fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין מילואים

המטרה של החזר מס היא לתקן מצב בו נוכה יותר מס ממה שהיה אמור להיות. יש המון סיבות אשר מזכות בהחזרי מס ובינהן גם החזרי מס בגין מילואים. אנשים אשר עושים מילואים באופן תדיר יודעים כי מדובר בתפקיד שדורש זמן רב וכמובן פספוס זמן בעבודה. על מנת לתגמל אנשים אלו, שירות המילואים מזכה בהחזר מס.

החזרי מס

במקביל ובהתאם לכך שאנו משלמים מסים בכל חודש המנוכים מתלוש השכר שלנו, באם הייתה לנו גביית יתר, מכל סיבה תקנית שהיא, מגיע לנו גם לקבל החזר מס. המטרה של החזר מס היא לתקן מצב בו נוכה יותר מס ממה שהיה אמור להיות לעובד מסוים, בין אם הוא שכיר או עצמאי. יש המון סיבות אשר מזכות בהחזרי מס כך שאנשים אפילו לא יודעים שמגיע להם מס בחזרה וזה מקרה מצער במיוחד לאור העובדה, שהחזרי מס יכולים להיות שווים הרבה כסף.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

  1. החזר מס בגין הפקדות לביטוח חיים – באם אתם מפקידים כסף לביטוח חיים כדאי שתכירו כי מגיע לכם החזר מס על ההפקדה כך שאתם יכולים לשלם מס מופחת ביחס לשיעור מדרגת המס שאתם שייכים אליה.
  2. שינויים משפחתיים – סטטוסים משפחתיים משפיעים רבות על הטבות מס ובאם התחתנתם, התגרשתם או הבאתם ילד לעולם בשנה האחרונה, סביר מאוד שמגיע לכם החזר מס מרגע השינוי.
  3. שינויי העסקה – בגלל שמדובר במס הכנסה, מן הסתם שכל שינוי בהכנסה שלכם רלוונטי לחישוב המס ומשפיע עליו.

 

החזרי מס בגין מילואים

מתוך כל הסיבות אשר מזכות עובדים בהחזרי מס ניתן לקבל החזר מס גם בגין מילואים. אנשים אשר עושים מילואים באופן תדיר ודאי יודעים כי מדובר בתפקיד משמעותי ומספק, אך אשר דורש זמן רב וכמובן פספוס זמן בעבודה. על מנת לתגמל אנשים על המילואים שלהם ובכך אולי אפילו לעודד אנשים לעשות מילואים ולתרום למדינה, שירות מילואים מזכה בהחזר מס.

 

נקודות זיכוי

רשות המסים מקטלגת את משלמי המסים במדינה על פי נקודות זיכוי. בעבור כל מיני פרמטרים שונים יהיו זכאים עובדים לנקודות זיכוי אשר מסמלות את גובה ההטבה שמגיעה להם ונלקחות בחשבון בחישוב מס ההכנסה שיש לנכות להם.

נקודות הזיכוי נצברות ולאו דווקא מבטלות האחת את השנייה. ערכה של נקודת הזיכוי עשוי להשתנות בכל שנה, אך כיום היא שוות ערך ל-218 ₪ בחודש שהם 2,616 ₪ בשנה אשר יורדים מתשלום המס שנדרש.

 

נקודת זיכוי למשרתי מילואים

החזר המס המגיע למשרתי מילואים ניתן בהתאם לנקודות זיכוי שיש לעובד בגין שירותו במילואים בשנת המס הרלוונטית. חישוב נקודות הזיכוי המגיעות לעובד תלויות בכמות ימי המילואים שעשה, כמובן שככל שעושים יותר ימי מילואים כך זכאי העובד ליותר נקודות זיכוי בגין עבודתו. חישוב ימי המילואים ונקודות הזיכוי הוא בדומה לחישוב תגמול המילואים.

  1. 10 ימי מילואים ועד 14.5 – תקופה זאת היא התקופה המינימלית לקבלת הטבת מס כך שההטבה בגובה של חצי נקודת זיכוי.
  2. 15 ימי מילואים ועד 19.5 – תקופת שירות זאת מזכה בנקודת זיכוי אחת.
  3. 20 ימי מילואים ועד 36.5 – תקופת שירות המזכה ב-1.5 נקודות זיכוי.
  4. 37 ימי מילואים ומעלה – תקופת השירות המקסימלית כך שמעל 37 ימי מילואים אין גידול נוסף של ההטבה ומדובר ב-2 נקודות זיכוי.

