fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לחברות

בכל מקרה שחברה סבורה כי גבו ממנה יותר מס ממה שהיא מחויב בו, ניתן להגיש לרשות המסים בקשה מפורטת לקבל אותו בחזרה. החזרי מס לחברות הם הליך מאוד נפוץ לאור העובדה שהמס יורד על פי צפי הכנסה אשר יכול להשתנות כאשר מסתכלים על השנה לאחר שהיא כבר הסתיימה. במאמר זה נסקור את כל המידע על התהליך.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

ניהול פיננסי של חברה

אנשים רבים חולמים להקים חברה ולהתעשר אך שוכחים שיש בדרך הרבה בירוקרטיה והתנהלות פיננסית שחייבת להיות מסודרת וחוקית על מנת למקסם את ההכנסות של החברה. כחלק מניהול פיננסי תקין, נדרשת החברה לשלם בכל חודש מסים כתלות בגובה ההכנסות שלה ובקיזוז ההוצאות המוכרות. בנוסף לכך, בכל תום שנת מס נדרשת החברה להגיש דוח שנתי המפרט את כל המידע הפיננסי על מנת לוודא שהיא התנהלה כראוי והפרישה מספיק למס.

 

מס חברות

סביר להניח כי אתם מכירים מקרוב את מס ההכנסה ואת מס הערך המוסף, אך על מס חברות כבר שמעתם? מדובר בשיעור מס לחברות של בערך 25 אחוזים (נכון לשנת 2021 הוא עומד על 23 אחוזים) מערך החברה. מס החברות משולם כמקדמה לרשות המסים בכל חודש על צפי ההכנסה של החברה שהיא מדווחת. בסופו של דבר, נדיר מקרה בו זאת באמת תהיה ההכנסה החייבת במס ועל כן, חברות רבות צריכות לגשת להליך בקשת החזר מס.

 

מס על הרווח נטו

הפער בין החישוב של מקדמת המס לבין המס שיש לשלם בפועל נובע גם מכך ששיעור המס אמור להיות מנוכה מהרווח בנטו של החברה, כלומר הרווח הנקי שלה. באם יש לה הוצאות מסוימות על קניית חומרי גלם לדוגמא, או על שכירות, הוצאות אלה יכולות להיחשב כהוצאות מוכרות אשר מקטינות את ההכנסה של החברה ובעצם מקטינות את ההכנסה שלה החייבת במס. כלומר אמנם על פניו ההכנסות יכולות להיות מאוד גבוהות אך הרווח הוא מה שמשנה בסופו של דבר לרשות המסים כאשר היא גובה מס.

 

מס חודשי בחישוב שנתי

עוד נתון שגורם לכך שעשוי להיות שינוי משמעותי בין מקדמת המס לבין כמה שצריך להיות מנוכה בפועל הוא העובדה שמס מחושב באופן שנתי. כלומר, רק בתום השנה אפשר להבין כמה הכניסה החברה מבחינת הכנסה החייבת במס, להצליב עם כמה מס נוכה ולראות האם הייתה גביית יתר או אפילו אם החברה לא שילמה מספיק מס לרשות המסים בגלל הכנסות מאוד גדולות שלא נלקחו בחשבון.

 

בקשת החזר מס מרשות המסים

בכל מקרה שאדם סבור כי גבו ממנו יותר מס ממה שהוא מחויב בו, ניתן להגיש לרשות המסים בקשה מפורטת לקבל אותו בחזרה. גם במקרה שהמבקש הוא שכיר או עצמאי יחיד, וגם במקרה בו מדובר בחברה גדולה ומכובדת. בעוד יחידים רשאים לבחור להגיש בקשה להחזר מס, חברות מחויבות לעשות זאת כחלק מהגשת הדוח השנתי המפרט על כל ההכנסות וההוצאות המוכרות למס שהיו במהלך השנה הזאת.

 

דוח שנתי

הגשת הדוח השנתי עבור חברות הוא בגדר חובה וכולל פירוט מלא של כל ההתנהלות הפיננסית הרלוונטית למס הכנסה ולקיזוז. לצורך העניין, המס מנוכה מההכנסה הנקייה של החברה, כלומר באם לדוגמא לחברה היו הוצאות גדולות על ציוד ומשכורות, ההכנסה השנתית הכוללת תהיה יותר נמוכה ובהתאם גם המס שמנוכה. כמובן שהדוח מורכב ודורש התעמקות אך בגדול הדוח השנתי צריך לכלול בין היתר:

  1. הכנסות של החברה במהלך השנה
  2. הוצאות המוכרות במס
  3. רווחי הון ומידע רלוונטי בנושא

 

שמירת המידע הפיננסי הרלוונטי

חשוב להבין כי הדוח השנתי אמנם בגדר חובה אך הוא בהחלט משמש גם בעבור החזר מס שיכול להיות מאוד רלוונטי בעבור חברות רבות. על כן, באם אתם פועלים לבד ללא נוכחות או עירוב של איש מקצוע בתחום ובתהליך חשוב לשמור כל מידע פיננסי שעשוי להיות רלוונטי לתהליך העתידי על מנת שתקבלו את המס שמגיע לכם לאחר שנוכה שלא כצורך לאור חישוב שנתי שגוי. חשוב לתעד כל הוצאה, רווח והכנסה של החברה, גם אם לא יהיה בה שימוש, היא בטוח לא תזיק.

 

בקשת החזר מעבר לדוח השנתי

ישנם מקרים בהם למרות הגשת הדוח השנתי עדיין מחושב המס שלא כראוי ובמקרים אלו ניתן לבקש באופן נפרד החזר מס על שנת מס שכבר הסתיימה. זאת כאמור, כדאי לעשות עם איש מקצוע שיוכל להבחין בין פרטי ההכנסות כך שימוצו כל הסיבות להחזרי מס והוא יוחזר. תוכלו לעשות זאת מחוץ לדוח השנתי גם עבור שנים שכבר עברו במסגרת התקנות של רשות המסים שהן עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית.

 

אתם לא לבד!

מומלץ מאוד ליחידים שכירים או עצמאים, ועל אחת כמה וכמה בעלי חברות קטנות וגדולות כאחד, להגיש בקשות להחזרי מס ולעמוד על קבלת המס בחזרה. באם אתם בעלי חברות גדולות כדאי אפילו יותר לזכור שאתם לא חייבים להיות לבד ולהיעזר באנשי מקצוע. היתרון הגדול שלהם הוא ההבנה והידע היכן ירד לכם לשווא וכיצד תוכלו לחסוך בתשלום המס באופן משמעותי ובעצם להגדיל את ההכנסה השנתית שלכם.

החזרי מס לחברות

החזרי מס לחברות הם הליך מאוד נפוץ לאור העובדה שהמס יורד על פי צפי הכנסה שבהחלט יכול להשתנות כאשר מסתכלים על השנה לאחר שהיא כבר הסתיימה. החזר המס יכול להיות גם לאור התעלמות מהוצאות מוכרות שלא נלקחות בחשבון, אך כן מפורטות בדוח השנתי. נוסף על הדוח, ניתן גם להגיש בקשה להחזר מס באופן נפרד אשר מפרטת את ההכנסות וההוצאות החייבות במס של השנה שחלפה.

כמובן שגם לחברות מגיע להגיש החזר מס אך בשונה מתהליך של יחידים עצמאים או שכירים, החזר מס לחברה הוא חלק מהדוח השנתי בו מפורטות ההכנסות, ההוצאות וגם הרווחים כך שניתן לחשב ברטרו על השנה שעברה כמה מס היה אמור לרדת ובהתאם, גם כמה להחזיר.

החזר מס יגיע לחברה במצב בו הייתה גביית יתר של מס במהלך השנה. זאת יכול לקרות לאור פער משמעותי בין הצפי השהיה בתחילת שנה לבין החישובים בתום השנה.

באופן כללי, המס היורד לחברות עומד על ערך קבוע שנע סביב 24 אחוזים, נכון לשנת 2021 מדובר ב-23 אחוזים. כאשר מגישים בקשה להחזר מס כמובן שלא יחזור הכול, אך בהחלט יכול לחזור אחוז גבוה מהמס.

המלצה חשובה לבעלי חברות היא לשכור את שירותיו של איש מקצוע אשר ילווה את התהליך שלכם בהתאם לפרטי החברה והשנה שחלפה.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל