fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס והטבות לחיילים משוחררים

החזרי מס והטבות לחיילים משוחררים לרוב מתבטאים בפטור מלא מתשלום מס הכנסה בעבור הכנסה מיגיעה אישית עד תקרה גבוהה יחסית, מעל שכר המינימום. ההטבה משתנה בין חיילים לחיילות ועל פי תקופות שירות ותקפה למשך 36 חודשים מיום השחרור. 

המעבר מהצבא לעולם העבודה – החזרי מס והטבות לחיילים משוחררים

בישראל נערים ונערות מתגייסים לצה"ל כשסביר כי הידע שלהם על עולם המיסוי, הביטוח הלאומי ובאופן כללי עולם התעסוקה די מצומצם. במהלך הצבא רוב החיילים לא עובדים בנוסף ועל כן, המפגש הראשוני עבור רוב החיילים עם עולם התעסוקה והמיסוי הוא לאחר הצבא. בנוסף לכך שהידע שלהם מועט, מגיעות לחיילים משוחררים הרבה הטבות אשר הם לא תמיד יודעים שמגיעות להם ולכן, לא תמיד מנצלים אותן כראוי.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

פטור ממס

הטבת המס העיקרית שחיילים מקבלים היא פטור מלא מתשלום מס הכנסה בעבור הכנסה מיגיעה אישית עד תקרה מסוימת. מדובר בהקלה משמעותית אשר מסייעת לחיילים משוחררים למקסם את הרווחים מההכנסות שלהם מתוך הבנה כי סביר שהם לא חסכו כסף בצבא וזקוקים לכך כעת על מנת למממן את עצמם ואת המשך התוכניות שלהם בעתיד בתור אנשים בוגרים.

 

תקרת ההטבה

הטבת הפטור ממס רלוונטית רק עד תקרת הכנסה מסוימת, כך שמעבר לתקרה זאת יידרש המשוחרר לשלם מס בעבור החלק היחסי מעל התקרה. גובה התקרה משתנה על פי ותק תקופת השירות ובין אם מדובר בחייל או חיילת. כמובן שככל ששירתם יותר חודשים כך תקרת ההכנסה הפטורה ממס שלכם גבוהה יותר.

  1. חיילים בשירות מעל 23 חודשים – תקרת ההכנסה הפטורה ממס שלהם באופן שנתי היא 101,520 ₪ שהם בעצם 8,640 ₪ בחודש.
  2. חיילים משוחררים בשירות בין 12 ל-23 חודשים – תקרת ההכנסה הפטורה ממס נמוכה יותר והיא 82,740 ₪ בשנה שהם 6,895 בחודש.
  3. חיילות משוחררות לפחות 22 חודשים – תקרת ההכנסה השנתית הפטורה ממס היא 110,280 ₪, שהם 9,190 ₪ בחודש.
  4. חיילות משוחררות בין 12 חודשים ל-22 חודשים – התקרה השנתית היא 92,100 שהם 7,675 ₪ בחודש.

 

הכרה בהטבה

כאשר עובד מתחיל להיות שכיר בעבודה חדשה הוא נדרש למלא טופס 101 אשר בו הוא מפרט פרטים אישיים וסטטוסים. כל הפרטים הללו בעצם רלוונטיים בעבור המיסוי שיידרש לנכות לו במהלך תעסוקתו.

כחלק ממילוי הטופס, תדרשו למלא תאריך שחרור או סיום שירות בצה"ל ואליו לצרף אישור שחרור מצה"ל. את האישור ניתן להנפיק באתר צה"ל ולהעביר למעסיק על מנת לקבל את ההכרה בהטבה.

 

תוקף ההטבה

חשוב לדעת כי ההטבה תקפה רק למשך 36 חודשים מסיום השירות, כלומר במשך 3 שנים מיום השחרור שלכם אתם פטורים מתשלום מס במסגרת תקרת הזכאות להטבה. המטרה היא גם לעודד כניסה לעולם התעסוקה כבר סמוך ליום השחרור וניצול ההכנסה לרווחים משמעותיים.

 

החזרי מס בגין פטור ממס למשוחררים

כאמור, פטור המס שחיילים משוחררים מקבלים בגין שירותם בצה"ל רלוונטי רק עד תקרת מס מסוימת, עבור הכנסה גבוהה ממנה יאלץ המשוחרר לשלם. אך חשוב להבין כי חישוב מס הוא שנתי, כלומר המעסיק אמנם מסתכל על ההכנסה באופן חודשי ומנכה כך מס, אך רשות המסים, וכדאי שגם אתם, תסתכלו על ההכנסה באופן שנתי.

