fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין קצבה מביטוח לאומי

החזרי מס בגין קצבה מביטוח לאומי יכולים להינתן לאדם מסיבות רבות, העיקריות שבהן היא תשלום מס בעבור קצבה שפטורה ממס, או תשלום מס למרות שיש פטור ממס לאור הקצבה. במקרים אלו ניתן לדרוש את הכסף בחזרה על ידי הליך בקשת החזר מס. 

קצבאות מביטוח לאומי

במדינת ישראל קיים המוסד לביטוח לאומי אשר ייחודי ביחס למדינות אחרות כמו מדינות ארצות הברית לדוגמא. כל אזרח מגיל 18 משלם לביטוח הלאומי בהתאם להכנסתו וקריטריונים מסוימים, ובתמורה מקבל שירותים רפואיים בסיסיים ומתקדמים.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

נוסף על כך, לאנשים אשר זקוקים ליותר, כדוגמת נכים וזקנים, מגיעות קצבאות מורחבות יותר הניתנות לאחר ועדה ספציפית ואישורים רלוונטיים. ישנו מגוון של קצבאות כדוגמת:

  1. קצבת נכות – ניתנת לאחר קביעה של ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי בהתאם לשיעור אחוזי הנכות הנקבעים לאדם הנתון במצב רפואי חמור.
  2. קצבת זקנה – קצבה הניתנת לאזרחים ותיקים ואזרחים לאחר פרישה, גובה הקצבה משתנה בהתאם למאפיינים של האדם כדוגמת ילדים וכמובן בהתאם לגילו.
  3. קצבת ילדים – קצבה הניתנת להורים לילדים בהתאם למספר הילדים עד שהילד מגיע לגיל 18.

 

קצבאות פטורות ממס

נתון מעניין על קצבאות מהביטוח הלאומי שחשוב להכיר הוא שהן פטורות ממס. באם אתם מקבלים קצבה כלשהיא, למרות שהיא הכנסה שלכם, לאור העובדה שהיא איננה הכנסה מיגיעה אישית, היא פטורה לגמרי ממס הכנסה ותקבלו אותה נטו כמו שהיא שולמה. בשונה ממענקים ומהכנסות אחרות שהן כביכול לא מיגיעה אישית, מדובר בהטבה משמעותית שחובה לנצל.

 

זכאות לקצבה

הביטוח הלאומי מסייע לאזרחים בכל מיני דרכים כך שההנחה הבסיסית היא לנסות ולעזור לכל מי שצריך זאת. העזרה הזאת ניתנת לרוב על ידי מתן כסף לאזרחים שזקוקים לך לאור מצב שהם נתונים אשר מביא אותם לכדי הוצאת הרבה כסף.

זכאות לקצבה יכולה להיות מעצם היותו אדם במעמד מסוים כדוגמת הורה לילד, או לאחר ועדה רפואית. בכל מקרה, חשוב שתקבלו מסמך הקובע את הזכאות לקצבה או תיעוד קבלתה.

 

החזרי מס בגין קצבה מביטוח לאומי

במקרים רבים אנשים משלמים יותר מס ממה שהם אמורים וזאת יכול לקרות מכל מיני סיבות, כך שאחת מהן היא בגין קצבה מביטוח לאומי. כאשר מגישים בקשה להחזר מס יש לצרף מסמכים ומידע אודות הסיבה שבגינה מגישים, גם אם יש כמה סיבות. יכול להיות כי הסיבות ישנו קלות את אופן ההגשה ועל כן, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע טרם הגשת הבקשה על מנת למצות את הזכויות שלכם במינימום בירוקרטיה.

