fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס על תאונת עבודה

תאונה תחשב תאונת עבודה אם היא התרחשה כאשר העובד היה בדרך לעבודתו, במהלכה או בדרך חזרה ממנה. במקרה שהייתם מעורבים בתאונת עבודה אשר גרמה לכם להפסיק לעבוד לתקופה מסוימת או הותירה אתכם עם אחוזי נכות לתקופה של יותר מ-185 ימים בשנה מסוימת, אתם זכאים לבקש החזר מס על תאונת עבודה.

החזר מס על תאונת עבודה

אנשים משלמים מס באופן חודשי בין אם הם שכירים ובין אם עצמאים על פי גובה השכר שלהם ועל פי כול מיני הטבות ופטורים הניתנים מרשות המיסים על מנת להקל על משלם המיסים באם המדינה סוברת כי הוא צריך זאת.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

תאונת עבודה היא אחד מהמצבים שבהם המדינה סוברת כי מביאים לאדם לכך שיצטרך הקלה בתשלום המסים ובאם הוא לא קיבל זאת בזמן וירד לו מס, הוא זכאי לבקש, וכנראה שגם לקבל, החסר מס בגין תאונת העבודה שעבר. כעת נפרט על השניים.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא מקרה בו אדם היה מעורב בתאונה כלשהיא, בין אם בתאונת דרכים ובין אם בכל סוג אחר של תאונה. על מנת שהיא תחשב תאונת עבודה היא צריכה להתרחש כאשר העובד בדרך לעבודתו, במהלכה או בדרך חזרה ממנה. במקרים מסוימים ניתן להוכיח כי תאונה כלשהיא נגרמה לעובד כתוצאה מעבודתו למרות שלא נכח בה, כדוגמת אירוע לב או מוח.

 

החזר מס

רשות המסים מאפשרת לאנשים שסבורים כי שילמו יותר מסים ממה שהיו אמורים לשלם, לבקש חלק מהמס שלהם בחזרה, לעיתים אפילו את כולו. את ההחזר אפשר לקבל רק לאחר תום שנת המס שבגינה הוא מבוקש ועד ל-6 שנים מרגע שהסתיימה. כלומר, באם נוכה לעובד מסוים יותר כסף ממה שהיה אמור לרדת לו בחודש מסוים, בגין כל מיני סיבות, הוא יכול לדרוש את הכסף בחזרה, ובמידה וימצא זכאי, גם לקבל.

 

החזר מס כתוצאה מאי התחשבות בנקודות זכות

החזר המס על תאונת עבודה מגיע לעובד כתוצאה מכך שתאונת עבודה יכולה לזכות את העובד בנקודות זכות. בעצם מדובר ברישום של כל מיני פרמטרים המזכים עובד בהקלה בתשלום המסים. כך שאם גובה המסים אמור להיות סכום מסוים, נקודות הזכות מורידות אותו לסכום נמוך יותר ובעצם מגדילות את ההכנסה שמקבל העובד.

כאשר מדובר בתאונת עבודה, נקודות הזכות ניתנות במקרים בהם העובד נותר עם נכות כלשהיא אשר מקשה עליו את התפקוד היומיומי ואת היכולת להתפרנס.

 

נקודות זכות על תאונת עבודה

כאמור, תאונת עבודה היא שם כולל לתאונות המתרחשות לאנשים במהלך עבודתם, כולל בדרך הלוך וחזור ממנה, אך ההגדרה הזאת עדיין מכילה בתוכה מגוון רחב של תאונות כך שהן יכולות להיגרם ללא נזק, נזק קל וגם לצערנו בנזק חמור מאוד. במקרים בהם העובד נשאר עם נכות הוא זכאי לנקודות זכות במידה וקיבל אחוזי נכות מהביטוח הלאומי.

קבלת אחוזי הנכות מותנית במעבר של ועדה רפואית אשר בוחנת את פרטי המקרה ומחליטה כמה אחוזים לתת ולמשך כמה זמן. אלו יתורגמו בהמשך לנקודות זכות אשר מורידות את גובה המס.