כך שגם אם בחודש מסוים ירד לכם יותר מתקרת ההכנסה, באם עבדתם רק בחודש הזה לדוגמא במהלך השנה, לא הגעתם לתקרה השנתית ועל כן, כל ההכנסה שלכם פטורה ממס.

 

החזר מס בתום השנה

רק בתום שנת המס ניתן יהיה לקבוע מה הייתה ההכנסה השנתית שלכם והאם היא אכן עמדה בתקרה הפטורה ממס בהתאם לכמות החודשים ששירתם בצבא. באם בתום השנה אתם רואים כי לא עברתם את תקרת ההכנסה השנתית להטבה, אך כן נוכה לכם מס במהלך השנה לאור משכורות שיותר גבוהות מהתקרה החודשית, תוכלו להגיש בקשת החזר מס לרשות המסים ולקבל את הכסף שנוכה לכם בחזרה מכיוון שאתם ללא ספק זכאים לו.

 

הגשת הבקשה

את הבקשה תוכלו להגיש באתר של רשות המסים או בפנייה באופן פרונטלי לפקיד שומה. הבקשה צריכה לכלול כמה פרטים וטפסים אשר יתנו לרשות המסים מידע מספק אודות ההכנסה וההטבות שמגיעות לכם.

  1. טופס 106טופס אשר מנפיק לכם המעסיק בתום שנת המס (לרוב בסביבות חודש אפריל). בטופס מפורטות כל ההכנסות שלכם לפי חודשים ובאופן שנתי וכמובן, מפוטרים גובה המס שירד לכם.
  2. טופס שחרור – ניתן להנפיק באתר צה"ל, מאשר את תקופת השירות שלכם ומתי השתחררתם על מנת לראות שאתם עדיין בתקופת ההטבה.
  3. מסמכים נוספים – רלוונטי באם יש לכם סיבות נוספות לבקשת החזר מס.

 

אל תוותרו על הזכות! התייעצו

הטבת המס לחיילים משוחררים היא הטבה מאוד משמעותית שיכולה לעשות הבדל גדול ברווחים מתוך ההכנסה שלכם. אל תוותרו על הזכות שמגיעה לכם, גם אם המעסיק לא התחשב בה משום מה וגם אם מדובר בחישוב מס שגוי באופן חודשי. באם אתם לא בטוחים מה עליכם לעשות, התייעצו עם איש מקצוע אשר יכווין אתכם ויסייע לכם, לכו תדעו, אולי אפילו מגיעות לכם הטבות מס נוספות.

החזרי מס לחיילים משוחררים לרוב נובעים מתוך הטבת המס של פטור ממס עד תקרה יחסית גבוהה, מעל שכר המינימום. ההטבה משתנה בין חיילים לחיילות ועל פי תקופות שירות ותקפה למשך 36 חודשים מיום השחרור.

על מנת לנצל את ההטבה עליכם לעדכן בהיותכם חיילים משוחררים את המעסיק, או לצרף את אישור השחרור מתוך אתר צה"ל לטופס בקשת החזר המס שלכם. שיהיה בהצלחה!

להחזר מס יכולות להיות הרבה סיבות אך סביר כי בהקשר חיילים משוחררים העיקרית שבהם היא פטור ממס עד תקרת מס מסוימת בערך למשך 3 שנים מיום השחרור.

החזר המס מגיע ישירות לחשבון הבנק שלכם אך על מנת לקבל אותו תדרשו להגיש טופס בקשת החזר מס לרשות המסים ובו פירוט ההכנסות שלכם בצירוף טופס אישור שחרור וטפסים נוספים הרלוונטיים לבקשה שלכם.

הגשת בקשה להחזר מס ניתן לעשות באופן פרונטלי בפנייה לפקיד שומה אך גם באופן מקוון על ידי שליחת פנייה במערכת הפניות של רשות המסים.

בעיקרון, כל עוד הרווחת מתחת לתקרה השנתית בתוך תקופת 36 החודשים מהשחרור, מגיע לך פטור מלא ממס ובעצם לקבל בחזרה את כל מה שנוכה לך במהלך השנה, באם הרווחת מעל לתקרת המס השנתית, לא תקבל את כל המס אך סביר כי תקבל הרבה ממנו.

על מה עברנו עד עכשיו?