fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס משוק ההון

עסקאות בשוק ההון וההכנסות משוק ההון מחויבות במס רווח הון וישנה גם אפשרות להחזרי מס בגין עסקאות בשוק ההון. אם ביצעתם עסקות מכירה של מוצרים בשוק ההון בהפסד וגם ברווח, תוכלו לצמצם את גובה המס שאתם צריכים לשלם. אם כבר שילמתם את המס, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזרי מס משוק ההון .

שוק ההון

שוק ההון, כשמו כן הוא, הוא שוק של כסף בו מעין קונים כסף, מרוויחים ומפסידים. בעוד בעבר שוק ההון היה נראה תחביב או עיסוק של מביני עניין או מביני הון, כיום, בהחלט מדובר בנחלת הכלל ואנשים רבים נכנסים להשקעות בשוק ההון, גם בסכומים נמוכים וגם בסכומים גבוהים מאוד. את העסקאות הללו בשוק ההון ניתן לעשות באופן עצמאי או להיעזר בחברות וגופי השקעות אשר יבצעו עסקאות בבורסה עבור הלקוח.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס משוק ההון

למרות שכל הכנסה וכל רווח משוק ההון הוא אינו בהכרח מיגיעה אישית, מדובר בסופו של דבר בהכנסה ואפילו בהכנסה מאוד גבוהה בבת אחת כאשר מבצעים מכירה בסכום גבוה.

בגלל כל המאפיינים שללו של עסקאות בשוק ההון, ההכנסות משוק ההון מחויבות במס רווח הון ובגלל שיש כאן סיפור עם מס, יש כמובן גם אפשרות להחזרי מס בגין עסקאות בשוק ההון. נכיר תחילה את מס רווחי הון על מנת להבין איך לצמצם ולקבל חלק ממנו בחזרה.

 

מס רווח הון

בשוק ההון ניתן לבצע עסקאות קנייה ומכירה, אדם קונה מניה או איזה שהוא מוצר, וכאשר הוא מחליט שזה הזמן הנכון הוא מוכר אותו לאנשים אחרים, מהמכירה הזאת הוא כמובן מרוויח כסף ועליה גם משלם מס רווח הון. המס הוא שיעור של 25 אחוזים, אך חשוב לשים לב שהוא 25 אחוזים רק מהרווח שעשה המוכר על המכירה, כך שבעצם לא תמיד תצטרכו לשלם מס על מכירה.

  1. מכירה ברווח – באם סוחר בשוק ההון קנה מניה לדוגמא ב-10,000 ₪ ובהמשך מכר אותה ב-12,000 ₪, הוא כמובן עשה רווח של 2,000 ₪. מבחינת מס רווח הון, הוא מחויב לשלם רק על הרווח, כלומר רק 25 אחוזים על ה-2,000 שהרוויח. כך למרות
  2. מכירה בהפסד – באם סוחר בשוק ההון קנה מניה לדוגמא ב-10,000 ₪ ובהמשך מכר אותה ב-8,000 ₪, הוא בעצם מכר אותה בהפסד. למרות שהוא הכניס כסף לחשבון העובר ושב שלו, באופן יחסי הוא כלל לא הרוויח ועל כן, לא מחויב בתשלום רווח הון.

 

רק רווחים משוק ההון מחויבים במס ולא כל הכנסה וכל מכירה בשוק מחויבת. מדובר במאפיין חשוב של מס רווחי הון אשר יאפשר בהמשך את החזרי המס.

החזר מס על קיזוז רווחים

כאמור, עסקאות של מכירה בשוק ההון יכולות להיות ברווח או בהפסד, אך בחישוב מס רווח הון בזמן אמת אין התחשבות בקיזוז ביניהם, אלא המס מחושב על כל עסקה בנפרד.

באופן שנתי, הדבר שונה, ובדומה למס הכנסה לדוגמא, מסתכלים על מס רווח הון בהסתכלות שנתית כך שבאם בעסקה אחת הפסיד המוכר 2,000 ₪ מול הקניה, ובעסקת מכירה אחרת הרוויח 2,000 ₪ מעבר לעלות הקנייה, הוא בעצם לא הרוויח כלל בהסתכלות כוללת ולכן, לא אמור לשלם מס.

