fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין שהייה בחו"ל

החזרי מס בגין שהייה בחו"ל מגיעים לכל מי ששהה תקופה מספיק ארוכה בחו"ל. במקרים כאלה, העובד לא צריך לשלם מס הכנסה לישראל והוא יכול לקבל החזר מס על מה שכבר ששילם. אם אתם סבורים שמגיע לכם החזר מס, במיוחד אם אתם שוהים בחו"ל תקופה ארוכה, כדאי להגיש בקשה להחזר מס ולקבל כסף בחזרה.

שהיית אזרחים ישראליים בחו"ל

בעוד בעבר היה נראה כי מדינות מחוץ לארץ הן רחוקות וזרות, כיום נדמה כי הכול מאוד קרוב ונגיש לאזרחים ישראליים. עקב כך, ישראלים רבים טסים לחו"ל לכל מיני מטרות כדוגמת עבודה בעסק זר בשליחות ישראלית, עבודה בעסק זר בהחלטה עצמאית או לצורך לימודים אקדמאיים או לימודי תעודה. לא משנה מה הסיבה, למרות שהאדם שוהה בחול, כל עוד הוא אזרח ישראלי הוא מחויב להמשיך ולשלם מסים למדינת ישראל.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזר מס

החזרי מס כלל לא מתקשרים רק לשוהים בחו"ל ובפועל אנשים רבים עשויים לפגוש את נושא החזרי המס במהלך חייהם. יש כל כך הרבה סיבות שבגינן אנשים עשויים להיות זכאים להחזרי מס כך שזה בהחלט נהיה הליך של נחלת הכלל.

החזר מס יבוא לידי ביטוי כאשר עובד שילם מס הכנסה ביתר בגלל הטבת מס או חישוב מס שהביא לכך. ההתמודדות עם גביית היתר הזאת היא על ידי החזר מס כך שבעצם מוצע לאנשים לקבל את המס ביתר ששילמו בחזרה.

 

החזרי מס בגין שהייה בחו"ל

כאשר מדברים על החזרי מס בגין שהייה בחו"ל הכוונה היא לאנשים אשר שהו בחו"ל תקופה מספיק ארוכה על מנת שיהיו זכאים להקלות במס ההכנסה הישראלי. לאור העובדה כי מראש לא ניתן לדעת כמה זמן בדיוק ישהה אדם בחו"ל במשך שהותו שם יורד לו מס הכנסה אך באם אכן ישהה מספיק זמן מחוץ לארץ ויעמוד בכל התנאים לכך, יוכל לקבל החזר מס על המס ששילם במהלך שהותו שם.

 

מבחן מרכז החיים

על פניו, נראה כי אדם אשר שוהה בחו"ל וגם נחשב כתושב במדינה הזרה בה הוא מתגורר לא מחויב יותר לישראל וכתוצאה מכך גם לא צריך לשלם מס. אך בפועל, כל עוד עובד מכניס כסף בחו"ל ועדיין נחשב אזרח ישראלי הוא מחויב בתשלום מס הכנסה אלא אם כן הוא יכול להוכיח כי מרכז החיים שלו הוא כלל לא בישראל אלא במדינה הזרה הוא יכול לקבל פטור מתשלום מס ההכנסה. על מנת להוכיח זאת עליו לעמוד במבחן מרכז החיים שתערוך לו רשות המסים, מעין ראיון ובדיקה אודות אורח חייו של האזרח.

 

תקופת שהות בחו"ל

מעבר לכל מיני מאפייני אורח חיים של עובד בחו"ל ובארץ, ישנה התייחסות שהיא תנאי מחייב לתקופת ומשך השהות של העובד בחו"ל. על מנת לקבל הכרה ופטור ממס עבור אדם השוהה בחו"ל עליו לשהות תקופה של מעל כמות ימים מסוימת בחו"ל כדי שבאמת יקבל את הזכאות הזאת. ספירת תקופת השהות יכולה להיות בתוך שנת מס מסוימת או לאורך כמה שנים.

  1. שהות על פי שנה – בתום כל שנת מס ניתן לחשב כמה ימים שהה העובד בחו"ל אל מול כמה ימים שהה בארץ. על מנת לקבל הכרה בפטור ממס נדרש העובד לשהות למעלה מ-183 ימים במדינה הזרה. שהות של פחות מכמות הימים הזאת מראה כי העובד חי יותר בישראל ומרכז חייו כאן, ובהתאם, נדרש לשלם מס הכנסה כרגיל.
  2. שהות על פי מספר שנים – הכרח לתקופת שהייה בישראל של לפחות 30 ימים בשנת המס הרלוונטית להחזר המס, אך גם תקופת שהייה בישראל של שנת המס הנוכחית ובשנתיים שקדמו לה שתהיה 425 ימים לפחות.

 

הוצאות מוכרות במס

באם עובד חי בחו"ל ומשלם בגין הכנסתו מס הכנסה לישראל, הוא יכול להיות זכאי להתחשבות בהוצאות מסוימות אשר יחשבו הוצאות מוכרות ובעצם יקזזו את ההכנסה החייבת במס שלו ובהתאם גם את גובה מס ההכנסה שנדרש לשלם. ישנן כל מיני הוצאות שיכולות להיות מוכרות וכדאי לבדוק את הזכאות שלכם לקבל הכרה בהן.

  1. טיסות
  2. שכר דירה
  3. ביטוחים בחו"ל
  4. הוצאות חינוך לילדים
  5. הוצאות מחייה מסוימות

 

בקשת החזר מס

באם אתם סבורים כי מגיע לכם החזר מס, מה שמאוד הגיוני שנכון במיוחד אם אתם שוהים בחו"ל תקופה ארוכה מאוד או שהיתם בחו"ל תקופה ארוכה, כדאי לפנות להגיש בקשה להחזר מס ולקבל כסף בחזרה.

הגשת הבקשה היא כמובן לרשות המסים ובה יש לפרט הן את ההכנסות שהיו לכם בשנת המס הרלוונטית, אך כמובן שגם את הפירוט והמסמכים בהקשר לסיבה שלשמה אתם מגישים את הבקשה.

 

חזרתם כבר לארץ? עוד לא מאוחר

גם אם אתם כבר גרים בארץ תקופה ממושכת ונדמה כי תקופת השהות שלכם בחו"ל נשכחה ועברה, עדיין תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בעבור השנים הללו. בפועל, ניתן להגיש בקשה להחזר מס כל עוד מדובר באחת מששת השנים הקודמות לשנת המס הנוכחית. זכרו כי על שנת המס הנוכחית עוד לא ניתן להגיש, רק לאחר שהיא תסתיים ותקבלו את כל הטפסים הרלוונטיים כדוגמת טפסי 106.

החזרי מס בגין שהייה בחו"ל מגיעים לכל מי ששהה תקופה מספיק ארוכה בחו"ל על פי תקנות רשות המסים. במקרים כאלה, לא נדרש העובד לשלם מס הכנסה לישראל והוא יכול לקבל החזר מס על מה שכבר ששילם.

זאת אפשרי גם בעבור ששת השנים הקודמות שכבר הסתיימו ורק אם יעמוד העובד במבחן מרכז החיים שיוכיח כי אינו חי את רוב חייו הנוכחיים בישראל ועל כן, מגיע לו להיות פטור ממס הכנסה ישראלי.

על מנת לקבל החזר מס בגין שהייה בחו"ל תדרשו להגיש בקשה לרשות המסים ובה לפרט את הסיבות בגינן מגשת הבקשה בצירוף פרטי ההכנסות שלכם.

כמובן, ניתן להגיש בקשה להחזר מס על שנת מס לאחר שהיא הסתיימה ועד ל-6 שנים עד שהיא הסתיימה. כך שגם אם עברה השנה מזמן, אתם מוזמנים להגיש בקשה לכך.

באם תצליחו לקבל פטור מלא ממס הכנסה לישראל תקבלו כמובן את כל הכסף בחזרה וזאת לאור העובדה כי אתם אינכם מחויבים כלל בתשלום המס ועל כן, כל מה ששילמתם מגיע לכם בחזרה.

בגין כל שאלה שיש לכם או שתצטרכו עזרה בתהליך לאור העובדה כי אתם חיים בחו"ל או פשוט לא רוצים להתעסק עם רשות המסים, תוכלו לפנות לאיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון אשר יסייע לכם בכל שלב החל מבדיקת זכאות ועד שתקבלו את הכסף בחזרה.

על מה עברנו עד עכשיו?