fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס רכישה על רכישת קרקע

אם החלטתם לרכוש קרקע למגורים וכבר שילמתם את הכסף על הקרקע ומיד אחרי זה את כל המיסים הדרושים לקניית הקרקע, יכול מאוד להיות שאתם לא הייתם צריכים לשלם את כל המיסים שרשות המיסים ביקשה מכם ומומלץ לבדוק אם אתם זכאים להחזר מס רכישה על רכישת קרקע.

מהו מס רכישת קרקעות?

החוק בישראל גורס כי, כל מי שיחליט לרכוש קרקע יצטרך לשלם עליה מס רכישה כאשר, מס הרכישה בישראל עבור הקרקעות עומד על 6% מסך המחיר הסופי של הקרקע. במקרים מסוימים אתם לא תצטרכו לשלם מס על רכישת קרקע ואם כבר שילמתם אותו, יכול מאוד להיות שמגיע לכם החזר מס.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

אחד המקרים הנפוצים הללו הוא קרקע שאין לה שימוש. במדינת ישראל ישנן הרבה מאוד קרקעות קפואות, שיכול לקחת שנים או עשורים עד שהמדינה תשחרר את הקרקע לבניה ולפיתוח, ובזמן הזה המדינה מעמידה את הקרקעות הללו למכירה. המדינה מכירה בזאת כי אין כל פעילות על הקרקעות ולכן, במקרים הנ"ל אתם לא תחויבו לשלם מס רכישה על הקרקע ואם קרה ושילמתם, הרי שבהגיעכם לפקיד רשות המיסים והגשת כל המסמכים הרלוונטיים, יוחזרו לכם כספי המיסים.

בפעמים רבות אלו, יהיו קרקעות שהבניה בהן עוד לא התחילה ולכן, יכול מאוד להיות שאתם תהיו זכאים להחזר מס רכישה על רכישת קרקע.

לאילו אוכלוסיות תינתן הנחה קבועה ברכישת קרקע?

החוק מגדיר כי עבור זוגות נשואים או אנשים שאין ברשותם דירת מגורים, תינתן אפשרות להחזר מס רכישה על רכישת קרקע ובתנאי שהנכס שיעמוד על הקרקע לא יעבור תמחור של מעל ל2 וחצי מיליון ₪.

עם כך, זוגות שמעוניינים לרכוש קרקע לבניית מגורים, נפגעי פעולות איבה, נכי צהל וניצולי שואה, אזרחים בעלי תעודת עיוור או לקות ראייה וכן גם, עולים חדשים או תושבים חוזרים – יהיו זכאים להחזר מס רכישה על רכישת קרקע בישראל. חשוב רק לציין כי על ניצולי השואה וכן גם, נכי צהל – להיות בעלי דרגת נכות של 50% לפחות בכדי לזכות בהחזר מס רכישה על רכישת קרקע ואילו שלהורים עם ילדים בעלי מוגבלות של 100%, גם תינתן האפשרות להחזר מס רכישה על רכישת קרקע לבניה.

מחשבון להחזר מס רכישה על רכישת קרקע

אם אתם בטוחים שמגיע לכם החזר מס על רכישת הקרקע שרכשתם, גם אם עבר זמן של חודשים או שנים בודדות מאז רכישת הקרקע – עדיין יכול מאוד להיות שאתם תהיו זכאים להחזר מס רכישה על רכישת קרקע, וכל שתצטרכו לעשות לפני שתגישו את הבקשה לרשות המיסים וכבר תוכלו לקבל את הכספים שלכם זה, לערוך סימולציה במחשבון המיועד לחישוב החזרי מס ולראות אם אכן מגיע לכם ההחזר.

פעמים רבות, אנשים אינם מסתדרים עם החישובים וכל הבירוקרטיה הדרושה עבור ביצוע ההליך ולכן, נוסדו להן חברות מקצועיות שאחראיות לעזור לאזרחים בכל הקשור להחזרי מס רכישה על רכישת קרקע בישראל.

החזר מס רכישה על קרקע לבניה

על פי סעיף 2 לתקנות חוק מיסוי מקרקעין, על כל אדם שרוכש קרקע בישראל יש לשלם 6% מערך הקרקע, אלא אם הקרקע הזו יועדה לבנייה ובמועד חתימת העסקה הייתה קיימת תכנית מלאה לבניה, תוכנית המעניקה לרוכשים לבנות לפחות דירת מגורים אחת על שטח הקרקע ושהתקבל בה היתר בניה – אם כל שלושת הקריטריונים הללו יהיו במעמד סגירת העסקה, הרי ששומת המס תבצע החזר מס רכישת קרקע על סך 1%, מה שאומר כי אתם תצטרכו לשלם רק 5% על רכישת הקרקע.

מדוע כדאי לכם לפנות לחברה מקצועית להחזרי מס קרקעות?

כל מי שאיי פעם נדרש לבצע בקשה להחזר מס דרך רשות המיסים בישראל, יודע בוודאות עד כמה התהליך הבירוקרטי הזה יכול להיות מייגע, מתארך ומלא בליקויים ואינפורמציה שלא בהכרח ניתנת לכם מהפעם הראשונה – מה שיכול בקלות רבה מאוד להוביל למצב שהבקשה שלכם להחזר מס תתארך ועלולה להמשך על פני שנה שלמה.

בדיוק בשביל המצבים הללו כדאי לכם לפנות לחברה מקצועית ומנוסה שתדע להעניק לכם את הפתרון להחזר מס רכישה על רכישת קרקע במהירות ובקלות! זה בדיוק מה שאנחנו בחברת TAXES REFUND  מבצעים עבור הלקוחות שלנו – החזרי מס רכישה על רכישת קרקע, מגרש, מס רכישה על קרקע לבניה או מס רכישה על קרקע חקלאית.

אנחנו יודעים עד כמה התהליך הבירוקרטי מול רשות המיסים יכול לפעמים להיות מייגע וקשה, במיוחד אם אין לכם את המידע הדרוש מלכתחילה כדי להגיש את הבקשה להחזר מס רכישה על רכישת קרקע. השאירו לנו את הפרטים שלכם עוד היום, ואנחנו נדאג ליצור איתכם קשר בהקדם האפשרי, ולדאוג כי הכספים האבודים שלכם יחזרו אליכם בהקדם.

 

על מה עברנו עד עכשיו?