fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס לידועים בציבור

עבור אנשים אשר לא רוצים להתחתן אך כן רוצים למסד את הקשר שלהם, ישנה אופציה נוספת אשר נקראת ידועים בציבור. למרות שמעמדם של ידועים בציבור יכול להיות מורכב, עדיין מגיעות להם הטבות מס מסוימות שחשוב להכיר. במאמר זה נסקור את כל המידע בנוגע להחזר מס לידועים בציבור.

ידועים בציבור

מוסד הנישואים בישראל מתבסס על הרבנות ולא כולם מוצאים את מקומם שם, או בעצם את מערכת היחסים שלהם. עבור אנשים אשר לא רוצים להתחתן אך כן רוצים למסד את הקשר שלהם, ישנה אופציה נוספת אשר נקראת ידועים בציבור. מדובר במעמד פחות ביחס למעמד הנישואים, אך הוא שונה לגמרי ממעמד של רווקים. ידועים בציבור באים לידי ביטוי בהקשרי ירושה לדוגמא וגם אל מול רשות המסים.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס

כאשר מדברים על החזרי מס הכוונה למצב בו אדם שילם במשך זמן מסוים יותר מס ממה שהוא היה אמור לשלם. באם לדוגמא מגיעות לו נקודות זיכוי שלא נלקחו בחשבון, תיאום מס לא מוצלח או שלא קרה כלל ואפילו טעות של המעסיק. התשלום הוא לא נצחי ובלתי ניתן להפיכה, ורשות המסים מאפשרת להגיש לה בקשות מסודרות וספציפיות אשר מראות כמה שילם המבקש יותר ממה שהיא אמור ובהתאם גם מחליטות כמה להחזיר לו.

 

בקשה להחזר מס

על מנת באמת לקבל החזרי מס יש להגיש בקשה לרשות המסים באופן מסודר אשר תכלול את כל הפרטים שהיא מבקשת. הבקשה צריכה לכלול בעיקר נתונים על תלושי השכר, כלומר כמה כסף קיבל העובד ומתוכו כמה נלקח לו לרשות המסים, ופרטים נוספים כדוגמת אישורים על סטטוס משפחתי אשר משפיעים על נקודות זיכוי ובהתאם גם על מס שיורד שלא כצורך.

פרטי הכנסות תלושי שכר, טפסי 106 על השנים הרלוונטיות שבגינן מוגשת הבקשה, אישורי הכנסות של בן הזוג הידוע בציבור ולעיתים גם פרטים נוספים.
פרטי זכאות אישורים של רשות המסים על פטורים והקלות במס כתוצאה ממענה על פרמטרים מסוימים.
מידע נוסף בדומה לכל הליך מול רשות בישראל, תדרשו פרטים מזהים ומידע נוסף אשר ישלים את התמונה עליכם.

 

ילד חדש לזוג ידועים בציבור

הרבה פעמים מוגשות בקשות להחזרי מס בשל ילד שנולד במהלך שנת מס מסוימת ועל כן לא עודכן גובה המסים שיש להוריד. עבור זוגות ידועים בציבור עם ילדים ניתנת נקודת זיכוי בזהה לזוגות נשואים עם ילדים. באם אתם זוג ידוע בציבור ונולד לכם ילד במהלך שנת המס, אתם זכאים להגיש בקשה להחזר מס כאשר השנה תסתיים ולקבל בחזרה את הכסף שירד לכם.

כמובן שזאת מחושב באופן יחסי לחודשים בהם היה לכם ילד, ולא מדובר בהחזר עבור כל שנת המס.

 

החזר מס בדוח שנתי – ידועים בציבור מגישים בנפרד

בתום שנת מס, במצבים מסוימים, אנשים נדרשים להגיש למס הכנסה דוח שנתי אשר מפרט את ההכנסות שהיו להם, בהתאם לכך מחושב גובה המס אשר צריך לרדת אליהם. זוגות ידועים בציבור, בשונה מזוגות נשואים, מגישים את הדוח בנפרד.

חשוב להבין כי הגשת הדוח ביחד מעמידה את הזוג במדרגת מס גבוהה יותר, מה שמנכה להם יותר מהשכר, אל מול הגשה בנפרד אשר עשויה להוריד למדרגת מס נמוכה יותר מכיוון שמדובר במשכורת של אדם אחד ולא משכורת כפולה.

