fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

נפגע פעולת איבה המוכר על ידי הביטוח הלאומי זכאי לכל מיני הטבות וביניהן, החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה. הטבה זאת מסייעת לנפגעי פעולות איבה לחסוך כסף רב כאשר הם קונים מוצרים בסיסיים לביתם.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

נפגע פעולת איבה

במציאות הישראלית בה אנו חיים מדי פעם בפעם מתרחשות פעולות איבה על ידי ארגוני טרור עוינים לנו, על ידי צבאות רשמיים של מדינות אויב ולעיתים על ידי אנשים רנדומליים המזדהים עם השנאה אלינו ומחליטים לקחת יוזמה ולפגוע.

אנשים אשר נפגעים במהלך פעולה כזאת מוגדרים כנפגעי פעולות איבה ובשל כך שהמדינה צריכה להגן על אזרחיה מפני אויביה, הגיוני שהמדינה גם תהיה חייבת לסייע להם לאחר פגיעה מסוג זה.

 

הטבות לנפגעי פעולות איבה

כאשר מדינת ישראל רוצה לסייע לאדם כלשהוא במצב נזקק יותר מאחרים היא יכולה לעשות זאת בכל מיני דרכים כך שבולטות בהן היא דרך מענקים מביטוח לאומי ודרך הטבות בתשלום המסים.

על מנת להיות זכאי להטבות הרשויות בישראל צריכות להכיר בנפגע באמת כנפגע מפעולת איבה ועליו להיות מוכר על ידי ועדה של הביטוח הלאומי. לעיתים במקרים בהם הפגיעה הותירה נזק, יידרשו גם לעבור ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות.

 

הטבות מביטוח לאומי

דרך הסיוע הראשונה של המדינה לנפגעי פעולת איבה היא באמצעות קצבאות וסבסודים מביטוח לאומי על מנת לסייע בכל מיני הליכים חיוניים שעולים כסף. הסיוע מהביטוח הלאומי יכול להגיע הן לנפגע מפעולת האיבה והן לבני משפחתו ובמקרים בהם הנפגע נהרג כתוצאה מהפעולה, יהיו זכאים בני משפחתו להטבות נוספות על מנת לסייע להם להתמודד עם המצב הקשה.

  1. סיוע בקבלת ומימון טיפול רפואי לאחר הפגיעה
  2. סיוע בקבלת ומימון טיפול פסיכולוגי להתמודדות עם המצב או הטראומה לאחר הפגיעה
  3. החזר הוצאות לבני משפחתו של הנפגע
  4. תגמולי נכות

 

הטבות מס

הקלה על אדם שנפגע בפעולת איבה מוצעת גם על ידי רשות המסים בהקשר הטבות מס והחזרי מס בתנאים מסוימים. מעבר לכך שאדם אשר מוכר שבעל אחוזי נכות, מה שיכול לקרות כתוצאה מפגיעה בפעולה איבה, זכאי להטבות במס הכנסה, ישנה גם הטבה בהקשר דווקא של מס קנייה אשר מוצעת לנפגעי פעולת איבה. את ההטבה הזאת צריך לדעת לנצל ולדרוש.

 

החזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים לנפגע פעולת איבה

כחלק מהטבות המס הניתנות לנפגעי פעולות איבה, אנשים אלו זכאים לקבל החזר מס קנייה בעבור קניות מסוימות אותם הם מבצעים. החזר המס נעשה כמובן לאחר הקנייה של המוצר. מס קנייה מייקר משמעותית מוצרים, ובייחוד מוצרי חשמל, ועל כן, הטבה זאת מסייעת לנפגעי פעולות איבה לחסוך כסף רב כאשר הם קונים מוצרים בסיסיים לבית שלהם.

 

מס קניה

בתקווה שלא תופתעו מכך, מס הכנסה הוא לא המס היחיד שעליכם לשלם, ישנם מיסים רבים נוספים על כל מיני הכנסות והוצאות. אחד מאלו, הוא מס הקניה. מדובר בעיקרון ביכולת של המדינה להטיל מס על קניות של מוצרים מסוימים מה שמאפשר למדינה להפוך מוצרים מסוימים ללא כדאיים לקנייה ובכך להקטין את הצריכה שלהם, כדוגמת סיגריות. במקביל לכך, ישנם גם מוצרים בסיסיים שמוטל עליהם מס קניה מה שבעצם מייקר אותם כדוגמת טלוויזיות.

 

המוצרים עליהם ההטבה

ההטבה היא בעצם החזר מלא של מס הקנייה על מוצר מסוים. ניתן לנצל אותה בעבור 4 מוצרים, פעם אחת על כל מוצר. כלומר, כל נפגע פעולת איבה המוכר כך, יכול לרכוש 4 מוצרים שונים (מתוך הרשימה המפורטת בהמשך) פעם אחת במהלך חייו ולקבל בחזרה את מס הקנייה שלו, מה שמוזיל משמעותית את קניית המוצר ואת ההוצאה שהוא מוציא על המוצרים הללו.

  1. תנור
  2. מקרר
  3. טלוויזיה
  4. מכונת כביסה

 

תנאי ההטבה

הזכאות להטבה לא ניתנת לכל נפגע פעולת איבה והיא בתנאי שהוא עומד בכל התנאים (הרבים יש לומר) שההטבה תלויה בהם. באם אתם לא בטוחים בדבר זכאותכם להטבה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין או רואה חשבון שיבחן את פרטי המקרה שלכם וימליץ בדבר הזכאות להטבה וכדאיות הכניסה לתהליך החזר מס הקנייה על מוצר חשמלי שקניתם.

  1. דרגת נכות הנקבע טרם שנת 1996 בשיעור של לפחות 10% ועד ל-19%. כמו כן, הנכות מזכה אותו בתגמול נכות חודשי.
  2. ביום קביעת דרגת הנכות לא היה הנפגע נשוי וגם לא היה נשוי טרם אפריל 1987.
  3. על הנפגע להיות הורה יחיד לילד שגר עמו וגילו לא עולה על גיל 21.
  4. החזר המס יינתן בתנאי שרכישת המוצרים הייתה לאחר אישור הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי.

 

החזר מס

במידה וזיהיתם כי אתם אכן זכאים להחזר מס קנייה על מכשירי חשמל ביתיים תדרשו להגיש בקשה להחזר המס הזה באופן מסודר ורשמי. בקשת החזר המס לא מוגשת לרשות המסים בדומה להחזרי מס הכנסה לדוגמא, אלא מוגשת לביטוח הלאומי. בשונה מהחזרי מס, היא חייבת להיות מוגשת עד שנה מיום קניית המוצר ואליה יש לצרף כמובן אישור בדבר עמידה בכל התנאים המפורטים לקבלת החזר המס.

נפגע פעולת איבה המוכר על ידי הביטוח הלאומי זכאי לכל מיני הטבות וביניהן, החזר מס קנייה על 4 מכשירי חשמל (טלוויזיה, מקרר, מכונת כביסה ותנור אפייה ובישול). על מנת לקבל את החזר המס תדרשו לעמוד בכל מיני תנאים שההטבה תלויה בהם ובפועל להגיש בקשה לביטוח הלאומי על מנת לקבל את ההחזר. שימו לב כי עליכם גם לעבור טרם ועדה שתקבע את זכאותכם ורק אז, לרכוש את המוצרים. כדי ליצור סדר, התייעצו עם איש מקצוע שילווה ויסייע לכם בתהליך.

החזר המס ניתן פעם אחת בעבור כל אחד מן המוצרים הבאים: מקרר, מכונת כביסה, תנור בישול ואפייה וטלוויזיה.

קודם כל, נפגע פעולת איבה, אך עליו גם לעמוד בכל שאר הקריטריונים שהביטוח הלאומי מתנה בהם את ההחזר כדוגמת קבלת דרגות נכות בין 10 אחוזים ל-19 אחוזים טרם שנת 1996, והיות הנפגע רווק בעת קביעת אחוזי הנכות.

קבלת ההחזר מותנית במעבר ועדה בביטוח הלאומי לקביעת הזכאות ובהגשת בקשה לקבל החזר מס הקנייה. חשוב לזכור כי יש לבצע את הקנייה רק לאחר מעבר הועדה רפואית על מנת שאכן יהיה הנפגע זכאי להחזר בהמשך.

מומלץ להתחיל בבירור זכאות להטבה זאת בעזרה איש מקצוע או לחילופין בעזרת חקר עצמי ובמידה ואתם סבורים כי זכאים, להגיש בקשה לביטוח הלאומי.

על מה עברנו עד עכשיו?