fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה

לנפגעי פעולות איבה מגיעות הטבות בהקשר של מס קנייה. מומלץ קודם כל להבין מה כדאי לכם לעשות כדי לנצל את ההטבה וגם לקבל את הציוד שאתם רוצים. במאמר זה נסקור את כל המידע על החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה.

מס קנייה

מס קנייה אמנם פחות מפורסם ממס הכנסה אך הוא ללא ספק גם כן מס משמעותי בחיינו. מדובר במס על מוצרים מסוימים בשוק אשר מייקר את קנייתם. בעוד המטרה שלו היא לצמצם צריכה של מוצרים שהמדינה תופסת כמזיקים כדוגמת אלכוהול, מס הקנייה מוטל גם על מכשירי חשמל וציוד ספציפי ויש לומר אפילו בסיסי כמו מקרר וטלוויזיה. לא ניתן להפריד בין המס לבין מחירו אך במקרים מסוימים, ניתן לקבל החזר עליו.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזר מס קנייה לנפגעי פעולות איבה וקרוביהם

בעבור נפגעי פעולות איבה מגיעות הטבות בהקשר מס קנייה. כאשר מדובר בנפגע פעולת איבה אשר נהרג כתוצאה מהפעולה, מגיעה ההטבה לקרובי משפחתו, החזר מס קנייה על מוצר שמשמש לביסוס ולהקמה של עסק עצמאי. במקביל לכך, נפגעי פעולות איבה גם כן זכאים לקבל הטבת מס קנייה על מוצרים מסוימים רק בתנאי שקיבלו אישור לכך מועדה של ביטוח לאומי ועמדו בכל התנאים הרלוונטיים.

 

החזר מס קניה על רכישת ציוד לעסק

הטבה הניתנת לנפגעי פעולות איבה אשר מוכרים בדרגת נכות הגבוהה מ-25 אחוזים היא החזר מס קנייה חד פעמי על מוצר שרכש בעבור העסק שלו. על מנת לקבל את ההחזר יש לקבל אישור מועדת שיקום אשר בוחנת את פרטי המקרה וקובעת בדבר הזכאות וגובה ההטבה בהתאם. במידה ודרגת הנכות של הנפגע נמוכה מ-25 אחוזים הוא זכאי לקבל הטבה אחרת בהתאם.

 

החזר מס קנייה על רכישת מכשירי חשמל

בעבור נפגעי פעולות איבה המוכרים כנכים בשיעור של בין 10 ל-19 אחוזים, מגיעה הטבת מס חד פעמית והיא החזר מס קנייה חד פעמי בעבור כל אחד מארבעת המוצרים המוכרים ונחשבים בסיסיים והם מקרר, טלוויזיה, מכונת כביסה ותנור. גם הטבה זאת, בדומה להחזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק, ניתנת לניצול רק לאחר אישור של ועדה ובהתאם לתנאים שהיא כפופה אליהם.

 

הגדרת נפגע פעולת איבה

כיאה לכל הטבה רשמית, על מנת להיות זכאים לה יש להיות מוגדרים על ידי הרשויות כנפגעי פעולות איבה באופן רשמי. ההגדרה ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי והיא יכולה להיות במקביל להגדרת אחוזי נכות בשיעורים שונים על פי מידת הפגיעה. שיעור הנכות משפיע על ההטבות שזכאי להן הנפגע כמו גם למענקי נכות וסיוע נוסף מצד הביטוח הלאומי במהלך השנה.

 

ועדת שיקום בביטוח הלאומי

בדומה לוועדה רפואית אשר עוברים בעלי נכויות כדי לקבל הכרה מהביטוח הלאומי, בעבור נפגעי פעולות איבה קיימת ועדת שיקום אשר תפקידה לקבוע מסלול שיקום המותאם למצב הפיננסי, התעסוקתי ומידת הפגיעה מהאירוע שארע. בהמשך לכך, ישנם פקידי שיקום אשר יסייעו לכם לקבל את ההטבות המגיעות לכם, ההכרה המגיעה ובאופן כללי ילוו את הליך השיקום שלכם לאחר האירוע.

 

קביעת המוצר

לא על כל מוצר או ציוד ניתן לקבל החזר מס קנייה ואת המוצר שיינתן בגינו המענק, ההחזר, יקבע על ידי ועדת השיקום. כדאי לברר אילו מוצרים או ציוד בדרך כלל נכללים באישורי הועדה טרם הקנייה ולוודא את הזכאות שלכם על פי שיעור אחוזי הנכות שלכם ועל פי ההטבות החד פעמיות שכבר ניצלתם. בכל מקרה, בגלל שיש הרבה תנאים, מומלץ קודם כל להבין מה כדאי לכם לעשות כדי לנצל את ההטבה וגם לקבל את הציוד שאתם רוצים.

 

הטבות נוספות לנפגעי פעולות איבה

במקביל לזכאות להחזר מס קנייה על רכישת ציוד מסוים, ישנן הטבות נוספות המגיעות לנפגעי פעולות איבה שגם אותן כמובן שכדאי לדרוש. במיוחד אם מדובר בנפגעי פעולות איבה עם פגיעת חרדה ניתן יהיה לקבל סיוע פסיכולוגי ופסיכיאטרי על מנת להתמודד עם המצב. כל זאת, או לפחות הרוב, יכולים להיות ממונים לגמרי על ידי הביטוח הלאומי כולל טיפולים ספציפיים המותאמים לילדים במקרה הצורך.

  1. השתתפות בהוצאות מגוונות כדוגמת קניית טלפון או תשלומי ביטוחים
  2. מענקים שנתיים לרכישת ציוד חיוני כדוגמת בגדים וציוד לבית
  3. מענקי לידה לבעלי נכות חד הוריים אשר קבועים כנפגעי פעולות איבה
  4. הטבות ומענקים נוספים – מומלץ לבדוק זכאותכם
  5. ציוד רפואי לעזרה בהתמודדות עם פגיעות שהותירו נכות מגבילה
  6. החזר הוצאות בעבור בני משפחתו של הנפגע גם על ידי החזר מס קנייה בהתאם לתנאים
  7. סיוע בשיקום על ידי הכשרות מקצועיות או עזרה בשיקום כלכלי של עסקים עצמאיים של נפגעי פעולות איבה

 

בירור זכאות להחזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לנפגע פעולת איבה

סביר כי עדיין לא ברור מה בדיוק מגיע לכם ואיך לקבל אותו, בסופו של דבר, לנפגע פעולות איבה מגיעות שלל זכויות שלא תמיד מנוצלות כולן במלואן. על מנת לברר את הזכאות שלכם מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כדוגמת עורך דין מומחה או רואה חשבון. על ידי העמקה בפרטי המקרה שלכם ניתן יהיה לקבוע מה מגיע לכם במסגרת הפגיעה וכיצד הכי יעיל לכם לנצל את ההטבות הללו.

לנפגעי פעולות איבה מגיע החזר מס קנייה על רכישת ציוד לעסק לאחר אישור של ועדת שיקום של המוסד לביטוח לאומי אשר תקבע את הזכאות ואת גובה ההטבה. מדובר בהחזר של מס הקנייה על מוצר שכבר נרכש כך שהבקשה מוגשת במסגרת שנת מיום הקנייה. באם אתם לא בטוחים מה לעשות וכיצד לפעול, מומלץ להתייעץ עם מומחה שיבחן את המקרה וימליץ כיצד כדאי לפעול ולאילו הטבות אתם זכאים.

על מה עברנו עד עכשיו?