 

בקשת החזר מס

בתום כל שנת מס, יכול משלם מסים בישראל להגיש בקשה לרשות המסים בגין כל מיני סיבות ולבקש חלק מהמס ששילם בחזרה. כאשר מדובר על מס רווחי הון המטרה היא כמובן להראות כי בהסתכלות כוללת הרווח הרבה יותר נמוך מאשר הרווח שהיה מחויב במס במקור, או אפילו לא היה כלל רווח בגלל מכירה משמעותית בהפסד. בכל מקרה, על מנת לקבל החזר מס, תדרשו להגיש בקשה להחזר מס ובפה פירוט של הסיבות והפרטים הרלוונטיים.

  1. פירוט הכנסות – בגלל שהמס הרווח הוא מס הכנסה, בכל בקשת החזר מס תדרשו להציג פירוט על ההכנסות שלכם מיגיעה אישית החייבות במס, באם אתם שכירים תעשו זאת על ידי הגשת טופס 106 המופק על ידי המעסיק, באם אתם עצמאים, תצטרכו לדווח על כל ההכנסות במסגרת הדוח השנתי.
  2. פירוט רווחי הון – טופס המפרט את כל רווח ההון שלכם החייבים במס, בין אם מדובר ברווחים החייבים במס רווחי הון ובין אם מדובר בדיבידנדים. בדוח יופיעו גם ההפסדים שלכם כך שיהיה ניתן לחשב כמה רווח חייב במס באמת היה לכם השנה.
  3. פירוט הוצאות מוכרות – לא רק הפסדי הון יכולים לקזז ולצמצם את תשלום המס, גם הוצאות נוספות המוכרות לרשות המסים מזכות בכך כדוגמת הפקדה לביטוח חיים או לחסכונות אחרים.

 

זכאות וכדאיות להגשת הבקשה

בהנחה שביצעתם עסקות מכירה של מוצרים בשוק ההון בהפסד וגם ברווח, תוכלו לצמצם את גובה המס שאתם צריכים לשלם, ואם כבר שילמתם, אז כמובן לקבל אותו בחזרה. אך החזר המס לא מסתכם רק במס רווחי הון וכאן נכנסים לתמונה אנשי המקצוע.

בשונה מכם, הם יוכלו להסתכל בצורה רוחבית על כל ההכנסות החייבות במס שלכם וההוצאות המוכרות ולהמליץ על זכאות וכדאיות להגשת הבקשה ויתרה מכך, יוכלו גם להגיש אותה עבורכם.

 

החזר ממס ברטרו

בגלל שמדובר בחישוב שנתי של הפסדים מול רווחים בעסקאות מכירה בשוק, ומכיוון שגם במס הכנסה לצורך העניין יש הסתכלות שנתית, ניתן להגיש בקשה להחזר מס רק ברטרו בתום שנת המס.

יש גם אפשרות להגיש בזמן אמת מול המעסיק במקרים מסוימים של שכירים אך בעיקרון מגישים אחרי סוף השנה. נוסף על כך, תוכלו להגיש גם על שנים שכבר עברו, כך שאם לא עשיתם זאת והפסדתם כסף בעסקאות, כדאי ואפילו מאוד לעשות זאת.

הפסדים בשוק ההון אל מול רווחים בשוק ההון מעסקאות מכירה יכולים לזכות אתכם בהחזרי מס משוק ההון. מס רווחי הון בשיעור של 25 אחוזים יורד רק על רווחים משוק ההון כך שאם הייתה לכם מכירה בהפסד, תוכלו לקזז את ההפסד מהרווח ולקבל החזר מס. כל זאת תוכלו לעשות עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום ואולי אפילו, לקבל הרבה כסף בחזרה לחשבון שלכם.

כל מי שהפסיד מעסקאות בשוק ההון אך שילם על עסקאות אחרות מס, ניתן לקזז את ההפסד מהרווח של עסקה אחרת ולקבל החזר מס.

על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש בקשה להחזר מס, לאחר מכן, הכסף נכנס ישירות לחשבון שלכם.

כן, תוכלו לקבל החזר מס על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית.

באם עדיין יש לכם שאלות, מומלץ לפנות לאיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון.

על מה עברנו עד עכשיו?