fbpx
החזר מס עכשיו

הטופס שלך לבדיקת זכאות להחזר מס התקבל בהצלחה!
עכשיו זה הזמן להוזיל את דמי הביטוח החודשיים! מלא/י את הטופס הבא >>>

בדיקת הר הביטוח

אנחנו מתחייבים לחסוך לך כסף ולהוזיל את הביטוחים שלך בעד 50%

על כפילויות ביטוח ובלאגן

על כפילויות
ביטוח ובלאגן

במרוצת חיינו אנחנו מוצאים את עצמנו נכנסים ואומרים כן לכל מיני הצעות ספק מפתות ספק חיוניות המגיעות אלינו מחברות ביטוח. בעוד ישנם ביטוחים שחובה לשלם ולהחזיק בהם כדוגמת ביטוח חובה לרכב, רבים מאיתנו בוחרים להוסיף ולהגדיל לביטוחים מקיפים נוספים שאינם בהכרח חובה. בעקבות כך, מבלי ידיעה או מבלי הרבה התחשבות בכך, הרבה אנשים מחזיקים בכפל ביטוחים או בפוליסות ישנות שאינן משתלמות.

הר הביטוח - עושה סדר

הר הביטוח
עושה סדר

הר הביטוח הוא אתר שהושק על ידי משרד האוצר במטרה לספק לאנשים אופציה נוחה ויעילה לביצוע בדיקת כפל ביטוחים וכתוצאה מכך לקדם חיסכון של כסף בביטוחים. בעזרת המידע שמנפיקה הבדיקה, יכול המחפש לבצע בדיקות נוספות מעמיקות יותר בנושא הביטוח וכך לצמצם פוליסות שאין בהן צורך, לשנות מסלולים ופשוט לחסוך הרבה כסף שסביר כי בכלל לא ידעו שיורד להם לשווא.

ביצוע בדיקת הר הביטוח

הבדיקה אשר מבצע הר הביטוח מנפיקה מידע אודות קיומם של כמה מוצרים ופוליסות שהלקוח מחזיק בהן, מכל החברות וכל הגופים אשר קיימים בשוק. כך שבעצם מקבל הלקוח רשימה של כל מה שקשור לביטוח אשר נמצא באחזקתו. בין אלו ניתן למצוא פירוט על:
  1. ביטוח חיים
  2. ביטוח אובדן כושר עבודה
  3. ביטוח בריאות
  4. ביטוח סיעודי
  5. ביטוח עסק
  6. ביטוח רכב
  7. ביטוח דירה
סביר כי לקוח מחזיק בכמה סוגים שונים של פוליסות מכיוון שכל אחת נותנת מענה לסיכון אחר, אך בדיקת הר הביטוח מנפיקה מידע על כל סוגי הביטוחים הללו.

מה הבדיקה נותנת?

על כל אחד מהביטוחים אשר צוינו מוקדם יותר, כמובן שרק אם אכן קיימות פוליסות מתאימות תחת כותרת זו, מקבל הלקוח מידע מעמיק. גם אם קיימות כמה פוליסות תחת אותה כותרת, ניתן מידע מעמיק על כל פוליסה בנפרד אשר מאפשרת גם לבצע השוואה ביניהן. הפרטים אשר ניתנים על כל פוליסה הם יחסית בסיסיים אך מאוד קריטיים והם
  1. התקופה של הביטוח – מתי נכנס לתוקף ומתי יוצא ממנו
  2. פרמיה – כמה עולה ללקוח הביטוח הזה
  3. מספר הפוליסה
  4. חברת הביטוח שבה הפוליסה נרכשה – לרוב כולל קישור לעבור לאיזור האישי באתר הביטוח הזה לראות מידע נוסף או לערוך שינויים
לאחר שהר הביטוח מנפיק את הבדיקה כל הנתונים מוצגים לכם באתר אך ניתן גם להוריד סיכום של כל המידע הזה על מנת להציג אותו לחברות הביטוח או לסוכני הביטוח וכמובן לצורך שימוש עצמי. זאת ניתן על ידי הדפסת הבדיקה, שליחה למייל או פשוט הורדה למחשב, כל אלו הם אפשרויות שיש באתר.

מה הבדיקה לא נותנת?

אחד המוצרים שלא תמצאו במסגרת הבדיקה והוא בעצם מוצר שיכול להיות די מבלבל הוא ביטוח אשר נמצא בשימוש בתור אפיק השקעה פנסיוני, כדוגמת ביטוח מנהלים, למרות שמו, או אינו נכנס תחת בדיקת הר הביטוח. נוסף על כך, ישנם ביטוחים אשר במעמד החתימה עליהם מאשר הלקוח, לעיתים בלי שהוא טורח לקרוא לעומק, שהפוליסה הזאת לא תופיע בהר הביטוח, מה שסביר כי יקשה על המבוטח לבטל או להבין שאין לו צורך בה בעתיד.

מה צריך בשביל הבדיקה?

המטרה של בדיקת הר הביטוח, ובפרט בדיקת כפל ביטוחים, היא לתת מידע איכותי ויעיל בצורה פשוטה ונגישה. על מנת לצפות בתיק הביטוחי אשר מפרט את כל הפוליסות הקיימות עבור לקוח נדרשת הזנה של כמה פרטים בסיסיים לצורך זיהוי.
  1. מספר תעודת זהות
  2. תאריך הנפקת תעודת זהות
  3. סימון האם הלקוח יצא מהארץ בשלוש השנים האחרונות
  4. סימון האם הלקוח הנפיק דרכון בשלוש השנים האחרונות

מציאת תיק ביטוחי שלי או של אדם אחר

מציאת תיק ביטוחי
שלי או של אדם אחר

כאמור, בדיקת הר הביטוח מאפשרת לבצע חיפוש ביטוחים ובעצם פתיחת תיק ביטוחי של כל אדם על ידי הזנת פרטים אישיים בסיסיים. נוסף על כך, ניתן גם לקבל מידע ביטוחי אודות פוליסות וכתבי שירות של אדם אשר נפטר. חיפוש זה מאפשר לעשות סדר לאחת פטירת אדם ולממש את הפוליסות אשר אמורות להתממש עם פטירת המבוטח, בדומה לביטוח חיים, וביטוחים אשר צריכים לעבור על שם מישהו אחר לאור הפטירה, לדוגמא באם אדם אחר מחזיק כעת בדירתו של המנוח ועל כן, צריך גם להחזיק בביטוח.

מה עושים עם הר הביטוח

מה עושים עם
הר הביטוח

נתון שחשוב להבין הוא שבעצם בדיקת הר הביטוח נותנת מידע אודות התיק הביטוחי הכולל, מכל החברות, של הלקוח, אך הר הביטוח אינו מאפשר לעשות משהו ישירות מהאתר עם המידע הזה, כדוגמת מימוש ביטוחים, הפסקתם או העברת בעלות. ביצוע בדיקת הר הביטוח בעצם רק מתחיל את התהליך ומכאן מומלץ שיתחיל הלקוח להבין מה לא יעיל עבורו ומה כדאי לשנות בתיק הביטוחי שלו.

פונים לאיש מקצוע

למרות שמעצם היותה, בדיקת הר הביטוח איננה מצריכה שילוב של איש מקצוע או אפילו תשלום כסף, עדיין את המידע שבה כדאי לפענח ולהבין בעזרת איש מקצוע. הוא יוכל לתרום לכל לקוח הבנה וידע בסיסי ומעמיק על מה כבר לא משתלם עבורו, על מה כדאי לוותר והיכן הוא משלם יותר מהממוצע או מהכדאי. אנשים אשר מתמחים בתחום הביטוח יוכלו להמליץ על המשך התקדמות עם המידע שעלה מבדיקת הר הביטוח ואפילו לחסוך ללקוח הרבה כסף.

