fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

משכורת גבוהה ממקמת את העובד במדרגת מס גבוהה לאור החישוב השנתי שיהיה גבוה. יש הרבה סיבות שבגללן מנוכה מס שלא לצורך ושבגללן ניתן לבקש החזר מס ולקבל אותו בחזרה. במאמר זה נסקור את כל המידע בנוגע להחזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה.

משכורת גבוהה – מס גבוה

שיטת המיסוי בישראל היא כזאת אשר מבדילה בין שכר של אחד למשנהו לפי תקנות ברורות כך שלא לכולם יורד אותו שיעור המס בכל חודש. שיטת המיסוי עובדת לפי מדרגות מס כך שעבור כל מדרכה מנוכה מס בערך שונה. באופן כללי, ככל שעובד מרוויח יותר כסף, כך המס על ההכנסה שלו גבוהה יותר עד כדי ניכוי של כמעט מחצית מההכנסה של העובד לצורך מיסים.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הכירו את מדרגות המס

על מנת ליצור את שיטת המיסוי המדורגת שבה מי שמרוויח יותר גם "תורם" יותר למדינה מתוך הכנסתו, כל כמה זמן מתעדכנות מדרגות המס אשר מתייחסות גם להכנסה השנתית של העובד, וגם בהתאם לחלוקה של 12 חודשים, חודשית. לכל מדרגת מס יש שיעור מס באחוזים אשר אמור לרדת כך שהמס המינימלי הוא 10 אחוזים והמס הגבוה ביותר יכול להגיע גם ל-50 אחוזים מהשכר.

הכנסה שנתית הכנסה שנתית חלקי 12 – הכנסה חודשית אחוז מתוך השכר המנוכה למס
עד 75,480 ₪ בשנה עד 6,290 שקלים בחודש 10%
75,481- 108,360 ₪ בשנה 6,291- 9,030 שקלים בחודש 14%
108,361- 173,880 ₪ בשנה 9,031- 14,490 שקלים בחודש 20%
173,881- 241,680 ₪ בשנה 14,491- 20,140 שקלים בחודש 31%
241,681- 502,920 ₪ בשנה  20,141- 41,910 שקלים בחודש 35%
502,921- 647,640 ₪ בשנה 41,911- 53,970 שקלים בחודש 47%

 

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

ברור לכול כי משכורת גבוהה מעלה גם את שיעור המס שצריך לשלם, אך בגלל שמראש היא גבוהה, יש הרבה לאן לרדת והירידה הזאת, עשויה להיות שווה לכם הרבה כסף בחזרה, למרות שהשכר נמוך יותר בכל חודש. יש הרבה סיבות שבגללן מנוכה מס שלא לצורך ובהמשך לכך שבגללן ניתן לבקש החזר מס ולקבל אותו בחזרה.

 

שינויי משכורת במהלך השנה

משכורת גבוהה היא אמנם מאוד מתגמלת ומאפשרת אך מבחינת מס היא יכולה לשים רגל עבור אלו החווים שינויי משכורת במהלך השנה. הסבר לקביעה הזאת נובע מכך שחישוב המס, והמיקום של עובד במדרגת המס, תלוי בקשר ישיר להכנסה השנתית, ולא להכנסה החודשית. כלומר על פניו בכל חודש שבו היה מרוויח העובד משכורת גבוהה הוא היה משלם במדרגת מס גבוהה, ובאם היה שינוי הוא היה משלם בחודש הזה ספציפית פחות, אך בפועל, החישוב הוא שנתי.

 

הפסקת עבודה עם משכורת גבוהה

עוד מקרה מעניין הוא הפסקת עבודה במהלך שנת מס, ובייחוד, הפסקת עבודה עם משכורת גבוהה. יכול מאוד להיות כי המשכורת הייתה בחודש הראשון מאוד גבוהה מה שמיקם את העובד במדרגת מס גבוהה, אך לאחר חודש או קצת יותר הוא הפסיק את העבודה הזאת. במקרה הזה אמנם היה נדמה בחישוב שנתי כי הוא הולך להרוויח הרבה כסף, אך בפועל הכסף שהרוויח בחודש הזה יכול אפילו לא להספיק להגיע למדרגת המס הראשונה, במקרה זה, המס צריך לחזור במלואו.

