fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

חברות משפחתיות זכאיות להטבות מס, ובמקרה שאלו לא נלקחות בחשבון, הן מזכות את בעלי החברה באפשרות להגיש בקשה להחזר מס. במאמר זה תמצאו את כל המידע על החזרי מס לבעלי חברה משפחתית.

חברה משפחתית

כאשר אדם מקים חברה עליו לרשום אותה בצורה מסודרת ובהתאם היא גם תידרש במיסוי מתאים. ישנו מקרה פרטי של חברות הנקראות חברות משפחתיות. בעצם מדובר בחברה אשר כל המניות שלה נמצאות אצל אותה המשפחה או בפשטות, חברה השייכת למשפחה. דוגמאות פשוטות לכך הן עסקים כמו מכולת משפחתית או חנות שעוברת מאם לבתה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מס חברות

כאשר מדובר על מיסוי מותאם לחברות הבולט שבעיקרון זה הוא מס החברות אשר דורש לשלם בכל שנה 25 אחוזים מההכנסות למדינה דרך רשות המסים. מס החברות הזה ביחס ליחיד יכול להיות מאוד גבוהה כשההשוואה מתבצעת למדרגת מס נמוכה, אך מאוד נמוך כשמתייחסים למדרגה הגבוהה ביותר בה מס בשיעור של 47 אחוזים מתוך ההכנסה השנתית. על כן, ישנם מקרים בהם דווקא חברה הייתה רוצה לקבל את התנאים של מיסוי יחיד ולאו דווקא את ה-25 אחוזים.

 

מיסוי על חברה משפחתית

בשונה מחברה רגילה שכאמור מחויבת בניכוי של 25 אחוזים, בגלל שמדובר בחברה השייכת למשפחה אחת היא דווקא מחויבת במיסוי כמו אדם יחיד, לפי מדרגות מס כתלות בהכנסה השנתית לצורך העניין. כפי כשציינו קודם זאת יכולה להיות מתנה של ממש כי אפשר להיות מדורג במיסוי הנמוך מ-25 אחוזים, אך השאלה היא מה קורה כאשר מגיעים למדרגת המס המקסימלית ובעצם נדרשים לשלם הרבה יותר באם החברה הייתה שייכת לכמה אנשים.

 

פטור מס על דיבידנד

נתון מעניין על מיסוי לחברות משפחתיות הוא המס על דיבידנד. בעוד חלק מהחברות מחלקות בכל שנה דיבידנד למשקיעים בהן, כאשר מדובר בחברה משפחתית כולם חלק מהמשפחה ועל כן, החלוקה הזאת פטורה ממס. בהמשך לכך, באם כן שילמתם מס על דיבידנד שקיבלתם מהחברה, אתם זכאים לבקש את המס בחזרה מכיוון שהוא אינו מחויב במס כלל.

 

התחשבות בנקודות זכות

נקודות זכות מייצגות פרמטר מסוים ששייך למשלם מסים אשר נותן לו הקלות מס. כאשר מדובר בחברה משפחתית יש אדם אחד שהוא בעל המניות העיקרי ובעצם מעין מייצג את החברה המשפחתית מול רשות המסים. במקרה זה, כול נקודות הזכות, שהן בעצם הטבות המס, שיש לאדם המרכזי הזה, חלות גם על המס של החברה המשפחתית מה שבעצם גורם לכולם להרוויח יותר בנטו.

 

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

כל הקלות המס והשינויים מחברה רגילה אל מול חברה משפחתית לא תמיד מוכרים מספיק או באים לידי ביטוי כך שאנשים משלמים מס, והרבה ממנו, סתם. באם יש לבעל החברה הראשי שלכם נקודות זכות שלא באות לידי ביטוי או שקיבלתם דיבידנד שהיה מחויב במס, הגיע הזמן לבקש את המס הזה ששולם ביתר בחזרה לכיס שלכם. על מנת לקבל אותו בחזרה אתם נדרשים להגיש בקשה להחזר מס.