 

פטור ממס הכנסה

תאונת עבודה אשר הותירו אדם עם נכות רפואית חמורה יכולות להביא לכך שמגיע לו פטור מלא ממס הכנסה, כך שכל מה שנוכה לו מהרגע שעבר את התאונה, הוא זכאי לקבל בחזרה. הפטור הזה ניתן רק במקרים שבהם קובעת הועדה הרפואית אחוזי נכות גבוהים במיוחד ובהתאם למענה על כל מיני תנאים.

  1. 100 אחוזים נכות רפואית – כל מי שהועדה הרפואית של ביטוח לאומי הגדירה לו 100 אחוזי נכות, זכאי לפטור ממס הכנסה ובהתאם גם להחזרי מס עבור כל מה שנוכה לו מהרגע שהפך נכה כך.
  2. 90 אחוזים נכות רפואית – ישנם מקרים בהם מוגדר לאדם כל מיני אחוזי נכות בגין כל מיני ליקויים, כך שעל מנת להגדיר כמה אחוזי נכות מגיעים לו מבצעים חישוב משוקלל של כולם. באם הוא עולה על 90 אחוזים, גם כן מגיע לעובד פטור ממס.
  3. תקופת נכות שנתית – הנכות לא חייבת להיות נצחית אך היא צריכה להיות מינימום 185 ימים כך שבעבור נכות שנקבעה ל-184 ימים ומטה לא יהיה זכאי העובד לפטור.

 

הפסקת עבודה זמנית כתוצאה מהתאונה

נקודות הזכות או מקרים של פטור ממס, יינתנו כנראה רק במקרים חמורים אשר מותירים את העובד עם נכות לאורך זמן. אך ישנם גם מקרים של תאונות עבודה אשר דרשו מהעובד תהליך החלמה ושיקום ארוך כך שגם אם הוא לא נותר עם נכות בסוף, הוא עדיין נעדר מעבודתו.

מקרים אלו יכולים לשים את העובד במדרגת מס שונה ממה שחושב לו בתחילת שנה מה שגורם לכך שהוא יכול לבקש החזר מס על החודשים ששילם יותר ממה שהיה צריך.

 

בקשת החזר מס

באם הייתם מעורבים בתאונת עבודה אשר גרמה לכם להפסיק לעבוד לתקופה מסוימת או הותירה אתכם עם אחוזי נכות לתקופה של יותר מ-185 ימים בשנה מסוימת, אתם זכאים לבקש החזר מס.

הבקשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 1516, טופס רשמי של רשות המסים אשר ידרוש מכם למלא פרטי הכנסות ופרטים אישיים וכמובן, לצרף מסמכים רבים אשר מאשרים את המידע שמילאתם גם בהקשר ההכנסות וכמובן שבהקשר הרפואי ואחוזי הנכות שקיבלתם.

עובד אשר היה מעורב בתאונת עבודה יכול להיות זכאי לקבל החזר מס על חלק מהחודשים שנוכו לו, ובעצם מהרגע שעבר את התאונה. ההחזר ניתן לאחר הגשת בקשה להחזר מס החל מתום שנת המס ועד ל-6 שנים מסיומה. על מנת לקבל את ההחזר יש להיות מוכרים עם אחוזי נכות ולעמוד בכל מיני תנאים כדוגמת זמן מינימלי עם אחוזי הנכות, גובה הכנסה ופרטים נוספים.

באם אתם לא בטוחים אם וכמה מגיע לכם, פנו לאנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם להבין מה וכמה מגיע לכם, ובאופן כללי ללוות את התהליך.

כאשר אדם מעורב בתאונה כשהוא בדרך הלוך או חזור מהעבודה, וגם כשנמצא במהלך עבודתו.

גובה המס שמוחזר משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לכמה נוכה לעובד מסוים, לגובה אחוזי הנכות שלו ולפרטי המקרה, אך במקרים חריגים יכול להיות גם כי יוחזר המס במלואו כתוצאה מאישור לפטור ממס.

על מנת לקבל החזר מס תדרשו ראשית לקבל הכרה כבעלי אחוזי נכות הרלוונטיים לקבלת ההחזר, לאחר מכן להגיש טופס לרשות המסים בצירוף כל המסמכים שתתבקשו.

פטור ממס מגיע רק במקרה שבו העובד נותר עם נכות לאורך זמן והוא עונה על כול התנאים.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל