fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

מס קנייה

אזרחות במדינת ישראל מחייבת תשלום של מגוון רחב של מסים מכל מיני הכנסות אך גם על כל מיני הוצאות. אחד מהמסים הללו, שלא בהכרח מוכר כמו מס ההכנסה, הוא מס הקנייה.

מדובר במס המתווסף על מחירים של מוצרים מסוימים אשר במקרים מסוימים מטרתם לצמצם את הקנייה שלהם כדוגמת מס קנייה המוטל על סיגריות ומוצרי אלכוהול, אך במקרים אחרים הוא מוטל פשוט על מוצרים די בסייסים אך יקרים כדוגמת טלוויזיה או רכב.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הטבות מס לזקוקים לכך

בעוד המדינה גובה מסים באופן גורף מכל האנשים, היא גם מעניקה עבור אלו הזקוקים לכך הטבות מס שמקלות את גובה המס ובעצם מגדילות הרווח של עובד כלשהוא מהשכר שלו.

הטבות המס מוענקות למגוון רחב של אוכלוסיות כדוגמת נשים, בעלי תואר ראשון, הורים לילדים עד גיל 18 ובין היתר גם לבני משפחה של חללי פעולות איבה. ישנן הטבות אשר נלקחות בחשבון באופן אוטומטי וכאלה אשר נדרש להפעיל אותן על מנת שיילקחו בחשבון.

 

החזר מס קנייה לבני משפחה של חלל פעולת איבה

אין ספק כי מגיע לבני משפחה אשר איבדו קרוב משפחה בפעולת איבה עזרה כלשהיא מהמדינה. אחת הדרכים לעזור לאזרח מצד המדינה היא על ידי הטבות מס. בני משפחה של חלל פעולת איבה זכאים לקבל החזר מס קנייה על מוצר אחד על פי החלטתו ועל פי עמידה בתנאים של ההטבה.

כמובן שבבסיס יש הכרח כי קרוב המשפחה אכן יוגדר על פי הרשויות הרלוונטיות כחלל פעולת איבה. הגדרת בני המשפחה היא הוריו, אלמנתו או ילדיו של חלל פעולת איבה.

 

חללי פעולות איבה

נדמה כי במדינת ישראל ישנם הרבה פיגועים וכי כמות חללי פעולות האיבה הולכת וגדלה. חללים המוגדרים כחללי פעולות איבה הם כאלו אשר נהרגו במהלך פעולה של כוחות אויב בין אם צבאיים רשמיים ובין אם בלתי סדירים.

זאת רלוונטי גם אם הפעולה היית מחוץ לגבולות ישראל. בסופו של דבר, על מנת להיות מוגדר כך, עליו להיות מוכר על ידי ביטוח לאומי והרשויות בישראל כדי שבאמת משפחתו תוכל לקבל את ההטבות שמגיעות לה בעקבות כך.

 

החזר על מוצר אחד

בשונה מנקודות זיכוי לצורך העניין אשר מחלות על כל שווי מס ההכנסה למשך כל תקופת הזכאות, החזר מס קנייה רלוונטי באופן חד פעמי עבור מוצר אחד. מדובר במענק שניתן לבחור מתי לנצל והוא צריך להיות בעבור מוצר כלשהוא המשמש לעסק של קרוב המשפחה. בין אם העסק עצמאי והרצון הוא לבסס אותו ובין אם מדובר במוצר לצורך הקמת עסק חדש. לאחר ניצול ההטבה, לא ניתן לנצל אותה שוב.

 

ועדת שיקום

דווקא בגלל שמדובר בהטבה שעשויה להיות מאוד משמעותית מבחינת גובה ההחזר, על מנת להעניק אותה נדרשים קרובי המשפחה לעבור ועדת שיקום אשר תבחן את הצרכים והמצב שלהם ובהתאם, את הזכאות להחזר מס הקנייה.

לאחר החלטת הועדה, יכולים בני המשפחה לגשת לביטוח הלאומי ולקבל את ההחזר על מס הקנייה שכבר שולם על פי החלטת הועדה. מומלץ לברר פרטים נוספים אצל הביטוח הלאומי עם פקיד השיקום שלכם על מנת לברר זכאות ואת שלבי התהליך.

 

אתם לא לבד!

מוות של אדם קרוב בפעולת איבה יכול לטלטל את המשפחה ולהשפיע רבות על היכולת להתנהל פיננסית ולהתפרנס. זכרו, כי אתם לא לבד, ישנם מגוון של אנשי מקצוע אשר יוכלו וודאי ישמחו לסייע לכם להבין איך תוכלו להגדיל את הרווחים ולצמצם את ההוצאות, בטח אם מדובר בהחזר מס שאתם זכאים לנצלו. תוכלו גם להתייעץ עם איש מקצוע על כל הליך בקשת החזר מס הקנייה אך גם לבחון באם מגיע לכם החזר מס מסיבות אחרות ומגוונות.

 

החזר מס מסיבות נוספות

מעבר למס קנייה, אנו משלמים מסים נוספים כול הזמן שגם עליהם ניתן לקבל החזר מס מכל מיני סיבות. בעבור היותכן נשים, הורים ואפילו מסיימי תואר ראשון, ניתן לקבל הטבת מס או לקבל החזר מס ברטרו.

באם אתם לא בטוחים אם אכן מגיע לכם או כמה, כאן תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע, אך אם כבר יוצאים לתהליך החזר מס, כדי לנצל אותו עד תומו עבור שנת מס מסוימת.

 

בקשת החזר מס ברטרו

כאשר מדובר על החזרי מס לעיתים ניתן לבקש אותם גם ברטרו כמה שנים אחורה (6 שנים אחורה בהקשר של מס הכנסה) אך כאשר מדובר על החזר מס קנייה לרוב הוא יהיה מוגבל בשנה מיום קניית המוצר.

על כן, חשוב לא להתמהמה עם החזר המס ולהמתין לרגע האחרון. התייעצו עוד היום עם איש מקצוע על מנת להבין את הזכאות שלכם ומה כדאי לכם לעשות. אל תקנו את המוצר לפני שאתם בטוחים שתקבלו את ההטבה.

מס קנייה משולם בנוסף למחיר של מוצר מסוים במדינת ישראל. קרובי משפחה של חללי פעולות איבה המוגדרים ומוכרים כך, זכאים לקבל מענק חד פעמי במסגרת החזר מס זה.

על מנת לקבלו, יידרשו לעבור ועדת שיקום אשר תקבע את גובה ההחזר שמגיע להם, ובכל מקרה, יוכלו לנצל זאת פעם אחת על מוצר אחד. בכל שאלה או חוסר הבנה כדאי לפנות לאיש מקצוע להבנת שלבי התהליך וכדאיותו וכמובן, על מנת לצאת לדרך על מנת לקבל את ההטבה ואיתה, כסף בחזרה.

על כל מיני קניות מסוימות, הן על מנת לצמצם את הצריכה שלהם והן מסיבות אחרות, מוטל מס נוסף אשר מתווסף למחיר המקורי.

בעוד מס יורד באופן אוטומטי משכרו של עובד, על מנת לקבל אותו בחזרה נדרש העובד להגיש בקשה לרשות המסים. כאשר מדובר במס קנייה, את הבקשה יש להעביר דרך ועדת שיקום ודרך פקיד בביטוח הלאומי אשר מטפל בנושאים הללו וייקבע כמה כסף מגיע בחזרה.

קרובי משפחה של חלל פעולת איבה כדוגמת הוריו, אלמנתו וילדיו זכאים להחזר מס קנייה באופן חד פעמי ורק לאחר מעבר ועדה רלוונטית לכך.

מעבר לכך שהטבת החזר מס הקנייה היא חד פעמית, ניתן לנצל אותה רק בעבור מוצרים המשמשים לביסוס עסק עצמאי חדש או עסק קיים.

על מה עברנו עד עכשיו?