fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס להורי ילדים בעלי לקות למידה

גובה המס מחושב באופן שנתי ותלוי במדרגת המס. הורים לילדים בעלי לקות למידה זכאים להטבה מהמדינה בתשלום מס ההכנסה. במקרה שהחישוב לא לקח בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים, יכול מאוד להיות שמגיע לכם מס בחזרה ואתם יכולים להגיש בקשה לקבלת החזרי מס להורי ילדים בעלי לקות למידה.

יכול להיות שמגיע לכם מס בחזרה

כל חודש, כחלק מתלוש השכר, מנוכה מס באופן אוטומטי אל רשות המסים לצורך כלכלת המדינה. גובה המס מחושב באופן שנתי ותלוי במדרגת המס לפי גובה השכר שלכם, ובהטבות מס באם אתם זכאים לכאלה. בגלל שלא תמיד החישוב לוקח בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים, ובגלל שהמס מחושב באופן שנתי ולא תמיד זה המצב, יכול מאוד להיות שמגיע לכם מס בחזרה, ואפילו הרבה ממנו.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזר מס להורי ילדים בעלי לקות למידה

כל האנשים אשר משלמים מסים יכולים להיות זכאים להחזרי מס, אך כאשר מדברים על הורי ילדים בלעי לקות למידה באופן ספציפי, החזר המס אשר מגיע להם נובע מכך שיש להם ילדים על לקויות למידה מה שכנראה מצביע על הוצאות כלכליות נוספות מעבר להורי ילדים ללא לקות. על מנת להקל עליהם, ניתנת הטבה מהמדינה בתשלום המס ובאם לא קיבלתם אותה במהלך השנה, בהחלט תוכלו לדרוש אותה בסופה.

 

נקודות זיכוי להורי ילדים עם לקות למידה

הסיבה שיגיע החזר מס לכם, באם יש לכם ילדים עם לקות למידה, היא שמגיעות לכם מרשות המסים נקודות זיכוי על כך. באם אתם וילדים תענו על כל התנאים, תהיו זכאים ל-2 נקודות זיכוי שהן שוות ערך לכ-430 שקלים בכל חודש. נקודות הזיכוי יהיו תכפות כל עוד הילד עדיין לומד במוסד לימודי וכי הוא בעל אבחון של ועדה מיוחדת שקבעה שיש לו לקות למידה.

 

החזר מס להורים

הורי ילדים בעלי לקות למידה כמובן עונים גם על הפרמטר של הורים ומתוקף כך מגיעות להם נקודות זיכוי על עצם היותם הורים. נקודות הזיכוי להורים ניתנות לאחד מההורים, זה שמקבל את קצבת הילדים, ובעצם מדובר בנקודת זיכוי אחת על כל ילד, מהרגע שנולד ועד שהוא מגיע לגיל 18. באם לא קיבלתם נקודות זיכוי עקב היותכם הורים, או שנולד לכם ילד במהלך שנת המס שחלפה, חשוב מאוד שתדרשו את שמגיע לכם ותגישו בקשה להחזר מס.

 

בקשת החזר מס – לא מסובך כמו שחשבתם

על מנת שבאמת תקבלו חלק מהמס ששילמתם בחזרה כל שנדרש מכם לעשות הוא להגיש בקשה מסודרת לרשות המסים ובה פירוט ההכנסות שלכם, היבטים סוציאליים היכולים לזכות אתכם בנקודות זיכוי ופרטים נוספים. יכול להיות שתמצאו את הטופס שעליכם למלא לא כל כך פשוט, אך שזה לא יתיש אתכם… באם אתם אבודים מול הטופס כל שעליכם כעת לעשות הוא להיוועץ עם איש מקצוע שייתן לכם את ההנחיה והעזרה שאתם צריכים.

 

האחריות עליכם

כיאה למדינה אשר מנהלת מיליוני אנשים ומעוניינת גם בין היתר להרוויח על מנת להמשיך להגדיל תשתיות ולתת מענה לדברים, סביר כי רשות המסים לא תפנה אליכם ותצביע על גביית יתר של מס. לכן, באם אתם סבורים, ואפילו אם אין לכם מושג, כדאי מאוד להגיש בקשה להחזר מס ולנסות לקבל את המס ששילמתם סתם בחזרה. גם אם לא תקבלו כלום, לפחות תדעו שניסיתם ובדקתם את הכיוון הזה.

 

מה מגישים?

גם אם תחליטו לפנות לאיש מקצוע, ובטח שבמקרה בו תגישו את הבקשה בעצמכם, חשוב שתדעו מה הם הטפסים העיקריים והנפוצים אותם רשות המסים תדרוש מכם.

פרטי הכנסות לאור העובדה שמדובר בהחזר מס על מס הכנסה, מן הסתם שיש להגיש פרטי הכנסות של כל השנה החולפת. בטופס 106 שתקבלו מהעבודה (אם לא קיבלתם חשוב לדרוש אותו), מפורטות כל ההכנסות, הניכויים והפרטים הפיננסיים הרלוונטיים על ההכנסות שלכם. מכאן יוכלו הבוחנים ברשות להבין כמה הכנסתם וכמה ירד לכם.
פרטים כלליים מן הסתם, תדרשו למלא בטופס פרטים כלליים עליכם אשר יאשרו זהותכם אך גם יתרמו להבנה אם מגיעות לכם נקודות זיכוי ותחת איזו קטגוריה.
פרטי בן\בת זוג באם אתם הורים עם בן\בת זוג הרשום גם במשרד הפנים, חשוב להצהיר על הקיום שלו ועל ההכנסות שלו גם כן, על מנת לקבוע את כמות נקודות הזיכוי ומאיזו סיבה הן מגיעות לכם.
קצבאות ומענקים לא רק הכנסות משכר הן אלה שמעניינות את רשות המסים, גם הכנסות מביטוח לאומי לדוגמא יכולות להיות חייבות במס ועל כן תדרשו לדווח עליהן.

 

מחשבוני החזר מס

עוד לפני שאתם ניגשים לבקש החזר מס מומלץ לנסות להבין כמה בכלל תקבלו ובהתאם גם האם כדאי לכם לעשות זאת לבד או לשלם לרואה חשבון שיעזור לכם. ישנם כל מיני אתרים באינטרנט אשר מזמינים אתכם להזין פרטים מסוימים, כללים וספציפיים ובהתאם לכך מחשבים כמה נקודות זיכוי מגיעות לכם וכמה כסף מגיע לכם בחזרה באופן שנתי. כמובן שלא בטוח שזה באמת הסכום המדויק שיחזור אליכם, אבל כן תוכלו לקבל כיוון כללי בנושא.

הורים לילדים בעלי לקות למידה זכאים להטבה מהמדינה בתשלום מס ההכנסה. הן עקב היותם הורים לילדים והן עקב היותם הורים לילדים בעלי לקות למידה. באם לא הוכנסה ההטבה בזמן או שלא נלקחה בחשבון, האחריות עליכם להגיש בקשה להחזר מס על מנת שבאמת יוחזר לכם מה שמגיע לכם. את הבקשה ניתן להגיש רק בתום שנת המס ולא פר חודש, ועד ל-6 שנים משהסתיימה.

חשוב להבין כי מס בחזרה ניתן לקבל רק אם מראש הוא שולם ביתר, ולא פשוט לבקש מס בחזרה. התהליך מתחיל בהגשת בקשה להחזר מס מרשות המסים בגין כל מיני סיבות, באם הבקשה תתקבל, יוחזר ערך המס הרלוונטי.

המדינה דרך רשות המסים רוצה להקל על הורים לילדים עם לקות למידה וזאת נעשה על ידי מתן נקודות זיכוי במס ההכנסה. כלומר, ינוכה להורים הללו פחות ממס מאשר הורים או אנשים אחרים במדרגת שכר זהה.

בגלל שמס מחושב באופן שנתי גם את הבקשה אפשר להגיש רק בתום שנת המס המלאה ולא לאחר חודש מסוים. אך גם לתקופה זאת יש דד ליין והוא 6 שנים מסיום שנת המס הזאת, לאחר מכן כבר לא ניתן לבקש את המס, או חלק ממנו, בחזרה.

גובה המס שחוזר תלוי כמובן שכמה מס נגבה בשקלול נקודות הזיכוי, חישובים שנתיים ופטורים הרלוונטיים לתשלומי מס ההכנסה.

על מה עברנו עד עכשיו?