fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה מבטיח לכם פרנסה וביטחון כלכלי במקרה בו לא תוכלו לעבוד לאור תאונה או מחלה שתקרה בעתיד. יכול להיות כי רכשתם פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ולא ידעתם שמגיע לכם משהו בחזרה מהמס ששילמתם. במאמר זה נסקור את כל המידע על החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה

בימים אלו חברות הביטוח מציעות מגוון רחב מאוד של ביטוחים החל מביטוח נסיעות לחו"ל ועד לביטוח על הטלפון החכם שלכם. בין כל אלו ניתן למצוא ביטוח אובדן כושר עבודה אשר אמור להבטיח את פרנסת עובד מסוים במקרה בו בעקבות תאונה או אירוע רפואי הוא לא יוכל עוד להמשיך להתפרנס באופן בו עשה זאת קודם ובעצם יאבד את היכולת שלו לעבוד. ישנם כל מיני סוגים של פוליסת ביטוח בהתאם לכל חברת ביטוח בה הוא נרכש אך לכולן מכנים משותפים בסיסיים.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

פיצוי חודשי

בדומה כלל ביטוח אחר חברות הביטוח מציעות עסקה שבה העובד מפריש סכום כסף בכל חודש לצורך העניין ובתמורה, במידה והסיכון שמבוטח מתממש, במקרה שלנו אובדן כושר עבודה, המבוטח מקבל מחברת הביטוח כסף שאמור לסייע לו להתמודד עם המצב. בגלל שמדובר באובדן כושר עבודה, הביטוח מציע פיצוי חודשי עם תקרה של עד 75 אחוזים מתוך השכר הממוצע שמפורט בתנאי הפוליסה.

 

זכאות לקבלת הפיצויים

המושג אובדן כושר עבודה יכול להיות די מבלבל בייחוד שיש כל מיני סוגים של עבודות ומשכורות כך שקשה לקבוע מתי באמת המבוטח איבד את הכושר שלו לעבוד ולהתפרנס בעצמו ומגיע לו לקבל בחזרה מחברת הביטוח שלו. על מנת ליצור קו אחיד, הזכאות ניתנת למבוטחים אשר נפגעו כתוצאה מתאונה או ממחלה שהותירו אותם עם פגיעה. הפגיעה ביכולת לעבוד יכולה להיות זמנית או קבועה, אך היא חייבת להיות בשיעור הגבוה מ-75 אחוזים.

 

אחוזי נכות

במדינת ישראל קביעת חומרת הפגיעה מתבצעת על ידי ועדה רפואית בביטוח הלאומי הבוחנת את פרטי המקרה ומחליטה כמה אחוזי נכות להגדיר לאדם שנפגע. לרוב, שיעור אחוזי הנכות שקיבל הנפגע יהיה גם השיעור מתוך המשכורת שלו שיקבל כפיצוי בכל חודש. גם במקרה בו אחוזי הנכות נקבעים כזמניים, בהתאם לתנאי הפוליסה ניתן לקבל את הפיצוי החודשי עד שישללו בחזרה.

 

ביטוח מנהלים או ביטוח פנסיוני

נתון נוסף שחשוב להכיר הוא שתי האופציות לרכישת ביטוח אובדן כושר עבודה, דרך הביטוח הפנסיוני או לחילופין דרך ביטוח המנהלים. במקרה של ביטוח פנסיוני, מתוך ההפרשה החודשית לפנסיה מועבר בכל חודש סכום למקרה אובדן כושר עבודה עתידי בהתאם לתנאי הפוליסה ומה שמוגדר בה. ניתן לבחור במסלול ללא ביטוח אובדן כושר עבודה ולחסוך דווקא בביטוח מנהלים, אך זאת לבחירתו של העובד בלבד והוא רשאי לשנות את דעתו.

 

החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה

עד כה הכרנו את ביטוח אובדן כושר עבודה וחשוב להדגיש את השלב הראשון בו רוכש המבוטח את הפוליסה ובעצם מוציא כסף על כך, והשלב השני שנכנס לתוקף רק במידה וקורה משהו רלוונטי, שבו חברת הביטוח מפצה את המבוטח והוא בעצם מכניס כסף במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה. החזרי מס על הביטוח הזה רלוונטיים קודם כל בשלב הראשון בכך שהם מוכרים כהוצאה שיכולה להוריד את שיעור המס שאתם צריכים לשלם.

 

הוצאה מוכרת

כאשר עובדים משלמים מס הכנסה לרשות המסים נקודת המוצא היא שהם צריכים לשלם בעבור ההכנסה הסופית שלהם, כאן נכנסות לעניין הוצאות מוכרות. בעצם מדובר בהוצאות אשר נעשות לצורך הגדלת ההכנסה ובשורה התחתונה בחודש הזה מקטינות אותה. כאשר מדובר בשכירים, באם הם משלמים בעבור ביטוח אובדן כושר עבודה, בפועל הם מכניסים פחות כסף כי הולך לחברת הביטוח, ועל כן, גם צריכים לשלם פחות מס.

 

תקרת החזר מס

על פניו, כאשר מגישים בקשה להחזר מס והיא מתקבלת בחוקיותה ובחיוב, כל הכסף שנוכה לשווא יוחזר, גם אם מדובר בהחזר מלא. אך כאשר מדובר על החזרי מס בגין רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה, קיימת תקרת החזר. לא ניתן לקבל בחזרה יותר מ-2.5 אחוזים, אך עדיין מדובר בסכום מספיק גבוה בשביל לבקש אותו בחזרה. גם אם אתם עצמאיים וגם אם אתם שכירים.

 

בקשה להחזר מס

במסגרת הגשת בקשה להחזר מס מרשות המסים, אך תוכלו לבצע ממש בעצמכם, יפורט על הוצאות בעבור ביטוח אובדן כושר עבודה והוצאות נוספות שעשויות להיות רלוונטיות כדוגמת הפקדה לקופת גמל. במידה ואכן שולם מס ביתר לאור רכישת פוליסת ביטוח זה, יוחזר המס לחשבון הבנק של מבקש הבקשה. כמובן שתוכלו להכניס בבקשה סיבות נוספות ופרמטרים שעשויים להחזיר לכם מס מסיבות נוספות.

 

עוד לא הגשתם בקשה? יכול להיות שעוד לא מאוחר

יכול להיות כי רכשתם פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה כבר לפני כמה שנים וכי לא ידעתם שמגיע לכם משהו בחזרה מהמס ששילמתם. אך אל דאגה, רשות המסים מאפשרת להגיש את הבקשה בצורה רטרואקטיבית עד ל-6 שנים אחורה מתום שנת המס, כך שגם אם עברו כמה שנים, אתם עדיין יכולים לעשות זאת בתוך המסגרת הזמנים המוקצבת על ידי הרשות.

ביטוח אובדן כושר עבודה מבטיח לכם פרנסה וביטחון כלכלי במקרה בו לא תוכלו לעבוד לאור תאונה או מחלה שתקרה בעתיד. מדינת ישראל רואה חשיבות גדולה בביטוח זה ועל כן, מציבה הטבת מס שפשוט חבל לא לנצל והיא החזר מס בגין הוצאה מוכרת על תשלום בעבור ביטוח אובדן כושר עבודה. כעת נותר לכם לדרוש את מה שמגיע לכם באמצעות הגשת בקשה להחזר מס ופירוט כל המידע המבוקש.

ביטוח אובדן כושר עבודה מבטיח פיצוי כספי בהפרשה חודשית בהתאם לשכר אותו קיבל המבוטח טרם התאונה או המחלה שקרתה לו. זאת כמובן בהתאם לרכישת הפוליסה ועמידה בתנאיה.

התשובה היא כן אך עד תקרת מס מסוימת בשיעור של 2.5 אחוזים. כלומר, גם אם אתם שכירים וגם אם עצמאים, ישנה התחשבות בכך שההכנסה שלכם פחתה לאור כך שהוצאתם כסף על רכישת הפוליסה.

קבלת ההחזר מותנית בהגשת בקשה להחזר מס אשר מתבצעת דרך רשות המסים. בבקשה מפרטים את ההכנסות וההוצאות של העובד כולל ההפרשות לביטוח אובדן כושר עבודה.

כמובן, בקשה להחזר מס ניתן להגיש בעבור שנים אחורה, כל עוד לא עברו 6 שנים מתום השנה, עוד ניתן להתייחס אליה בבקשה. כך שגם אם כבר עברו השנים הרלוונטיות אך זאת בטווח המתאים, מומלץ לעשות זאת.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל