fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס למטפלים ומטפלות

במדינת ישראל ישנן הטבות מס שמטרתן להקל על אלו שזקוקים לכך. אם אתם מטפלים בקרוב משפחה דעו כי יכול להיות שמגיע לכם החזר מס. החזר מס למטפלים ומטפלות ניתן לאחד מקרובי המשפחה המטפל באדם הסיעודי. במאמר זה נסקור את כל הפרטים בנושא.

תשלום מס הכנסה

מס הכנסה פוגש את כולנו כחלק מתלוש השכר או כחלק מהדוח השנתי של עצמאים בכל חודש ובכל שנה. אנשים רבים נכנעים לבירוקרטיה ומשלימים עם ניכוי המס בכל חודש מבלי לדעת שיכול מאוד להיות שמגיע להם חלק מהמס בחזרה לאור כל מיני הטבות מס למיניהן. בעיקרון, שיעור המס שמנוכה נקבע על פי מדרגות מס כך שככל שעובד מרוויח יותר, הוא גם מחויב להפריש יותר כסף לרשות המסים במסגרת מס הכנסה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הטבות מס

כחלק מתשלומי מס הכנסה אשר מטרתם היא להכניס כסף למדינה לצורך כל ההוצאות שלה ובעצם לדאוג לרווחת אזרחי המדינה, ישנן הטבות מס שמטרתן להקל על אלו שזקוקים לכך. הטבות המס יכולות להיות בצורת נקודת זכות אשר ניתנות על פי כל מיני פרמטרים ומוזילות את המס שיורד לאחר חישובו. במקרים קיצוניים אנשים עשויים להיות זכאים לפטור מלא ממס לאור מצב רפואי או הכנסה נמוכה מאוד.

 

החזרי מס

הטבות המס אמורות להילקח בחשבון בעת חישוב שיעור המס שמנוכה וערכו, אך לעיתים הן אינן באמת נלקחות בחשבון. בגלל שמדובר בזכות של עובד לא לשלם יותר ממה שהוא מחויב, רשות המסים מחזירה את המס שנלקח ביתר. על מנת שזאת באמת יקרה, חובת ההוכחה היא על העובד וזאת מתבצע על ידי הגשת בקשה מסודרת להחזר מס לפי הסיבה שלשמה הוא מבוקש בחזרה.

 

הטבת מס למטפלים ולמטפלות

אחת מהטבות המס שלא כולם מכירים אך יכולה להיות רלוונטית בעבור רבים היא הטבת מס עבור מטפלים ומטפלות. הכוונה בהגדרה זאת היא לאנשים אשר יש להם הוצאות בעקבות טיפול בקרוב משפחה סיעודי כדוגמת הורה מבוגר או אח שעבר אירוע רפואי שהותיר אותו עם הצורך בעזרה. המטפל או המטפלת המוגדרים זכאים לקבל הכרה בחלק מההוצאות בעבור הטיפול כך שההכנסה השנתית החייבת שלהם במס קטנה וכך גם ערך המס שהם מחויבים לשלם.

 

הוצאות מוכרות

באופן כללי ובעיקרון, המס אמור לרדת מההכנסה של עובד שכיר כך שבסופו של דבר הוא מקבל פחות מתוך השכר שלו כי חלק יורד למס. כאשר מדובר בעצמאי, יש הבנה כי ההכנסה שלו היא לא בהכרח שוות ערך לרווח שלו לאור העובדה שיש כל מיני הוצאות שהוא חייב לשלם בעבורן ועל כן המס בשאיפה מחושב מתוך הרווח הנקי של העסק. זאת רלוונטי גם בעבור מטפלים אשר יכולים לקבל הכרה בהוצאות מסוימות על הטיפול שהם מעניקים.

  1. תשלום בעבור מוסד סיעודי בו שוהה קרוב המשפחה
  2. תשלום בעבור טיפולים
  3. הוצאות טיפול נוספות

 

תנאי קבלת ההטבה

ראשית, חשוב להבין כי גם במקרים בו הטיפול מתחלק בין כל הילדים לצורך העניין או בין כמה אחים של האדם הסיעודי, רק אחד מהם זכאי לקבל הטבת מס בעבור הטיפול. כלומר, באם ההוצאות המוכרות מקוזזות מאחד המטפלים, מטפל נוסף לא יכול לקבל גם הקלה בתשלום מס ההכנסה. נוסף על כך, באם אתם מגישים את ההחזר לאחר תום שנת המס כי לא נלקחה ההטבה בחשבון, תוכלו לעשות זאת רק עד פרק זמן של 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית, מהרו להגיש…

 

נקודות זכות להורה לילד נטול יכולת

עוד הטבת מס הרלוונטית ספציפית להורים המטפלים בילדיהם עקב כך שהם נטולי יכולת היא קבלת נקודת זכות במקרה בו הילד באמת נטול יכולת. באם ההטבה הזאת לא נלקחה בחשבון לאור כך שהילד נולד במהלך שנת המס או פשוט לא צוין מספיק ברור או לא צוין כלל בטופס 101 בתחילת ההעסקה, ניתן לבקש את המס שירד בחזרה לאחר תום שנת המס כחלק מבקשת החזר מס.

 

בקשה להחזר מס למטפלים ומטפלות

באם אתם מטפלים באחד מהוריכם או בקרוב משפחה אחר דעו כי בהחלט יכול להיות שמגיע לכם החזר מס על השנה שחלפה. על מנת שתקבלו את המס הזה בחזרה עליכם להגיש בקשה להחזר מס ישירות לרשות המסים. ניתן לעשות זאת באמצעות מערכת הפניות לציבור של רשות המסים על ידי העלאת הטפסים הרלוונטיים, או לפנות ישירות לפקיד שומה עם כל המידע והקבלות בנושא.

  1. טופסי 106טפסים שמנפיק המעביד המסכמים את כל המשכורות והניכויים שהיו לעובד במהלך השנה שחלפה. ניתן לבקש את הטפסים מהמעביד לצורך הגשתם לרשות המסים, או במקרים מסוימים המעסיק שולח אותם לכל העובדים בסביבות חודש אפריל.
  2. קבלות על הוצאות – באם הבקשה מוגשת בגין הוצאות מוכרות בגין טיפול בקרוב משפחה יש להביא את כל הקבלות בעבור ההוצאות על מנת שיוכלו לקזז אחוז מסוים מההכנסות ויחזירו לכם חלק מהמס ששילמתם.
  3. אישורים רפואיים – על מנת להראות שאתם אכן מטפלים ומוציאים כסף בעבור קרוב משפחה סיעודי עליכם לצרף גם אישור על מצבו הרפואי.

 

החזר מס למטפלים ולמטפלות ניתן רק לאחד מקרובי המשפחה המטפל באדם הסיעודי והוא בעצם קיזוז חלק מהוצאות הטיפול כהוצאות מוכרות. בעקבות כך ההכנסה השנתית של העובד קטנה ובהתאם גם המס שאמור להיות מנוכה לו. באם אכן מגיעה לכם הכרה כזאת עליכם להגיש בקשה להחזר מס עם כל הפרטים על ההכנסה והוצאות הטיפול שלכם. למרות שההליך נראה מעט מסובך, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע, אל תוותרו על ההחזר!

מטפל הינו אדם אשר משלם בעבור הוצאות טיפול או שהות במוסד סיעודי של קרוב משפחה שלו. בין אם מדובר בהורה קשיש או בקרוב משפחה צעיר שעבר אירוע רפואי. אל מול רשות המסים יכול להיות מוגדר רק מטפל אחד שיקבל את ההטבות.

על מנת לקבל החזר מס יש להגיש בקשה להחזר מס אל רשות המסים אשר אליה מצורפים אישורים רפואיים בעבור מצבו הרפואי של האדם הסיעודי בצירוף קבלות על הוצאות מוכרות ופרטי הכנסות של מגיש הבקשה.

ראשית, עבור הורים לילדים נטולי יכולת מגיעה הטבת מס דרך נקודות זכות, אך לכל מטפל באדם סיעודי מגיע קיזוז של ערך מסוים מההוצאות המוכרות לטיפול באדם.

ערך ההטבה משתנה בין אדם אחד לאחר שכן כל אחד מרוויח אחרת וגם משלם מס בהתאם. אך לרוב זאת לא הטבה שכדאי לוותר עליה, במיוחד אם ההוצאות עבור הטיפול גבוהות מאוד.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל