fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס על רכבים היברידיים

רכבים היברידיים הם רכבים אשר טובים לסביבה משמעותית יותר מרכבי הדלק ולכן המדינה רוצה לעודד את אזרחיה לרכוש דווקא רכבים מסוג זה. הדרך לעשות זאת היא על ידי הטבת מס על רכבים אלו. במקרים בהם היא לא נלקחה בחשבון במהלך קניית הרכב, תוכלו לבקש החזרי מס על רכבים היברידיים בהליך בתום שנת המס בה התבצעה הקנייה.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

הכירו את מס הרכישה שמייקר את המכונית שלכם

מס רכישה הוא מס אשר מוטל על ידי מדינת ישראל על רכבים. במציאות בה אנו חיים, כל מחיר של רכב אשר נקנה בישראל כולל הן את מחירו המקורי ועל גביו מס רכישה המתווסף ומייקר את הקנייה באופן משמעותי.

כיום, מדובר במס רכישה העומד על שיעור של 83 אחוזים, אתם מיד יכולים להבין שמדובר באחוז אסטרונומי שכמעט מכפיל את המחיר בארץ לעומת המחיר בחו"ל. השיעור עשוי להשתנות על פי סוג הרכב אך לרוב זה שיעור המס.

 

הטבת מס בעבור רכבים היברידיים

במקביל לכך שמכונית בארץ עולה כל כך הרבה כסף ביחס למחירה בחו"ל, מדינת ישראל מנצלת את מס הרכישה הזה על מנת לקדם רפורמת מעבר לרכבים היברידיים וחשמליים.

באופן כללי, הטבות מס הן כלי יעיל של המדינה לצמצם צריכה המוגדרת כפוגעת ולעודד צריכה ידידותית וחיובית. במקרה של רכבים היברידיים, מדובר ברכבים אשר טובים לסביבה משמעותית יותר מרכבי הדלק ועל כן, התקווה היא שהטבת מס על רכבים אלו תעודד את הצריכה הזאת ותפגע פחות בסביבה.

 

מס הרכישה על רכבים היברידיים

על רכבים היברידיים אכן יש הטבת מס אך כמובן שעדיין קיים מס רכישה. ההטבה היא הורדת שיעור מס הרכישה על רכבים אלו אשר נמוך משמעותית ביחס לרכבי הדלק. בעבור רכב היברידי תשלמו מס רכישה העומד על 45% ועוד מע"מ על הקנייה. ניתן לראות מיד כי מדובר בתוספת נמוכה יותר על מחיר הרכב לעומת רכבי בנזין מה שאמור לעודד צרכנים לעבור למכוניות היברידיות.

 

ניכוי מס על רכבים לפי דרגת זיהום

בשל העובדה שרכבים היברידיים מתבססים פחות על שריפת בנזין הם גם מזהמים פחות. כחלק מהרצון לעודד צריכה של מכוניות היברידיות או חשמליות יש רצון גם לעודד צריכה של מכוניות כמה שפחות מזהמות כלומר עם ציון כמה שיותר ירוק. הדרך לעודד את הצריכה הזאת היא לנכות מס על פי דרגת הזיהום, ככל שהרכב פחות מזהם כך ניתן לקבל החזר מס גבוה יותר בגין הקנייה שלו.

 

רכב היברידי עד ציון 130

רכב היברידי בציון ירוק של עד 130 כולל מס מופחת בשיעור 50 אחוזים נכון לשנת 2021 והחל משנת 2022 יחויב במיסוי רגיל ללא הטבת מס וללא אפשרות להחזר מס. תקרת ההטבה הניתנת היא בגובה 10,000 ₪.

 

רכב פלאג אין עד ציון 100

נכון לשנת 2021 מדובר במס מופחת בשיעור של 30 אחוזים, שיעור המס עתיד לעלות בשנים הבאות. גם כאן יש תקרת הטבה והיא עומדת על 45,000 ₪ נכון להשנה.

 

רכב חשמלי עד ציון 50

רכב חשמלי כבר כמה שנים אחורה וגם כמה שנים קדימה הוא בשיעור מס מופחת של 10 אחוזים אשר אמור לעלות רק בשנת 2023 ל-20 אחוזים. תקרת ההטבה בעבור רכב חשמלי עומדת על 75,000 ₪, מדובר בתקרה הגבוהה ביותר.