 

החזרי מס לשכירים

כל עובד עצמאי מחויב להגיש בסוף שנה דוח המפרט את ההכנסות וההוצאות הרלוונטיות למס הכנסה, לעומת רוב השכירים אשר לא מחויבים בכך. למרות שאין חובה עליהם, שכירים בהחלט מוזמנים להגיש בקשה להחזר מס בה הם מצהירים על ההכנסות וההוצאות הרלוונטיות שהיו להם השנה ובהתאם, יכולה רשות המסים לחשב כמה מה היה צריך להיות מנוכה להם, ובהתאם, גם כמה מגיע להם בחזרה. על מנת באמת לקבל כסף יש לעמוד בכמה תנאים בסיסיים.

  1. בקשה להחזר בתוך התקופה התקנית: רק החל מתום שנת המס ועד ל-6 שנים מסיומה.
  2. תשלום מס ביתר: מן הסתם יש צורך להוכיח כי באמת רשות המסים ניכתה יותר ממה שהייתה אמורה והיא חייבת בחזרה למגיש הבקשה.
  3. תשלום מעבר למדרגת המס: במקרים בהם אכן שילם המבקש יותר ממה שהיה אמור לשלם בעקבות טעות בחישוב מדרגת המס שלו.

 

החזר מס עצמאי

בשונה מעצמאים, הרבה מהשכירים אינם שוכרים שירותיו של רואה חשבון לאור אמונה במעסיק שלהם והבנה בסיסי ומספקת של תלוש השכר. כאשר מדובר בהחזר מס לשכירים, ניתן לעשות אותו ללא היעזרות או ייעוץ של רואה חשבון. ההליך כולו יכול להתבצע באתר האינטרנט של רשות המסים, או שכמובן ניתן לפנות לפקיד שומה בסניף הקרוב ולבצע זאת באופן פרונטלי עם נציג שירות.

 

החזר מס עם רואה חשבון

לא תמיד הבקשה להחזר מס כל כך פשוט ולעיתים נדמה כי לא ברור מאיפה מתחילים ולאן צועדים. על כן, ניתן לבחור דווקא לבצע את בקשת החזר המס בסיוע של איש מקצוע, כדוגמת רואה חשבון. אנשי מקצוע אלה מציעים שירות של העברת הטפסים והמידע הרלוונטי אליהם והם אלו אשר ממלאים אתה בקשה ומתעסקים בבירוקרטיה. באופן הזה, ניתן להשקיע פחות בתהליך ולקבל את הכסף בחזרה.

משכורת גבוהה אוטומטית ממקמת את העובד במדרגת מס גבוהה לאור החישוב השנתי אשר גם כן יהיה גבוה משמעותית. בהתאם לכך, במידה ויש שינויי שכר או הפסקת עבודה, יכול העובד למצוא עצמו ממשיך לשלם מס ביתר לאור כך שהוא מדורג במדרגה גבוהה. במקרה הזה, ניתן לבקש את המס שנוכה בחזרה מתוך הבנה כי הוא מגיע לכם, אך אתם תהיו חייבים לעשות פעולה אקטיבית כדי שהוא יגיע אליכם לחשבון והיא הגשת בקשה להחזר מס מרשות המסים.

בהקשר מס, גובה המשכורת משפיע על מדרגת המס בה מדורג העובד. כלומר, המשכורת משפיעה על כמה אחוזים מההכנסה ילכו למס הכנסה בכל חודש.

החישוב של המס מתבצע בפריסה שנתית מה שעשוי להיות מושפע מאוד משינויים במהלך שנת המס כדוגמת שינוי בסטטוס המוסיף נקודות זכות או פשוט גביית יתר לאור מדרגת מס גבוהה ממה שאמור להיות.

את הבקשה אפשר להגיש דרך רואה חשבון או איש מקצוע אחר שמתמחה בתחום וידרוש מכם את הפרטים הרלוונטיים. מנגד, אפשר גם להגיש את הבקשה לגמרי לבד על ידי פנייה לפקיד השומה או באופן מקוון.

כמובן! זה הוא כל הרעיון של החזר מס. במידה ושמתם לב כי במהלך השנה החולפת (או 6 שנים אחורה!) לקחו לכם יותר ממס ממה שהיו אמורים, אתם זכאים להגיש בקשה ולקבל את הכסף שנוכה לכם.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל