fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים

הפקדות לביטוחי חיים מבטיחות לכם עתיד יציב כלכלית במקרה בו החיים שלכם ישתנו בעקבות תאונה או נכות, אך גם למשפחה שלכם, מבטיחה קרקע וסיוע כלכלי לאחר שתלכו מן העולם. ההפקדות הללו גם מזכות אתכם בהחזרי מס אשר יכולים להיות שווים לכם הרבה כסף. כל שנותר לכם הוא לאסוף את כל הטפסים הרלוונטיים ולהגיש בקשה להחזר מס, תוכלו לעשות זאת גם על שנים אחרות ואולי, תקבלו הרבה כסף בחזרה. במאמר זה נסקור הכל על החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים.

ביטוח חיים הוא חיסכון כפול

אם הגעתם לכאן סימן שלא רק שיש לכם ביטוח חיים שאתם מפקידים אליו כסף לחיסכון, אלא שאתם גם מעוניינים למקסם את החיסכון מהביטוח הזה. כאשר אתם מפקידים כסף לביטוח חיים אתם בעצם יוצרים חיסכון כפול – גם חיסכון במסגרת ביטוח החיים, אך גם מזכים את עצמכם בהחזרי מס בכלל על מס ההכנסה ששילמתם. על מנת שכל זה יקרה אתם צריכים לא רק להפקיד לביטוח חיים, אלא גם לדעת לדרוש את החזר המס.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

ביטוח חיים

חברות הביטוח מציעות לכל דורש לבטח את החיים של עצמו, מה זה אומר? מדובר בביטוח שבו הלקוח מפקיד בכל חודש סכום כספי מסוים כך שבמותו, יקבלו יורשיו סכום כסף גדול מאוד בחזרה מהביטוח.

יש כל מיני סוגים של ביטוחי חיים כך שכל אחד יכול לבחור לעצמו את הביטוח שהכי מתאים לו לפי יכולתו להפריש לביטוח בכל חודש, ולפי הצורך שהוא צופה בעתיד לכסף בעבור משפחתו לאחר לכתו.

 

תשלום חד פעמי בעקבות מוות

סוג הביטוח הראשון די דומה לשאר הביטוחים שאנו משלמים בדרך קבע כדוגמת ביטוח רכב – על הלקוח של חברת הביטוח לשלם בכל חודש סכום קבוע לפי הפוליסה שנרכשה.

הסכום יכול להשתנות בעקבות שינויים במדיניות החברה או במדד מסוים, אך בעיקרון הוא נשאר קבוע. בהתאם לכך שהלקוח משלם בכל חודש לחברת הביטוח, במקרה שימות, יקבלו יורשיו מחברת הביטוח מענק חד פעמי בערך גבוה.

 

ביטוח חיים למשכנתא

באם אדם רוצה לבטח את החיים באופן עצמאי על מנת לדאוג לעתיד משפחתו, זאת זכותו, אך באם הוא רוצה לקחת משכנתא, על מנת לקבל אותה הוא מחויב לרכוש ביטוח חיים.

המטרה של ביטוח זה להבטיח שאם יקרה משהו ללווה טרם סיים להחזיר את הלוואות המשכנתא, הבנק לא יצא בידיים ריקות וחברת הביטוח תפצה אותו במסגרת ביטוח החיים ששילם בכל חודש.

 

החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים

לא משנה באיזה סוג ביטוח חיים מדובר, עצם העובדה שאנשים מפקידים כסף לחיסכון כזה מעודדת את המדינה שיהיה בסיס כלכלי יציב גם לאחר המוות שלכם. הרצון של המדינה לעודד חיסכון לעתיד בא לידי ביטוי במעין הטבת מס – החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים. על כל הפקדה שתבצעו לביטוח חיים, תהיו זכאים להחזר מס מתוך מס ההכנסה ששילמתם, כך שתוכלו לחסוך עוד הרבה כסף בנוסף לכך.