 

בקשת החזר מס

באם ביצעתם למעלה מ-10 ימי מילואים בשנה אתם זכאים להטבת המס הזאת אך עליכם יהיה לדרוש אותה מרשות המסים. חשוב להבין כי חישוב המס אמנם נראה באופן חודשי אך בפועל הוא מחושב באופן שנתי, זאת ברור בהקשר של ימי מילואים אשר ניתן לסכום ולספור אותם רק בסוף השנה. בהקשר של מילואים, נדרש להגיש בקשה להחזר מס ולצרף אליה את אישורי שירות המילואים שלכם ופרטי הכנסות.

 

בקשה באופן מקוון

במקרים מיוחדים בהם יש הכנסה אחת מיגיעה אישית ללא הכנסות משכר דירה לדוגמא או משוק ההון, תוכלו אפילו לבצע את הליך החזר המס באופן מקוון על ידי העלאת כל הקבצים למערכת הפניות של רשות המסים. כמובן שבאם יהיו תיקונים פקיד השומה ידאג לעדכן ולדרוש מסמכים נוספים, אך באופן כללי ההליך יהיה עבורכם נוח ופשוט.

 

פנייה לפקיד שומה

דרך נוספת היא פניה ישירות לפקיד שומה באחד מבין המשרדים של רשות המסים. תוכלו לגשת אליו ולמלא אצלו את כל הטפסים וכך גם לקבל מידע מפורט יותר אודות מה תצטרכו להגיש או מה עוד חסר לכם. כמובן שפנייה לפקיד שומה עשויה להיות פשוטה יותר, אך לא תמיד כל הטפסים כבר יהיו אתכם ומן הסתם, תצטרכו לצאת מהבית.

 

העברה לאיש מקצוע

דרך נוספת להגיש בקשה להחזר מס היא לפנות לאיש מקצוע אשר יעשה זאת עבורכם. רואי חשבון מתמחים בתחום החזרי המס עשויים להקל עליכם משמעותית את התהליך על ידי הובלתו, הסבר על מה נדרש מכם וגם שיעור של כמה כסף תקבלו בחזרה בהתאם לכל הפרטים. באם אתם לא בטוחים מה ההליך הנדרש ומה כדאי לכם לעשות, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של איש מקצוע לצורך בקשת החזר המס.

מילואים לא רק תורמים לתחושת הסיפוק והמשמעות הלאומית שלכם, הם גם מזכים אתכם בזכאות להחזרי מס על ידי זכאות לנקודות זיכוי בהקשר תשלום מס ההכנסה שלכם.

לפי מדרגות ימי השירות, ככל שעשיתם יותר ימים כך גם מגיעות לכם יותר נקודות זיכוי בחזרה אשר שוות ערך כמובן ליותר כסף בחזרה. דרשו את מה שמגיע לכם בין אם באופן עצמאי ובין אם בעזרת איש מקצוע שיוביל עבורכם את התהליך, שיהיה בהצלחה!

החזר מס בגין 15 ימי מילואים הוא לאור זכאות לנקודת זיכוי אחת אשר נכון ל-2021 שוות ערך ל-2,616 ₪ בשנה. כמובן שהערך הסופי של ההחזר תלוי בגורמים נוספים לאור העובדה כי סיבות רבות מזכות בהחזר מס, אך זה החישוב הבסיסי עבורכם.

על מנת לקבל החזר מס יש לדרוש אותו וזאת נעשה על ידי הגשת בקשה להחזר מס ישירות לרשות המסים. תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם ואתכם, או באופן עצמאי.

באם לא ספרתם במהלך השנה תמיד תוכלו להיכנס לאזור האישי באתר המילואים בו יפורטו לכם כל ימי המילואים. שם גם תוכלו להוציא מסמך רשמי המפרט את כמות  ימי המילואים שעשיתם ובאילו תאריכים.

כמובן! ככל שעשיתם יותר ימי מילואים כך מגיעות לכם יותר נקודות זיכוי וכמובן גם יותר כסף בחזרה. החישוב על פי מדרגות ימי מילואים בדומה לתגמול המילואים המחולק לפי כמות ימים.

על מה עברנו עד עכשיו?