fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס על עבודה מהבית

באופן כללי, ישנו קשר ישיר בין גובה השכר שלכם לבין שיעור המס שמנוכה, אך לעיתים, בגלל כל מיני סיבות, יכולה להיות טעות בחישוב. במקרים אלו ניתן להגיש בקשה להחזר מס ובעצם לקבל אותו בחזרה. החזר מס על עבודה מהבית ניתן בגין הוצאות מסוימות שכביכול לא היו מתרחשות אם העובד היה הולך למשרד או לעבודה בה הוא מועסק. 

החזר מס – הדרך שלכם לקבל בחזרה את מה שמגיע לכם

כולכם ודאי מכירים את סעיף הניכוי למס מתלוש השכר שלכם – מס הכנסה. בכל חודש מנוכה לכם מהשכר אחוז מסוים אשר הולך לרשות המיסים. באופן כללי, ישנו קשר ישיר בין גובה השכר שלכם לבין שיעור המס שמנוכה, אך לעיתים, בגלל כל מיני סיבות, יכולה להיות טעות בחישוב. במקרים אלו הכסף לא הולך לשווא וזכותכם להגיש בקשה להחזר מס ובעצם לקבל אותו בחזרה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

סיבות נפוצות לגביית יתר

בהקשר של תשלומי מס הכנסה והחזרי מס בפרט, כמובן שכל מקרה לגופו, אך ישנם כמה מקרים נפוצים אשר גורמים לגביית מס יתר ובהם מומלץ להגיש בקשה להחזר מס. ישנם הרבה שינויים אשר רלוונטיים לחישוב מס ובאם קורים במהלך השנה הם בעצם לא מוכרים בטופס 101 שמולא בתחילת השנה ולא נלקחים בחשבון בחישוב המס שמנוכה בכל חודש. הנה כמה מהם.

  1. יציאה לחל"תיכולים להביא לכדי שינוי בהכנסה השנתית אל מול מה שהיה צפוי בתחילת שנת המס, מה שמביא לשינוי במדרגת המס ולשיעור המס שאמור להיות מנוכה.
  2. שינויי שכריכולים להביא לכדי שינוי במדרגת המס ובהתאם להביא לגביית מס ביתר.
  3. הולדת ילד חדשילד במשפחה מזכה בנקודות זכות.
  4. נישואין או גירושיןמשפיעים על נקודות זכות בהקשר תשלום מזונות לדוגמא.

 

החזר מס על הוצאות מוכרות

הסיבות שהוזכרו מוקדם יותר רובן ככולן קשורות לכך שמשתנה משהו בסטטוס של העובד במהלך השנה ולאור כך שהמס מחושב בתחילת השנה לפי צפי הכנסה שנתית, השינוי הזה אינו נלקח בחשבון וגורם לגביית יתר. סיבה נוספת שבגינה ניתן לבקש החזר מס הוא מקרה של הוצאות מוכרות. בעצם מדובר בהוצאה של השכיר או העצמאי אשר מביאה לכדי הקלה בתשלום המס.

 

הוצאה מוכרת מקטינה את ההכנסה

ההליך שמתבצע בהקשר הוצאות מוכרות הוא בעצם קיזוז ההכנסה השנתית אשר קיבל עובד מסוים בסכום ההוצאה המוכרת. לדוגמא, באם עצמאי משלם עבור הוצאות מסוימות של העסק, כדוגמת חשמל ושכירות, הוא עשוי להיות זכאי שהן יתקזזו מההכנסה שלו. מה שיגרום לכך שההכנסה תהיה נמוכה יותר ובהתאם גם שיעור המס שעליו לשלם עליה.

 

הוצאות מוכרות – לא רק לעצמאים

לרוב, הוצאות מוכרות, מוכרות לנו דווקא מעולם העצמאיים, אך גם בסטטוס של שכיר ניתן לבקש הקלה במס בגין הוצאות מסוימות. למרות ששכירים נוטים פחות להתעסק עם רואי חשבון ורשות המיסים, כדאי דווקא כן להעמיק ולהבין האם הייתה לכם הוצאה מוכרת ואם כן, לנסות לקזז אותה מההכנסה השנתית כך שתוכלו לקבל חלק מהמס ששילמתם בחזרה.

 

החזר מס על עבודה מהבית

בעיקרון, כאשר עובד הולך לעבודה, למקום אחר שהוא אינו ביתו, לא אמורות להיות הוצאות מיוחדות בשונה מאם היה נשאר לעבוד בבית. רשות המסים מכירה בעובדה הזאת ועל כן, מאפשרת לקבל החזר מס בגין הוצאות מוכרות מסוימות באם העובד אכן עושה זאת מהבית. בין ההוצאות הללו אפשר למצוא את אלו שכביכול לא היה צריך העובד לשלם, אם היה הולך לעבודתו.

  1. הוצאות שכר דירה – באם העובד עושה זאת מביתו, הבית שלו הוא בעצם המשרד שלו ועל כן בעצם ההכנסה השנתית שלו קטנה כי הוא משלם בעבור המשרד.
  2. ארנונה ותשלומים חודשיים – גם מבחינת ארנונה והוצאות שגרתיות כמו טלפון, אינטרנט וחשמל, יכולים להיחשב כהוצאה מוכרת ולאפשר החזר מס.

 

בקשה להחזר מס

באם אתם סבורים כי אכן מגיע לכם החזר מס בגין עבודה מהבית, כעת עליכם להגיש בקשה לרשות המסים על מנת שהיא אכן תאשר זאת ותוכל להעביר לכם את המס ששולם ביתר בחזרה. את הבקשה אפשר להגיש באופן מקוון או לחילופין לגשת לפקיד השומה.

 

הגשת בקשה באופן מקוון

דרך מרכז הפניות לציבור של מדינת ישראל תוכלו להגיש בקשה למס הכנסה להחזר מס. אל הבקשה תתבקשו לעלות טפסי 106 של כול העבודות בהן הייתם מועסקים וקבלות על ההוצאות הביתיות שבגינן אתם מגישים את הבקשה. לאחר שליחתה פקיד השומה יבחן אותה לעומק ותוחזר לכם תשובה באם מגיע לכם כסף ואם כן, כמה.

 

הגעה לפקיד שומה

אפשרות נוספת שיכולה להיות נוחה מאוד או מורכבת עבור אנשים היא הגעה לפקיד השומה. במקום תוכלו להגיש את כל הטפסים מודפסים ולמלא טופס 135 רלוונטי. כמובן שיש לצרף גם את כל ההוצאות המוכרות שבגינן מוגשת הבקשה.

 

טופס 106

טופס 106 הינו טופס אשר ומנפק על ידי המעסיק רק לאחר כמה חודשים מתום השנה (לרוב מדובר בחודש אפריל). בטופס מפורטות כל המשכורות של העובד כולל כמה נוכה לביטוח לאומי, מס הכנסה וכדומה… על פי הדוח יכולה רשות המסים לבחון כמה הרוויח העובד, כלומר באיזו מדרגת מס הוא נמצא, אך גם כמה מס נוכה לו כך שהיא תוכל להחזיר לו לפי גובה ההוצאות המוכרות שהגיש ועל פי גובה המשכורת המקוזזת.

החזר מס על עבודה מהבית ניתן בגין הוצאות מסוימות שכביכול לא היו מתרחשות אם העובד היה הולך למשרד או לעבודה בה הוא מועסק. על מנת לקבל את המס בחזרה נדרש העובד להגיש בקשה להחזר מס באופן אינטרנטי או לחילופין על ידי הגעה לפקיד שומה והגשת הטפסים הרלוונטיים. מומלץ לבדוק האם גם לכם מגיע החזר מס, יכול להיות שזה יחסוך לכם הרבה כסף.

לכל מי שעובד מהבית ועל כן מוציא יותר כסף ממה שהיא מוציא אם היה עובד במשרד על הוצאות ביתיות כדוגמת חשמל.

החזר מס הוא בעצם טופס שהעובד צריך למלא ואליו לצרף מסמכים המראים את פרטי ההכנסות, המס שנוכה ובמקרה של עבודה מהבית גם קבלה על ההוצאות המוכרות. ניתן לגשת לפקיד השומה באופן פרונטלי או לעשות זאת באופן מקוון.

על מנת שהמס יוחזר במלואו חייב להיות מגיע לכם פטור מלא ממס או שאתם במדרגת שכר נמוכה מאוד. באם זה לא המצב, יוחזר לכם המס החלקי מתוך השיעור שנוכה לפי פרטי הבקשה שלכם, גובה ההוצאות וגובה השכר.

הוצאות מוכרות על עבודה מהבית אשר עשויות לזכות בהחזר מס הן לדוגמא ארנונה, שכר דירה, חשמל, מים ואינטרנט. כמובן שיש עוד הרבה…

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל