fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין פדיון קופת גמל טרם המועד החוקי

כדי להביא אנשים לחסוך כסף לטווח רחוק המדינה מאפשרת למשוך מקופות גמל מגיל מסוים ללא מס כלל, אך כאשר מדובר במשיכה טרם המועד החוקי, המשיכה תהיה חייבת במס גבוה. המס אשר יורד על ההכנסה מקופת הגמל מוכר בנקודות זיכוי, אם לא הביו בחשבון את הנקודות אתם זכאים לקבל החזרי מס בגין פדיון קופת גמל טרם המועד החוקי.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

קופת גמל

על מנת לחסוך כסף יכולים אזרחי ישראל לבחור בכל מיני אפיקי השקעה וחיסכון כאוות נפשם, ההפקדה אליהם לרוב לא מוגבלת והתקנות חלות בעיקר על המשיכה מהן. קופת גמל היא אחד מאפיקי ההשקעה המומלצים בשל העובדה כי המשיכה ממנה פטורה ממס כל עוד עומדים בפרמטרים מסוימים. קופת הגמל יכולה להיות גם להיות מעין אפיק חיסכון פנסיוני אך גם קופה בפני עצמה אליה יכול כל אדם להפקיד כסף ולמשוך בהמשך.

 

משיכה מקופת גמל טרם המועד החוקי

על מנת להביא אנשים לחסוך כסף לטווח רחוק מאוד ובעיקר לגיל הפרישה בו כבר לא יעבדו יותר, מדינת ישראל מאפשרת למשוך מקופות גמל מגיל מסוים ללא מס כלל, אך כאשר מדובר במשיכה טרם המועד החוקי, המשיכה תהיה חייבת במס גבוה. חשוב להבין כי כל עוד יש ברירה אחרת כדאי להשאיר את הכסף בתוך קופת הגמל עד למועד המשיכה החוקי, אך גם אם אין לכם ברירה, ניתן להטיב את הסיטואציה.

 

נקודות זיכוי

באופן עקרוני, כל אזרח בישראל מעל גיל 18 משלם מסים באופן שווה לאחר על פי מדרגות מס מוגדרות כך שככל שאתה מרוויח יותר, אתם גם משלם יותר. אך מתוך הבנה כי לא כל האזרחים נמצאים באותה נקודה בחיים או באותו סטטוס, מעבר לכך שיש שוני בין אנשים המרוויחים משכורות בגבהים שונים ישנו גם שוני על פי סטטוסים מסוימים. השוני הזה מאופיין ומוגדר על ידי נקודות זיכוי. ישנו מגוון רחב של סיבות המזכות בנקודות זיכוי.

  1. נקודות זיכוי לנשים
  2. נקודות זיכוי לתושבי ישראל
  3. נקודות זיכוי להורים לילדים עד גיל 18
  4. נקודות זיכוי להורים לילדים עם לקויות למידה
  5. נקודות זיכוי לגרושים
  6. נקודות זיכוי בגין תואר

 

ערכן של נקודות הזיכוי

לעומת מדרגות המס אשר מוגדרות על פי שיעור באחוזים, נקודות הזיכוי מוערכות בשווי של כמה מאות שקלים אשר יורדות מתוך המס שיורד, ככל שיש יותר נקודות זיכוי, גובה המס יורד.

ערכה של נקודת זיכוי משתנה מדי שנה ונכון לשנת 2021 הערך שלה עומד על 218 ₪ בחודש או בפריסה שנתית – 2,616 ₪. כאשר לזכותו של אדם נקודת זיכוי, היא אמורה להיות מחושבת לו בעת ניכוי המס ובאם לא, יש לדרוש זאת.

 

חישוב נקודות זיכוי על משיכה מוקדמת

נקודות הזיכוי חלות על מס ההכנסה אשר מנוכה לעובד בעת קבלת משכורתו אך לא בכך מסתכם הדבר. גם על מס המנוכה ממשיכת קופת הגמל ניתן לקבל הכרה בנקודות הזיכוי ובאם הן לא נלקחות בחשבון, חשוב לדאוג להכרה בהן, גם אם זאת יהיה לאחר מכן. באם יש לעובד נקודת זיכוי לזכותו, היא בעצם מזכה אותו בהורדה של המס שהוא משלם, על פי גובה המס ששילם ועל פי כמות נקודות הזיכוי שקיימות לזכותו.

 

החזרי מס בגין פדיון קופת גמל טרם המועד החוקי

כאשר חוסך פודה את קופת הגמל שלו טרם הזמן הוא מעין נקנס על כך שלא חסך לעתיד ונאלץ לשלם מס בשיעור של לפחות 35 אחוזים. המס אשר יורד על ההכנסה החדשה מקופת הגמל מוכר בנקודות זיכוי, אם אלו לא בא לכם בחשבון אתם זכאים להחזר מס על הפדיון הזה. על מנת לקבל אותו, תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס ובה פירוט של כל ההכנסות החייבות במס, ההוצאות המוכרות וכמובן, פירוט הפרמטרים שמזכות בנקודות הזיכוי.

 

בקשת החזר מס מרשות המסים

על מנת באת לקבל את המס שמגיע לכם, תדרשו להגיש בקשה לרשות המסים. הבקשה יכולה להיעשות בכמה דרכים כך שכל אחד יוכל לבחור את הדרך שהכי מתאימה לו גם לפי הזמינות שלו, אך גם לפי הידע או "הסיבוך" של הסיבות שבגינן מוגשת הבקשה. כמובן שניתן לשלב בין כמה המדרכים אך בכל מקרה, בכול אחת מהדרכים שתבחרו, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע.

  1. פנייה פרונטלית לרשות המסים – פקידי השומה המפוזרים בארץ יכולים לתת לכם מענה פרונטלי. דרכם גם תוכלו להגיש את הבקשה עם טפסים מודפסים ומילוי הטופס. מומלץ עוד טרם ההגעה לפקיד השומה לברר מה תדרשו להגיש ולהביא אתכם.
  2. הגשת בקשה באופן מקוון – ניתן להגיש בקשת החזר מס דרך האתר של רשות המסים במקרים מסוימים בהם הסיבות מאפשרות זאת, אך זאת בהחלט אופציה שכדאי לבחון.
  3. הסתייעות ברואה חשבון – אנשי מקצוע רבים יכולים לסייע לכם גם לברר זכאות להחזרי מס על מנת להבין אם כדאי לכם להגיש את הבקשה, אך גם יכולים להוביל את התהליך עבורכם כך שתוכלו לקבל את החזר המס במינימום מאמץ.

 

גם אם הבקשה מוגשת בעיקר בגין פדיון קופת גמל מוקדמת, סביר כי ימצאו סיבות נוספות שבגינן אתם זכאים להחזר מס, כך שגם אם אתם לא בטוחים בדבר ההחזר, יכול להיות שמגיע לכם מס בחזרה, והרבה.

במקרים בהם אנשים בוחרים לפדות קופת גמל טרם המועד החוקי הם מעין נקנסים בתשלום מס בשיעור של לפחות 35 אחוזים. באם יש לאדם נקודות זיכוי הן באות לידי ביטוי ומחושבות גם על מס זה ועל כן, באם הוא לא נלקח בחשבון יכול החוסך להגיש בקשת החזר מס ולקבל אותו בחזרה. באם משכתם ופדיתם קופת גמל טרם הזמן וכתוצאה מכך חויבתם במס, מומלץ ואפילו מאוד להגיש בקשה ולקבל כסף בחזרה.

החזר מס ניתן, וזכותכם לקבל, על כל מס ששילמתם, בין אם מדובר במס הכנסה או במס רווח הון לצורך העניין. זכותכם לקבל במקרה של גביית מס ביתר שהייתה לכם. במקרה של קופת גמל, החזר המס יכול להיות על פדיון הקופה מוקדם יותר ותשלום מס בשיעור של לפחות 35 אחוזים.

החזר מס הוא הליך שיש לבצע מול רשות המסים, ניתן להיעזר בהליך ברואה חשבון אשר יוביל את ההליך עבורכם או לצורך התייעצות ובירור זכאות.

כאשר מדובר בהחזר מס בגין פדיון קופת גמל, סביר כי תקבלו מס לפי כמות נקודות הזיכוי שיש לכם.

כמובן, ניתן לבקש החזר מס על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית כך שגם אם המשיכה הייתה בעבר, תוכלו לבקש החזר מס.

על מה עברנו עד עכשיו?