  1. חישוב מס שנתי – לאור העובדה כי מס מחושב באופן שנתי, במקרים רבים החישוב פר חודש מתגלה בסוף השנה כשגוי לאור כל מיני שינויים שקרו במהלך השנה ולא היו צפויים ולכן לא נלקחו בחשבון בתחילת השנה.
  2. התחשבות בנקודות זיכוי – נקודות הזיכוי מורידות לאנשים את המס כך שכל נקודה שווה כ-200 שקלים (משתנה כל שנה). באם לא נלקחות הנקודות בחשבון מנוכה יותר מס ממה שאמור.
  3. קצבה מביטוח לאומי – במקרה שאדם מקבל קצבה מביטוח לאומי ומנוכה לו בגינה מס, מגיע לו המס בחזרה. אך יתרה מזאת, יכול להיות מקרה שהקצבה מזכה בהחזר מס מלא שחשוב גם כן, לקחת בחשבון.
  4. שינויי העסקה – סביר כי הרבה אנשים לא בהכרח מתחילים לעבוד בעבודה חדשה דווקא בתחילת ינואר ומסיימים עבודה אחרת בסוף דצמבר. שינויים מסוג זה אשר מתרחשים במהלך השנה עשויים לשנות את חישוב המס השנתי. על כן, גם אם הפסקתם לדוגמא לעובד, בהמשך לכך שאתם מקבלים קצבה מיוחדת, יכול להיות כי מגיע לכם החזר מס רק בגין סיבה זאת.

 

החזר מס בתום שנת המס

כל השינויים מבחינת קצבאות, ילודה, גירושין וכו' אשר משפיעים על תשלום המסים לעיתים קורים במהלך השנה ועל כן, לא נלקחים בחשבון. על מנת שיהיה סדר ובעיקר לאור כך שמס מחושב באופן שנתי בהתאם למדרגות מס שנתיות, ניתן לבקש החזר מס רק בתום שנת מס ולא יאוחר מ-6 שנים מסיומה. כלומר, באם אתם נמצאים במהלכה של שנת מס תוכלו לבקש החזר מס רק על ששת השנים שקדמו לה, ועליה עוד לא ניתן לבקש.

 

פטור מלא ממס

קצבאות ילדים לצורך העניין, או קצבת זקנה, הן אמנם פטורות ממס אך אינן משליכות על גבי שאר המס שאדם משלם. אך לעומתן, קיימות קצבאות נכות בשיעור אחוזים גבוה אשר מזכות בפטור מלא ממס, גם בעבור הכנסה מיגיעה אישית שאיננה קשורה לקצבה. מרגע קבלת הקצבה הרלוונטית הפטור נכנס לתוקף ובאם הוא לא, ניתן לבקש החזר מס על כל מס ההכנסה ששולם ברטרו.

 

רואה חשבון הוא הכתובת שלכם

גם אם אתם מבינים באופן מושלם את נושא החזר המס, עדיין יכול להיות שבמעמד בקשת ההחזר לא בדיוק תבינו איך זה בא לידי ביטוי בהקשר המקרה הספציפי שלכם. לצורך כך, זכרו כי תמיד תוכלו להיעזר ברואה חשבון אשר יהיה הכתובת שלכם לכל ההליך. גם על מנת לברר זכאות אך גם על מנת שהוא יעשה זאת בשבילכם. בסופו של דבר, יכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שמגיע לכם בחזרה.

החזרי מס בגין קצבה מביטוח לאומי יכולים להינתן לאדם מכל מיני סיבות כך שהעיקריות שבהן היא תשלום מס בעבור קצבה שפטורה ממס, או תשלום מס למרות שיש פטור ממס לאור הקצבה.

במקרים אלו, חשוב לדרוש את הכסף בחזרה וזאת נעשה על ידי הליך בקשת החזר מס הנעשה מול רשות המסים. תוכלו להיעזר באיש מקצוע או לגשת לתהליך באופן עצמאי.

לא משנה מה הסיבה, על מנת לקבל החזר מס נדרש להגיש בקשה לרשות המסים אשר תפרט את ההכנסות החייבות במס ופרטי הקצבה שמזכה בהחזר.

התשובה היא לא, ישנה תלות בסוג הקצבה. אלא אם כן המס ירד על ההכנסה מהקצבה (קצבאות מביטוח לאומי לא חייבות במס). אך יש מקרים בהם הקצבה מזכה בפטור מלא ממס.

ראשית מדובר בהליך המתנהל מול רשות המסים כך שתוכלו להיעזר באתר של רשות המסים או לפנות ממש לפקיד שומה. בנוסף לכך, תוכלו להיעזר ברואה חשבון אשר יספק לכם את התשובות שאתם צריכים ואפילו יוביל את התהליך.

המסמכים הנדרשים משתנים בין בקשה לבקשה בהתאם לסיבתה, בהקשר קצבת ביטוח לאומי כמובן שנדרש אישור על הקצבה בצירוף כל פרטי ההכנסות החייבות במס של המבקש.

על מה עברנו עד עכשיו?