 

יתרונותיו של החזר מס לידועים בציבור

על פניו יש אנשים שיכולים להסתכל על התהליך של החזר מס ולחשוב שמדובר בהליך ממושך ומעיק שלא שווה להיכנס אליו בשביל כמה מאות שקלים. אך בפועל יש יתרונות רבים להגשת בקשה להחזרי מס אשר גורמים לכך להיות דווקא כן משתלם, ואפילו מאוד.

 

החזר מס עם ריבית

לא רק עבור ידועים בציבור, אלא עבור כל בקשת החזר מס המתקבלת ברשות המסים, ישנה ריבית של 4 אחוזים על הכסף שנוכה שלא כצורך. לצורך העניין, באם נוכה לאדם במשך שנה סכום של 1,000 שקלים מעבר למה שבאמת היה אמור להיות כתוצאה מהולדת ילד במהלך השנה לדוגמא, מגיע לו את הכסף הזה בחזרה בתוספת של 40 שקלים שהם 4 אחוזים מתוך הסכום.

באופן הזה, למרות שתהליך החזר מס יכול לגרור תשלום לרואה חשבון, עדיין תרוויחו.

 

אפשר לתת לאיש מקצוע להתעסק בתהליך

באם אתם ידועים בציבור עם ילד טרי, או פשוט עסוקים מעל הראש, אפשר פשוט להעביר את התהליך כולו לרואה חשבון אשר מתמחה בתחום ויוכל לעשות את כל זה בעבורכם. הגשת הבקשה תדרוש מכם כל מיני טפסים ומידע פיננסי אודות השנה שחלפה, או השנים שחלפו, אך את הבקשה ואת כל איסוף המידע יוכל לעשות מישהו בשבילכם. כבר לא כל כך נורא כמו שחשבתם, נכון?

 

אפשר לבקש הרבה שנים אחורה

רשות המסים מאפשרת לכל מי שרוצה להגיש בקשה להחזרי מס לעשות זאת בטווח של עד 6 שנים מתום שנת המס עליה רוצים להגיש את הבקשה. באופן הזה, באם שילמתם במשך המון זמן מבלי שהייתם אמורים, תוכלו לדרוש את הכסף גם אם עברו שנים! כאמור גם לקבל אותו במעין תשואה של 4 אחוזים ביחס למה שנוכה לכם בזמנו על ידי הרשות.

 

למרות שמעמדם של ידועים בציבור יכול להיות מורכב ולא תמיד הכי נוח או הפתרון המושלם, עדיין מגיעות להם הטבות מס מסוימות שפשוט חובה לנצל. באם במשך שנים שילמתם שלא כצורך, אתם פשוט חייבם לא לוותר על האפשרות, ולהגיש בקשה להחזר מס על מה שנוכה לכם. לא רק שזה כסף שחוזר אליכם, מה שתמיד כיף, זה גם חוזר בתשואה של 4 אחוזים!

בצירוף כל הטפסים שרשות המסים מבקשת, מגישים בקשה דרך אתר האינטרנט ועוקבים אחר ההוראות. אנשים רבים מחליטים לתת לאיש מקצוע לטפל בנושא מה שידרוש מכם בעיקר לאסוף את המידע שיבקשו מכם.

חשוב להבין כי לרוב החזר מס הוא במקרים בהם הסטטוס לא התעדכן בזמן או שזה קרה במהלך השנה ובגלל שהמס יורד באופן שנתי הוא לא התעדכן בהתאם. באם נולד לידועים בציבור ילד במהלך השנה, או שזאת לא עודכן מול תשלום המסים, בתום שנת המס יכולים בני הזוג להגיש בקשה לקבלת הכסף הזה בחזרה.

התשובה היא לרוב לא – למרות שמגיעות לידועים בציבור הטבות מס, ואולי גם הטבות נוספות בהתאם למצב ולסטטוס, מדובר בסופו של דבר בנקודות זיכוי ולא בפטור מלא ממס, לכן לא הכול יחזור אך עדיין יחזור משהו!

ישנן הטבות שונות אשר ניתנות לנשואים ולא ידועים בציבור מכיוון שמדובר במעמד שונה אל מול המדינה.

על מה עברנו עד עכשיו?