

אפשר גם על שנים אחורה

פעמים רבות אנשים כביכול נזכרים מאוחר יותר כי מגיע להם כסף בחזרה בהקשר של החזרי מס, אך זאת לא בעיה כלל. הליך של החזר מס מול רשות המסים יכול להתבצע על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית כך שגם אם לא טיפלתם בהליך עד עתה, תוכלו לעשות זאת. בכל מקרה, החזרים על מס הכנסה בגין משכנתא או בגין סיבות אחרות, ניתן להגיש רק בתום שנת המס ולא יאוחר מ-6 שנים.

 

על מנת לקבל כל סוג של החזר מס תדרשו למלא טפסים או לגשת לפקיד השומה באופן פרונטלי. תוכלו לעשות זאת לאחר תום שנת המס ועד ל-6 שנים אחורה.

התשלומים בעבור ביטוח הדירה וביטוח החיים כחלק מקבלת המשכנתא מוכרים כהוצאה מוכרת אשר מקזזת את ההכנסה של העובד וכך גם מורידה את גובה המס שעליו לשלם.

קשה להגדיר כמה מס מגיע בחזרה מכיוון הדבר משתנה בין מקרה למקרה בעיקר בהתאם לגובה ההכנסה ועלות הביטוח, אך חשוב להבין כי לא מדובר בהחזר מס מלא אלא רק בהחזר חלקי. עם זאת, יכול להיות שמדובר בהרבה כסף.

בנוסף להחזר מס בגין משכנתא, יכול להיות כי תגלו שמגיע לכם החזר מס מסיבות נוספות כדוגמת חישובי הכנסה שנתית שונים מהצפוי או נקודות זיכוי שלא נלקחו בחשבון בעת ניכוי המס.

על מה עברנו עד עכשיו?