fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין קצבה חודשית מביטוח לאומי

קצבה חודשית מביטוח לאומי פטורה ממס, אם קרה ששילמתם עליה מס עד עתה, אתם זכאים לקבל החזרי מס בגין קצבה חודשית מביטוח לאומי.

מס משלמים כמה שצריך

רשות המסים, בשליחות מדינת ישראל, גובה מסים בגין כל מיני סיבות ובעבור כל מיני הכנסות של אזרחים במדינה. אופן הגבייה של מס הכנסה לצורך העניין, עובד בשיטת מדרגות מס כך שכל עובד משלם כמה שהוא צריך בהתאם להכנסה השנתית שלו, לאור מדרגות המס אנשים משלמים שיעורי מס שונים במשכורות שונות. שקלול מדרגות המס ונקודות הזכות חייבות להילקח בחשבון ועל אחריותכם לדאוג שאתם משלמים בדיוק כמה שאתם צריכים, בטח לא פחות, אך גם בטח שלא יותר.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הכנסות חייבות במס

כאשר מדברים על מס הכנסה סביר כי ישר חושבים על ניכוי המס המופיע בתלוש המשכורת. אך כאן לא מסתכם נושא המס וישנן הכנסות נוספות אשר חייבות במס. חשוב להבין כי אי תשלום מס בגין הכנסה מסוימת נחשב העלמת מס ומהווה עבירה על החוק, ולכן, לרוב המס מנוכה אוטומטית כך שהעובד רשאי לבקש ולערער על ההורדה בתום השנה, באופן הזה כל ההכנסות החייבות במס מנוכות. הנה כמה דוגמאות להכנסות החייבות במס:

  1. הכנסה ממשכורת – עובד שכיר
  2. הכנסה מעסק – עובד עצמאי
  3. פנסיה – קצבת פנסיה ממעסיק או פרטית
  4. מענקים – הכנסה ממענק כדוגמת מענק פרישה או מענק עקב מוות של קרוב
  5. שכירות – הכנסה משכירות בנסיבות מסוימות תהיה חייבת במס

 

הכנסות פטורות ממס

בעוד יש מגוון של הכנסות החייבות במס כדוגמת הכנסה מיגיעה אישית או מס על רווחי הון, ישנן גם כמה הכנסות אשר פטורות ממס ובאם יש לכן כאלה, חשוב מאוד להכיר אותן.

אחת ההכנסות הרלוונטיות אליכם במקרה היותכם מוכרים במוסד לביטוח לאומי כמקבלי קצבה, היא הכנסה מקצבת ביטוח לאומי חודשית אשר פטורה לגמרי ממס, כך שלמרות שהיא הכנסה, אין אתם צריכים לשלם עליה מס הכנסה.

 

קצבה חודשית מביטוח לאומי

אחת ההכנסות הפטורות ממס ורלוונטיות לאנשים אשר נתונים במצבים רפואיים מורכבים וחמורים היא הכנסה מקצבה של ביטוח לאומי. בעת שאדם נתון במצב רפואי כלשהוא הוא יכול לפנות לביטוח לאומי על מנת להתייצב מול ועדה רפואית ולקבל אחוזי נכות אשר עשויים לזכות אותו בקצבה חודשית. גובה הקצבה ומשך זכאותה, משתנים בהתאם למקרה פרטי של כל אדם בהתבסס בעיקר על שיעור אחוזי הנכות שקיבל ומצבו הרפואי. הקצבה הזאת פטורה ממס.

 

פטור ממס הכנסה

לא רק שקצבה חודשית מביטוח לאומי פטורה ממס הכנסה, אלא שגם במקרים חמורים בהם אדם מוגדר עם שיעור של 100 אחוזי נכות (גם במקרים מסוימים של מעל 90 אחוזים), הוא זכאי לקבל פטור ממס הכנסה.

כלומר, על כל הכנסה שלו, גם אם היא מיגיעה אישית ולא מהקצבה החודשית של הביטוח הלאומי, אין הוא מחויב לשלם מס הכנסה. זאת כמובן על מנת להקל עליו ובתנאי שהוא עומד בכל הקריטריונים הנדרשים.

 

גביית יתר? החזר מס!

יכול להיות כי לאחר שקראתם את כל המידע וחקרתם בעבור פטור ממס וקצבה חודשית מביטוח לאומי, תבינו כי שילמתם במשך המון זמן מס הכנסה למרות שלא הייתם צריכים.

על פניו, נראה שיצאתם פראיירים והמצב אבוד, אך לא כך הדבר. במקרים של גביית יתר ניתן להגיש בקשה לרשות המסים בכל מיני דרכים ובעצם לבקש לקבל את המס שנוכה שלא כצורך בחזרה. הליך זה לא כל כך מורכב, במיוחד כשמדובר בשכירים.

 

החזר מס מכל מיני סיבות

חשוב להבין כי החזר מס הוא הליך הרלוונטי לכל אדם אשר גבו ממנו מס ביתר ונוכה לא שלא כצורך, גם אם מדובר באדם המקבל קצבה מביטוח לאומי וגם אם פשוט לא חושב לו המס נכון או לא נלקחו בחשבון נקודות זיכוי שמגיעות לו.

במקרים בהם החזר המס הוא בגין קצבה מביטוח לאומי חייב להיות תיעוד ואישור על הקצבה במסגרת ההליך והוא הופך למעט מסובך יותר מאשר אדם עם גביית יתר לאור שינוי במדרגת המס.

 

הליך החזר מס

למרות שאנשים רבים נרתעים מהתעסקות עם רשות המסים מכל מיני סיבות, ולמרות כי נדמה שמדובר בהרבה בירוקרטיה, בפועל הליך החזר מס לא כל כך מסובך וגם יכול להיות מאוד משתלם. באופן כללי, זכרו כי תמיד תוכלו פשוט להיעזר באנשי מקצוע שזאת בדיוק עבודתם, להשיג לכם את מה שמגיע לכם בחזרה. הנה כמה שלבים עיקריים בהליך החזר מס.

  1. איסוף מסמכים – ראשית, עוד טרם ניגשים להגשת הבקשה עצמה, תדרשו לאסוף כל מיני מסמכים ותיעודים לקראת הגשתה. באם מדובר בקצבה חודשית מביטוח לאומי לדוגמא, תצטרכו להציג את ההכנסה מהקצבה והאישור מביטוח לאומי.
  2. פירוט הכנסות – בגלל שמדובר בהחזר מס על מס הכנסה, תצטרכו להציג את כל ההכנסות שלכם החייבות במס, אלו המגיעות מיגיעה אישית ואינן קשורות בהכרח לקצבה החודשית מהביטוח הלאומי.
  3. הגשת הבקשה – לאחר שתאספו את כל המסמכים הרלוונטיים הגיע הזמן להגיש את הבקשה, זאת ניתן לעשות גם בהגעה לפקיד שומה, באופן מקוון, או דרך איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם.

החזרי מס בגין קצבה חודשית מביטוח לאומי

קצבה חודשית מביטוח לאומי היא קודם כל פטורה ממס כך שאם שילמתם עליה מס עד עתה, אתם זכאים לקבל את המס הזה בחזרה. יתרה מכך, קצבאות מסוימות מזכות את המבוטח בפטור ממס הכנסה כך שאם שילמתם מס הכנסה בעבור יגיעה אישית, מבלי קשר לקצבה, אתם עדיין זכאים בהחזר שלו.

אנשים אשר חולים במחלה קשה או בעלי נכות כלשהיא זכאים לקבל הכרה מהביטוח הלאומי בגינה. ההכרה הזאת היא בעצם אחוזי נכות אשר מזכים בכל מיני הטבות וביניהן יכול להיות כי תהיו זכאי לפטור ממס.

אנשים אשר משלמים מס ביתר ויכולים להוכיח כי היו אמורים לשלם פחות (בתום שנת המס) זכאים להגיש בקשה ולקבל את המס הזה בחזרה.

התשובה היא כן. ניתן לבקש ולהגיש החזר מס על 6 השנים שקודמות לשנת המס הנוכחית בה אנחנו נמצאים. כמו כן, את הבקשה אפשר להגיש רק על שנה שכבר הסתיימה.

החזר מס הוא הליך שרואי חשבון יכולים ללוות אתכם בו. בכל מקרה, היעזרו גם באנשים במצב דומה אשר כבר עברו את התהליך וודאי תגלו שהוא לא כזה נורא.

על מה עברנו עד עכשיו?