fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס שבח

כשמחירי הדירות הולכים ועולים וההון העצמי של האנשים ממשיך לגדול, נכנס לתמונה מס שבח שנדרש לשלם בעת מכירת דירה שמחירה עלה מזה שנים. המס המיועד נוצר כתוצאה מההשבחה של הנכס ויכולים להיות לכך מספר פרמטרים – אם הנכס עבר שינוי ולכן, הוא נמכר במחיר משמעותית גבוה יותר, אם מחיר הנכס עלה עקב עליית מחירי הדירות או, שהאזור בסביבה התפתח – כל המצבים הללו יחייבו אתכם בתשלום מס שבח בעת מכירת הדירה שלכם.

מהו מס שבח?

מס שבח זהו ההפרש בין המחיר שבו קניתם את הדירה למחיר שבו מכרתם את הדירה שלכם (לאחר שכבר קיזזתם את הוצאות עורך הדין, אגרות למיניהן ועמלות מתווכים), מס השבח בישראל עומד כרגע על 25% מכלל השבח הנקי של הדירה שלכם, ולכן, אם ביצעתם בה שיפוץ, חשוב לשמור על הקבלות שיש ברשותכם כי אלו יעזרו לכם לשלם מס שבח באחוזים נמוכים יותר.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

איך מחשבים את שיעור מס השבח שתצטרכו לשלם?

כך למשל לצורך דוגמה, דירה שנקנתה בשנת 2014 ועלות הדירה הייתה 1,300,000 ש"ח ולאחר 3 שנים (שנת 2017) נמכרה הדירה כבר ב – 2,000,000 ₪, הרי שההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקניה הינו 700,000 ₪, מה שאומר ש 25%  מהסכום הנ"ל זה הוא בעצם מס השבח שתצטרכו לשלם – 175,000 ₪.

אם הדירה הנ"ל עברה שיפוץ למשל, בגובה 100,000 ₪ הרי שמהסכום הנ"ל היה יורד ההפרש (700,000) ₪, ואילו שמס השבח שהייתם צריכים לשלם היה עומד על 150,000 ₪.

באילו מצבים לא תצטרכו לשלם מס שבח?

קיימים שני מקרים שבהם מקבלים פטור ממס שבח, אך חשוב לציין שהפטור ניתן עד סכום של 4 וחצי מיליון ₪. במקרה הראשון, אתם תקבלו פטור מס שבח עקב דירה יחידה שיש בבעלותכם, בעוד שלא עבר פחות משנה וחצי ממועד קניית הדירה לבין מועד המכירה של הדירה. ובמקרה השני, אתם תקבלו פטור ממס שבח על דירה בירושה אם למוריש שלכם הייתה דירה אחת בלבד בבעלותו והמוריש הוא בן זוג או ההורה של היורש.

במצבים הללו, הפטור בעצם מועבר ליורשים וגם הם פטורים מתשלום מס שבח בעת מכירת הדירה.

משפרי דיור? מגיע לכם פטור נוסף ממס שבח

אחת הבעיות של משפרי הדיור היא, שהם רוכשים דירה חדשה במקום הדירה הקודמת, רק שבדרך כלל התהליך נעשה על ידי כך שקודם כל רוכשים את הדירה החדשה (הדיור המשופר) ורק אז מוכרים את הדיור הקודם. במצבים הללו, יהיה מצב שלמשפרי הדיור יהיו שתי דירות במקביל והמדינה מכירה בבעיה הזאת, ולכן, מעניקה תקופה של שנה וחצי למשפרי הדיור להסדיר את נושא הדירה אחרת, יצטרכו לשלם מס שבח.

מי זכאי להחזר מס שבח?

אם החלטתם שמגיע לכם החזר מס שבח, אתם תצטרכו לערוך חישוב מדויק על פי הקריטריונים המזכאים אנשים מפטור מס שבח או הקלה בתשלום המס. מי שיהיו זכאים להחזר מס שבח אלו הם זוגות שמחלקים ביניהם את תשלום המס, אנשים שעורכים קיזוז הפסדים, אנשים שניתנו להם הטבות מס שונות לרכישת דירה, מי שיש לו פטור ממיסוי המקרקעין וכל מי שרשות המיסים הכריזה עליו כאדם המקבל הקלות על תשלום המיסים.

כיצד מתבצע תהליך החזר המס?

כנראה שאחד הדברים המבאסים שאתם תוכלו לחוות, זה תשלום מיסים גבוה יותר עקב טעות חישובית שנעשתה. סעיף 85 לחוק מיסוי המקרקעין גורס, כי מנהל מס השבח יכול לבטל באופן מידי את תשלום מס השבח ולבצע החזרת מיסים מכל סיבה המשתמעת מעובדה משפטית או, טעות חישובית שנעשתה.

get-tax -החזר מס עכשיו!

אנחנו בחברת GET – TAX, מאמינים כי לכל אחד מגיע לשלם את המס הרלוונטי עבורו ולקבל את סך ההקלות המתאימות על פי חוק, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בחברתנו! דואגים שלכל אזרח תהיה האפשרות להשיב את המיסים האבודים, במיוחד אם אתם סבורים ששילמתם יתר על המידה!

אם אתם מרגישים שחויבתם במיסים גבוהים יותר ממה שהייתם צריכים לשלם או שלפי דעתכם מגיע לכם את כספי המיסים בחזרה עקב סעיפים שונים להפחתת המס – אנחנו כאן בשבילכם בכל סיטואציה!

השאירו לנו עוד היום את הפרטים שלכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם כדי לערוך איתכם בדיקה, אם אתם אכן זכאים להחזר מס שבח על קרקע או החזר מס שבח על דירה שניה שרכשתם לא מזמן.

מס שבח, כשמו כן הוא, הוא מס על השבח של נכס, כלומר על הרווח שמקבל מוכר של נכס בעסקת נדל"ן.

על מנת לקבל החזר על מס השבח שלכם, חלקי או מלא, תדרשו להגיש בקשה לרשות המסים בה מפורטים פרטי העסקה ופרטי ההוצאות שבגינן מוגשת הבקשה. כמו כן, תדרשו גם לשאר הטפסים והמידע על ההכנסות שלכם החייבות במס, כדוגמת טופס 106.

מס השבח אמור להיות על השבח, הרווח, של המוכר בעסקה. על כן, באם יש כל מיני הוצאות שהוציא המוכר על הנכס על מנת להשביח אותו כדוגמת שיפוצים או על מנת למכור אותו, כדוגמת עורך דין או שמאי, אלו מקזזות את הרווח שעשה המוכר וגם מורידות את מס השבח.

התעסקות עם מס שבח לא בהכרח תהיה כל כך פשוטה ועל כן, תמיד תוכלו להיעזר באיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון אשר יסייע לכם להבין האם אתם זכאים להחזר ובאיזה שווי.

על מה עברנו עד עכשיו?