 

גובה ההחזר

ברור כי השאלה המעניינת ביותר היא כמה כסף מקבלים בחזרה וכמה שווה לי לבצע את כל ההליך המסובך הזה של החזרי מס. גובה ההחזר תלוי כמובן בגובה ההפקדה ובגובה המסים ששולמו, אך על פי תקנות רשות המסים מגיע לכם החזר מס בשיעור של 25 אחוזים מגובה ההפקדה שלכם.

אם הפקדתם בשנה החולפת 1,000 ₪, מגיע לכם בחזרה מתוך המס שנוכה לכם, 250 ₪. כמובן שניתן לראות בקלות כי ככול שהפקדתם יותר, כך גם תקבלו יותר כסף בחזרה.

 

זכאות להחזר

אנשים רבים מפחדים לגשת להליך החזר מס בגלל שהוא זר להם, אך גם מהפחד שיתברר כי הם בכלל חייבים למס הכנסה כסף. בפועל, אם מגיע לכם כסף ואתם בטוחים בזה, אין סיבה שתצאו במס בחסר.

אם אתם עדיין לא סומכים על עצמכם, או בכלל לא בטוחים שיש למה לצאת להליך שיכול להיות מסובך תוכלו לבחור בדרך אחרת ולהיוועץ ביועץ מקצועי כדוגמת רואה חשבון המתמחה בתחום החזרי המס. ראשית, בקשו שיברר לכם בכלל זכאות ויבין אם יש עילה להחזר.

 

דרישות להחזר מס

החלטתם לצאת לתהליך וכעת אתם מתכוננים להגשת הבקשה. על מנת לקבל החזר מס על מס הכנסה ששולם ביתר או לאור כל מיני הטבות מס שלא נלקחו בחשבון, יש להגיש בקשה לרשות המסים.

כחלק מהגשת הבקשה תצטרכו לצרף מסמכים עם תיעוד על ההכנסות שלכם, אך מסמכים המפרטים את ההוצאות שלכם המזכות אתכם בקיזוז הכנסות (רווחים) או בהחזרי מס, כמובן כדוגמת החזרי מס בגין הפקדות לביטוחי חיים.

  1. פירוט הכנסות – הטופס הראשון וכנראה שגם החשוב ביותר הוא טופס המפרט את ההכנסות שלכם. באם מדובר בשכירים, אתם ודאי מכירים את טופס 106 אשר המעסיק שלכם מנפיק לכם, בו מפורטות ההכנסות והניכויים כך שאפשר לצפות בהם בפריסה שנתית. כמובן שהטופס מופק רק בתום שנת מס.
  2. פירוט הפקדות – באם הבקשה מוגשת בגין הפקדות לביטוחי חיים מן הסתם שתצטרכו להגיש פירוטי הפקדות לביטוחי חיים אשר יזכו אתכם בהחזר. על מנת שידעו כמה כסף מגיע לכם בחזרה, עליכם להציג כמה כסף הפקדתם במהלך השנה החולפת.

 

אפשר גם על שנים אחורה

באם אתם מפקידים כבר שנים רבות לביטוחי חיים ולא הכרתם את האופציה לקבל על כך הטבת מס, אל תתייאשו, ניתן להגיש בקשות להחזרי מס גם על שנים שכבר עברו מזמן.

בעצם רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה על ששת השנים טרם שנת המס הנוכחית, כלומר יש לכם בכל זמן נתון אפשרות להגיש 6 בקשות להחזרי מס, יכול להיות, כי מדובר בהרבה כסף.

 

בקשות להחזר מס יש להגיש לרשות המסים ניתן לעשות זאת כחלק מהדוח השנתי לעצמאים, או עבור שכירים באופן מקוון, בפניה לפקיד שומה או בעזרת רואה חשבון.

חשוב להבין כי את הבקשה להחזר מס אפשר להגיש גם על 6 שנים אחורה, מה שמקנה לכם אפשרות לקבל הרבה הכסף. ההחזר הוא בשיעור של 25 אחוזים מתוך הערך שהפקדתם.

לאחר הגשת הבקשה ההחזר נכנס ישירות לחשבון הבנק של מגיש הבקשה.

לכל שאלה אפשר לפנות לרשות המסים או לחילופין, לאיש מקצוע אשר ילווה אתכם בהליך.

על מה עברנו עד עכשיו?