fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס על ביטוח חיים

יכולות להיות סיבות רבות לקבלת החזר מס, אחד מאלו הוא כמובן החזר מס על ביטוח חיים. ככל שתפקידו יותר כסף לביטוח החיים שלכם, כך גם תוכלו לקבל החזר מס גבוה יותר על המס שכבר שילמתם, כך שתחסכו הרבה יותר!

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

ביטוח חיים

כיום בחברה המודרנית נראה שאנשים מבטחים כמעט כל דבר, החל מאת הדירה שלהם, הטלפון שלהם וכמובן שאת המכונית. באם אנחנו מבטחים את החפצים והרכוש שלנו, ברור לכל כי אנחנו צריכים גם לבטח את עצמנו, לבטח מקרה שבו כבר לא נהיה והקרובים לנו יצטרכו להתמודד עם האובדן הרגשי, אך גם הכלכלי. הביטוח הזה נקרא ביטוח חיים והוא מופיע גם כחלק מלקיחת משכנתא, אך גם בתור ביטוח נפרד שאנשים מחזיקים.

 

תשלום ביטוח חיים

התנאים של ביטוח חיים כמובן שמשתנים בין חברה אחת לאחרת, ביו פוליסה אחת לאחרת ואפילו בין אדם אחד לאחר, אך באופן כללי מדובר באופן פעולה שבו הלקוח מפקיד בכל חודש לביטוח החיים שול סכום ובתמורה, במעמד מותו, יקבלו המוטבים המוגדרים בפוליסה שלו או פשוט יורשיו, סכום כסף גדול על מנת שיוכלו להתמודד עם לכתו וגם בהתאם לכך שהוא שילם במשך כל חייו לחברת הביטוח.

 

החזר מס על הפקדה לביטוח חיים

ההפקדה לביטוח החיים היא זאת שמעניינת כאשר מדובר בהחזר מס, ניתן לקבל החזר לאחר קיזוז ההוצאה של האדם לביטוח החיים שלו, כך שניתן לטעון כי זאת מעודד אנשים לבטח את החיים שלהם ולשלם לפוליסות מסוג זה.

הרעיון הוא שככל שתפקידו יותר כסף לביטוח החיים שלכם, כך גם תוכלו לקבל החזר מס גבוה יותר על המס שכבר שילמתם כך שתחסכו הרבה יותר, בין אם מדובר בחיסכון לגיל פרישה ובין אם מדובר בהפקדה למענק לאחר המוות.

 

החזרי מס

טרם נצלול אל החזר המס בגין הפקדה לביטוח חיים חשוב להבין מה הוא בכלל החזר מס ואיך הוא יכול לשרת האזרח הקטן בקצה המערכת. ראשית, ברור לכולם כי כולנו משלמים מסים, כל מיני סוגים של מסים, באופן יומיומי וכך בעצם מגדילים הוצאות או מקטינים הכנסות אל מול אם לא היינו צריכים לשלם מסים. כאשר מדברים על החזרי מס, הכוונה לתיקון מקרה בו אדם שילם מס ביתר, או חישוב מחדש של ההכנסה החייבת במס בהתאם לקיזוזים והוצאות מוכרות.

 

חישוב הכנסה החייבת במס

יש המון סוגים של מסים אך כנראה שהמוכר "והאהוב" ביותר הוא מס ההכנסה אשר מנכה ערך מסוים משכרו של כל אזרח משלם מסים בישראל. מס ההכנסה הזה מחושב על פי מדרגות מס המותאמות להכנסה השנתית הכוללת של האזרח.

באופן הזה, ככל שאדם מרוויח יותר כסף בשנה, כך הוא גם משלם מס הכנסה בערך גבוה יותר. חישוב המס תלוי בקשר ישיר לגובה ההכנסה החייבת במס ושינוי בה, משפיע גם עליו.

 

קבלת חלק מהמס בחזרה

לקבלת החזר מס יכולות להיות כל מיני סיבות כך שסביר כי גם אתם עומדים בקריטריון כלשהוא אשר מזכה אתכם בהחזר מס. בגלל שהמס יורד על פי חישוב שנתי החזר המס יכול להיות בגין חישוב שנתי שגוי אך הוא גם יכול להיות לאור כל מיני החזרים שרשות המסים מציעה על מנת לקדם ערכים מסוימים או תהליכים שהמדינה מעוניינת בהם. אחד מאלו הוא כמובן ביטוח החיים אך יש דברים נוספים שמזכים בהחזרים הללו.

  1. החזר מס בגין תרומה – על כל תרומה מעל 190 ₪ בשנה, זכאי התורם להחזר מס בשיעור של 35 אחוזים משווי התרומה שתרם, באם היא הייתה לעמותה מוכרת על ידי רשות המסים.
  2. החזר מס בגין תכניות חיסכון – ישנן כל מיני תכניות וקופות אשר גם ההפקדה אליהן, וגם הפדיון שלהן, עשוי לזכות את הבעלים שלהן בהחזר מס.
  3. החזר מס בגין הפקדה לביטוח חיים

 

הגשת בקשה להחזר מס

חקרתם את הנושא והבנתם כי מגיע לכם מס בחזרה, עכשיו נשאלת השאלה כיצד עושים זאת ומאיפה מתחילים. הדבר הראשון שעליכם להתייחס אליו אם אתם שכירים או עצמאיים, בעבור כל אחד מהסקטורים ההתייחסות של רשות המסים היא שונה. לרוב עצמאיים הם אלו שיבחרו להיעזר ברואה חשבון בגלל העבודה ובירוקרטיה הרבה שזאת דורש, אך גם לשכירים מומלץ לא פחות לפנות לסיוע מאיש מקצוע.

 

הגשת בקשה בתור עצמאי

באם אתם עצמאים אשר מפקידים לביטוח חיים בכל חודש, תדרשו לציין זאת במסגרת הדוח השנתי אותו אתם מגישים בדרך קבע כל שנה. גם אם אתם לא מעוניינים בהחזר מס, תצטרכו כמובן להגיש את הדוח.

המטרה של הדוח לתת תמונה מיטבית ואמינה על ההכנסות, ההוצאות וכתוצאה מכך גם הרווחים, של העצמאי מגיש הדוח. כחלק מכך, יפורטו גם כל ההוצאות וההפקדות אשר מזכות בהחזר מס.

 

הגשת בקשה בתור שכיר

בתור שכיר, בהרבה מהמקרים, אין הכרח להגיש דוח סיכום שנה לרשות המסים אך על מנת לקבל החזר שנתי זאת בהחלט נדרש. הדוח יפרט את המידע הרלוונטי בדגש על הסיבה שבגינה מוגשת הבקשה להחזר המס.

בכל מקרה, לא משנה מה הסיבה, תדרשו לצרף טופס 106 של שנת המס הרלוונטית אשר מפרט את ההכנסות של העובד מגיש הבקשה וכמובן גם את ניכויי המס שהיו לו מתוכן.

החזר מס על ביטוח חיים

הפקדה לביטוח חיים נתפסת כפעולה חשובה על ידי רשות המסים ועל כן, היא גם מזכה באפשרות לקבל החזר מס. לאחר שכבר שילמתם מס הכנסה והוא נוכה לכם מהשכר, תוכלו להגיש בקשה ולקבל החזר על חלק מהמס הזה כתלות בגובה ההפקדה שלכם במהלך השנת החולפת. עבור עצמאים, הדבר הרלוונטי כחלק מהגשת הדוח השנתי בתום כל שנת מס. שיהיה בהצלחה!

הפקדה לביטוח חיים מזכה בהחזר מס על מס ההכנסה שכבר שולם. ככל שתפקידו יותר כסף במהלך שנת מס, כך גם תקבלו יותר כסף בחזרה מתוך המס שכבר שילמתם.

עבור עצמאים, הבקשה היא כחלק מהדוח השנתי. עבור שכירים, נדרש להגיש טופס 106 בצירוף טפסי הפקדות לביטוח החיים שבגינו מוגשת הבקשה.

גובה הסכום אשר מוחזר משתנה בין אחד לאחר אך בגדול מדובר בשיעור של כ-25 אחוזים מתוך סכום ההפקדה.

באם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל וכיצד מגישים את הבקשה, תמיד תוכלו להיעזר באיש מקצוע אשר גם יכווין אתכם כיצד להגיש אותה, אך גם יכול לעשות את כל התהליך עבורכם כך שרק תצטרכו לספק לו את הטפסים הרלוונטיים.

על מה עברנו עד עכשיו?