לא מזניחים את המידע

עבור אנשים מסוימים זה ודאי ישמע מובן מאליו אך חשוב להדגיש כי לא כדאי להזניח את המידע שעולה מתוך בדיקת כפל ביטוחים ובכללי בדיקת הר הביטוח. למרות שביטוח דורש הרבה בירוקרטיה ומאמץ, ונראה כי מדובר בסך הכל בעשרות שקלים בחודש, בפועל על פריסה של שנים רבות, מדובר בסכום מאוד גדול שפשוט יכול להיחסך לכל אחד עם קצת מאמץ והרבה מוטיביציה. באם אתם לא כל כך מבינים מה זה אומר, למרות הגרפיקה היפה וזה שהמילים בעברית, מומלץ להתייעץ עם מישהו שכן מבין ולא להתייאש!

מוודאים פרטים ומעדכנים

בדיקת הר הביטוח עשויה להראות כל מיני פוליסות שבהן פרטים שכבר לא מעודכנים כך שהם גורמים לכך שהפוליסה לא תהיה שימושית או פשוט לא רלוונטית. לדוגמא במקרה בו אדם היה נשוי בביטוח שמתייחס לכך, או היה ללא ילדים במעמד הרכישה וכעת המצב המשפחתי השתנה כך שיש צורך לשנות את הפוליסה או פשוט זה יזכיר כי אפשר לשנות את הפוליסה ולנסות להכניס לשם את הילדים לצורך העניין.

למי כדאי להיכנס ולעשות בדיקת הר הביטוח?

למי כדאי להיכנס
ולעשות בדיקת
הר הביטוח?

התשובה היא לכולם ולכולן! אין מה להפסיד כאשר עושים את הבדיקה. במקרה הכי גרוע תגלו שאין לכם כפל ביטוחים ושהכל אצלכם הכי יעיל ומיטבי, ובמקרה אחר ונפוץ לא פחות, תגלו שאתם מחזיקים בהרבה דברים כפולים ומשלמים סתם בכל חודש. זאת נכון גם אם מדובר באדם צעיר בשנות העשרים לחייו, ואפילו יותר עבור מבוגרים שכבר משלמים על ביטוחים שנים, זה שמדובר במוצר ותיק אתכם, אין זה אומר שהוא גם המיטבי לכם.

למה שיהיה לי כפל ביטוחים?

בעיקרון לא אמור להיות כפל ביטוחים ולכל אחד אמורים להיות כל הביטוחים שהוא צריך פעם אחת ובמחיר הגיוני ומשתלם. אך בפועל, המון אנשים מחזיקים בכפל בגלל כל מיני סיבות מגוונות. העיקרית שבהן היא חוסר מודעות או השקעת מחשבה, אך מבחינה פרקטית זאת יכול לקרות לאור ביטוחים שההצטרפות אליהם היא במסגרת העבודה, כחלק ממשהו משפחתי או פשוט כי לא זוכרים שכבר יש ורואים פרסומת או מקבלים הצעה שנראית שווה.

היזהרו מחיקויים!

חשוב מאוד להבין כי הר הביטוח הוא אתר נהדר אשר מאפשר לקבל בחינם בדיקת כפל ביטוחים על מנת להגיע למצב חיסכון של כסף בביטוח, אך הוא אינו לבד. ישנן חברות וגופים נוספים אשר הבינו את ההזדמנות ויצרו אתרים דומים, חלקם אפילו מציעים את בדיקת הר הביטוח בתשלום, כלומר לשלם על התיווך שלהם, אך אין בכך צורך. חשוב מאוד להיזהר מחיקויים ולוודא כי אתם אכן נמצאים באתר הרשמי של משרד האוצר.

הר הביטוח הוא ממשק של משרד האוצר אשר מאפשר לבצע בדיקה הנותנת את כל הביטוחים בתוקף שיש למחפש. זאת על מנת לבצע בעצם בדיקת כפל ביטוחים, אך גם להבין מה כדאי לבטל, לצמצם או לשנות. הבדיקה היא בחינם ודורשת הכנסת תעודת זהות לקבלת כל המידע. מומלץ לכל מי שיש בידיו לפחות ביטוח אחד להיכנס לאתר, לבצע את הבדיקה ולהתחיל לחסוך כסף בתשלומי הביטוח או לגלות שהוא במצב מעולה.