fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון

ריבית מפיקדון או ריבית על תוכנית חיסכון עד תקרה מסוימת פטורה לגמרי ממס כך שאם כבר שילמתם מס בגינה, תוכלו לבקש החזר מס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון וכך להגדיל את ההכנסה שלכם מפיקדון.

דאגה לעתיד – חיסכון ופיקדון

הרבה אנשים אוהבים לחפש קיצורי דרך בכל הקשור לכסף אך במקביל לכך לא תמיד מודעים לכל האפשרויות וההטבות שמוצעות להם כדי להרוויח יותר. מהרגע שאדם הרוויח כסף הוא צריך להחליט מה לעשות איתו, חשוב שתדעו שיש הרבה יותר מהאפשרות הרווחת להשאיר אותו בעובר ושב. אחת מהאפשרויות הללו היא כמובן הפקדה לפיקדונות בבנק שלכם, או בכל בנק אחר וכמובן, החיסכון לפנסיה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מה הוא פיקדון?

אנשים אשר מחזיקים בעובר ושב שלהם הרבה כסף יכולים לבחור להעביר אותו לפיקדון בבנק. היתרון בכך הוא שהכסף לא נזיל לבעליו בגלל שהוא סגור בתוך הפיקדון, אך היתרון הברור הוא שכך לא מבזבזים אותו וחוסכים אותו באמת. נוסף על כך, רוב הפיקדונות גם מציעים ריבית, כלומר ככל שתשאירו את הכסף יותר בבנק, כך הבנק יחזיר לכם אותו עם ערך נוסף של ריבית.

 

מה היא תוכנית חיסכון?

נוסף על הפיקדונות בבנק, ניתן לבחור להעביר, או יותר להשקיע את הכסף בתוכניות חיסכון. יש כמובן אפיקים רבים של תוכניות חיסכון כך שהמוכרת ביותר היא כמובן קרן הפנסיה שלנו אליה מפריש המעסיק או מפרישים העצמאיים, אך בכך בהחלט לא מסתכם הדבר. תוכלו לבחור במסלול שהכי מתאים לכם תוך התחשבות באפיק החיסכון כדוגמת נקודות יציאה, ריבית ומאפיינים נוספים.

 

החזר מס

דרך נוספת להרוויח כסף, או שיהיה נכון יותר לומר לקבל חלק מההוצאות שלכם על מסים בחזרה, היא הליך החזר מס. במקרים בהם התבצעה גביית יתר על ידי מס הכנסה, בכל סוגי המס וכמובן שגם במס הכנסה, ניתן לבקש ולקבל החזר מס.

ההליך כמובן מתבצע אל מול רשות המסים וכולל התייחסות לכל הכנסה החייבת במס הוא הוצאה מוכרת על מנת להקיף את כל המהלכים הרלוונטיים למס ולבסוף לקבוע, האם ישנה זכאות להחזר מס ובאיזה גובה.

 

אפשר לבקש גם על שנים שעברו

כאשר מדובר במס חשוב לזכור כי החישוב שלו בהקשר מס הכנסה לדוגמא ובהקשר מס רווחי הון, מחושב בשקלול של כל השנה ולא פר חודש. בגלל שהמס יורד פר חודש, פעמים רבות בהסתכלות שנתית על ההכנסות וההוצאות שהיו לאדם מסוים, ניתן לראות האם הוא שילם מס ביתר, כמו שצריך או אפילו נמצא בחוב.

לאור כל זאת, ניתן להגיש בקשת החזר מס רק לאחר שהשנה הסתיימה, אך גם בעבור כל ששת השנים שקדמו לשנה הנוכחית, כך שגם אם נזכרתם מאוחר, יכול מאוד להיות שזה לא מאוחר מדי.

 

החזר מס על ריבית מפיקדון או תוכנית חיסכון

משיכת הפיקדון או החיסכון מתוך המקום בה נשתמר הכסף כוללת כמובן גם את משכית הריבית אשר חייבת במס. על מנת להקל ולתת מענה לאנשים אשר החיסכון שלהם לא בהכרח יספק אותם או גדול מאוד, עבור מי שנולד טרם שנת 1949 ישנה אפשרות להגיש בקשה להחזר מס על הריבית הזאת מה שיביא לכדי הגדלה של הרווח וההכנסה שמקבל האדם ממשיכת הפיקדון שחסך כל כך הרבה שנים. להחזר הזה כמה תנאים שיש לעמוד בהם על מנת להגישו.

  1. אנשים שהם ובן\בת זוגם נולדו טרם שנת 1949
  2. גם בן\בת הזוג נולדו טרם 1949 – החזר מס עד תקרת ההחזר, מדובר ב13,440 ₪ נכון לשנת 2021, שבגינם אפשר לבקש החזר. מעבר לסכום הנקוב אצל רשות המסים ויכול להשתנות מדי שנה, לא ניתן לבקש החזר מס.
  3. בן\בת הזוג נולדו לאחר 1949 – החזר מס עד תקרת החזר גבוהה יותר המגיעה ל16,560 ₪ נכון לשנת 2021.
  4. הגעה לגיל פרישה – על מנת להיות זכאים להחזר מס אחד מבני הזוג צריך לעבור את גיל הפרישה.

 

בירור זכאות להחזר מס

לא כולם יודעים מה בדיוק צריך לעשות על מנת לקבל החזר מס, ותמיד גם קיים החשש שיוחלט עבורכם כי אתם בגבייה חסרה ובעצם בחוב מול הרשות המסים, בעוד ניגשתם לתהליך בשביל לקבל כסף בחזרה ולא לתת.

על מנת להוריד את החששות ולהתקדם בצורה חכמה, תוכלו תמיד לבצע בירור זכאות להחזר מס אצל איש מקצוע אשר יוכל לתת לכם חוות דעת מקצועית לאחר שיבחן את פרטי המקרה הספציפי שלכם.

 

בקשת וקבלת החזר מס

לאחר שביררתם את כל המידע הבנתם כי כנראה שיש לכם זכאות לקבל את ההחזר וכעת הגיע הזמן לדרוש אותו וכמובן שגם לקבל אותו. הליך הבקשה יכול להיעשות בכל מיני דרכים כך שביניהן הגעה לפקיד שומה באופן פרונטלי או לחילופין, הגשת בקשה דרך האתר של רשות המסים באופן מקוון. בשנים המקרים תוכלו להיעזר באיש מקצוע לליווי וסיוע בתהליך ההגשה ווידוא כי תקבלו את כל מה שמגיע לכם.

הגשת הבקשה נעשית ישירות לרשות המסים באמצעות הגשת טופס מקוון או לחילופין פנייה לפקיד שומה לקבלת עזרה והגשת הטפסים באופן פרונטלי. בכל שלב בדרך תולכו להיעזר עם אנשי מקצוע אשר יבחנו את המקרה שלכם ויוכלו להמליץ ולסייע.

החזר המס על ריבית מפיקדון או מתוכנית חיסכון ניתן עד תקרה מסוימת. באם הריבית נמוכה מתקרה זאת החזר המס עליה יהיה מלא, אך מעבר לתקרה זאת לא יוכל החוסך לבקש החזר מס.

כן, החזר מס הוא הליך שניתן לבצע באופן רטרואקטיבי על כל אחת מששת השנים שהסתיימו טרם השנה הנוכחית. אל תוותרי על הזכות שלך לקבל את הכסף שמגיע לך בחזרה.

החזר מס ניתן על ידי רשות המסים אך רק לאחר שהוגשה בקשת החזר מס מסודרת בהתאם לסיבה שבגינה היא מוגשת. ניתן לכלול בהליך בקשת ההחזר גם הכנסות החייבות במס והוצאות מוכרות שעשויות להיות רלוונטיות.

התשובה היא לא, כיום ניתן לבצע החזר מס דרך האינטרנט על ידי מילוי טופס מקוון או לחילופין, להעביר את כל התהליך דרך איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם כך שאפילו לא תצטרכו לצאת מהבית.

על מה עברנו עד עכשיו?