 

החזרי מס על רכבים היברידיים

ישנן כל מיני סיבות אשר גורמות לגביית יתר של מיסים, הן מס הכנסה, מס שבח או כל מס אחר. כאשר מדובר על מס רכישה, יכול להיווצר מקרה בו אדם רוכש רכב במחיר גבוה יותר ממה שהוא זכאי לו מכיוון שהמס המופחת לא בא לידי ביטוי ברכישה.

ראינו כבר כי מדובר שוני מאוד גדול בין האחוזים כאשר משלמים בעבור רכב רגיל או בעבור רכב היברידי. במקרים בהם שילמתם יותר ממה שהייתם אמורים לשלם, ניתן לבקש החזר מס ולקבל כסף בחזרה.

 

הגשת בקשה להחזר מס

על מנת לקבל החזר מס נדרש האדם אשר שילם ביתר להגיש בקשה לרשות המסים. ניתן להגיש אותה ישירות לפקיד שומה באופן פרונטלי או לחילופין להגיש את הבקשה באופן מקוון.

בגלל שמדובר בהגשת בקשה כוללת להחזר מס, יש הכרח לכלול בה פירוט של כל ההכנסות וההוצאות הרלוונטיות החייבות במס או שיכולות להשפיע על חישוב המס השנתי. בנוסף לכך, ניתן להגיש את הבקשה רק בתום שנת המס מכיוון שמס הכנסה לדוגמא מחושב באופן שנתי וההחזר הוא כולל לכול המסים שנוכו.

 

סיבות לבקשת החזר מס

כחלק מהגשת בקשה להחזר מס בעבור רכישת מכונית היברידית, תהיו חייבים לפרט את כל ההכנסות וההוצאות שלכם, זאת הזדמנות מעולה לחפש סיבות נוספות להחזר מס ולכלול אותן בתוך הבקשה כך שכבר תעשו הכל במכה אחת.

שימו לב כי הבקשה היא פר שנה כך שתצטרכו להגיש בעבור השנה בה קניתם את הרכב שבגינו היא מוגשת. הנה כמה סיבות נוספות נפוצות לבקשת החזר מס, אם נראה לכם כי תהיו זכאים, כדאי לבדוק עליהן עוד ולהתייחס גם להן.

  1. שינויי העסקה – יציאה לחל"ת, שינויי שכר, חופשת הריון
  2. שינויים במשפחה גירושין, נישואין, הבאת ילד
  3. ביטוחים – הפקדות לביטוח חיים, הפקדות לביטוחי משכנתא והפקדות לפיקדונות או חסכונות נוספים
  4. תרומותתרומה מעל 190 ₪ בשנה מזכה בהחזר מס.

 

רכבים היברידיים מזהמים משמעותית פחות את הסביבה ועל כן, המדינה רוצה לעודד את אזרחיה לרכוש דווקא רכבים מסוג זה. הדרך לעשות זאת היא על דיי מס מופחת. בגלל שיש הטבת מס, במקרים בהם היא לא נלקחה בחשבון במהלך קניית הרכב, תוכלו לבקש את המס בחזרה בהליך החזר מס בתום שנת המס בה התבצעה הקנייה. מדובר בהטבה משמעותית שממש לא כדאי לוותר עליה, באם אתם לא בטוחים מה לעשות, התייעצו עם איש מקצוע אך אל תוותרו על ההחזר.

החזר מס על רכב היברידי ניתן במקרה בו לא נלקח בחשבון המס המופחת המגיע על רכב מסוג זה וקונה משלם מחיר מלא.

קבלת החזר מס תלויה כמובן בהגשת בקשה להחזר מס אל רשות המסים, הגשה לפקיד שומה או במידת האפשר, בטופס מקוון. רק לאחר אישור קבלת הבקשה יוחזר הכסף ישירות לחשבון הבנק של מגיש הבקשה.

גובה המס תלוי בסוג הרכב על פי מידת ציון הזיהום שלו וסוג הרכב, מומלץ לבדוק כמה בדיוק מגיע לכם ולדרוש זאת בחזרה.

כמובן, כחלק מבקשת החזר מס בנושא רכישת רכב היברידי תהיה התייחסות גם לסיבות נוספות כדוגמת גובה ההכנסות החייבות במס אל מול גובה ניכוי המס.

על מה עברנו עד עכשיו?