 

בקשת החזר מס

כאשר מדובר בבקשת החזר מס באופן רשמי לחברה משפחתית מומלץ לפנות לקבלת סיוע מאיש מקצוע לתחום המס. חשוב להבין כי בגלל שהחברה משפחתית כדאי לנתב את נושא הבקשה כך שבאמת יצא ממנה ההחזר המקסימלי מה שיגדיל את ההכנסות נטו של בעלי החברה. גם בהקשר בקשת המס, תוכלו לקזז הוצאות מוכרות מסוימות שגם עשויות להיות עילה להחזר מס, בין אם מדובר בחברה רגילה ובין אם במשפחתית.

 

אפשר לבקש גם על שנים שעברו

חברות בהחלט יכולות להתחיל בתור חברות משפחתיות ומשם להתפתח להיות חברות רגילות אל מול המדינה ואל מול רשות המסים, אך התקופה שבהן היו הן חברות משפחתיות תמיד תחשב ואפשר לבקש עליה החזר מס גם אחורה. על מנת לעשות זאת יש לעמוד בכמה תנאי פרקי זמן אשר בתוכם עוד אפשר לבקש החזר מס, גם אם כבר הסתיימו כמה שנים מאז.

  1. תום שנת המס – חישוב מס במדינת ישראל עובד בצורה שנתית כך שבתחילת השנה קובעים את שיעור המס לפי צפי ההכנסה בהתאם לכמות החודשים שנשארו וגובה ההכנסה, אך בתחילת שנה אפשר לאמת את ההכנסה עם מדרגת המס או עם המיסוי הרלוונטי ולתקן מס ביתר. על כן, ניתן להגיש את הבקשה רק לאחר שהסתיימה שנת המס.
  2. עד 6 שנים אחורה – תקופת בקשת ההחזר מוגבלת לא רק בזמן התחלה מינימלי אלא גם בזמן מקסימלי והוא פרק זמן של 6 שנים. בכל שנה ניתן להגיש בקשה להחזר מס רק עבור 6 השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית בה מוגשת הבקשה. כך שאם החברה שלכם עוד הייתה משפחתית ב-6 השנים האחרונות, גם אם עכשיו היא לא כזאת, תוכלו להגיש את הבקשה.

 

חברות משפחתיות הן קודם כל חברות בפני עצמן ועל כן זכאיות להחזרי מס על הוצאות מוכרות. אך יתרה מכך, בעצם היותן חברה משפחתית הן זכאיות גם להטבות מס שכאשר לא נלקחים בחשבון, מזכים את בעלי החברה באפשרות להגיש בקשה להחזר מס. בגלל שמדובר בחברה עם כל מיני תקנות ותנאים כדאי להיעזר באיש מקצוע בתהליך בקשת החזר המס ועוד קודם בהליך רישום החברה על מנת באמת לקבל את המקסימום ההכנסה לכיס שלכם ולא לשלם סתם מס ביתר.

בהרבה מקרים כן. רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה להחזר מס גם עבור ששת השנים שהסתיימו טרם שנת המס הנוכחית. מה שאומר שגם אם החברה הייתה בעבר (6 שנים אחורה) משפחתית וכעת היא כבר לא, ניתן להגיש החזר מס בגין התקופה שעברה.

ראשית, מדובר בחברה לכל דבר ועל כן היא זכאית בקיזוז הוצאות מוכרות לדוגמא מהמס ששולם. שנית, בגלל שהיא חברה משפחתית מגיע לבעלי המניות שלה כל מיני הטבות מס והצמדה לבעל המניות העיקרי. באם אלו לא נלקחו בחשבון, ניתן לבקש זאת בחזרה דרך הליך בקשת החזר מס.

מומלץ מאוד להתחיל מלקבוע פגישה עם איש מקצוע שיוכל לסייע לכם להבין בדיוק את אופי והליך בקשת החסר המס בהתאם למידות ולמאפיינים של החברה משפחתית שלכם. משם תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס אל רשות המסים בצירוף כל המידע והמסמכים הרלוונטיים למיסוי.

לא סביר שכל המס יחזור מכיוון שלחברות משפחתיות יש הכנסות גדולות, אך בהחלט יש אפשרות סבירה שיחזור חלק נכבד מהמס.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל