fbpx
החזר מס עכשיו

החזר מס רטרואקטיבי

החזרי מס מאפשרים לכם לקבל מס שנוכה לכם בגביית יתר. מדובר בזכות שיכולה להיות שווה לכם הרבה כסף ומאפשרת לכם לקבל את מה שמגיע לכם. ניתן לבקש את החזר המס רק בתום השנה, כך שמדובר בהחזר מס רטרואקטיבי.

ניכוי מס – האמנם?

כאשר אתם צופים בתלוש השכר שלכם שמגיע בכל חודש, במייל או בדואר, אתם ודאי מתעצבנים למראה ניכוי המס שמופיע ומקטין את ההכנסה החודשית שלכם. האבסורד הוא, שיכול להיות כי כלל לא אמור לרדת לכם כסף, או לפחות לא בגובה כזה, אך אינכם יודעים זאת ואולי אפילו מעולם לא עצרתם לבדוק זאת. באם אתם לא כל כך מבינים בנושא המס, וגם אם אתם מבינים ויודעים שמגיע לכם חזרה, הגיע הזמן להבין מה הם החזרי מס ואיך מקבלים אותם ברטרו.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס

באופן כללי, החזרי מס הוא הליך בו מוחזר כסף לאדם אשר גבו ממנו ביתר. גביית היתר יכולה להיות עקב חישוב מס שגוי, עקב נקודות זיכוי שלא נלקחו בחשבון או מכל סיבה אחרת שהיא, אך בסופו של דבר, זכותכם לקבל את הכסף הזה בחזרה.

רשות המסים לא תחזיר לכם אותו על דעת עצמה, אלא נדרש מכם לבקש אותו בצורה מסודרת על פי התקנות ותקבלו אותו רק אם ההליך באמת יהיה תקני ורק אם אכן מגיע לכם כסף.

 

גביית מס ביתר

החזרי מס לרוב יבואו ביחד עם גביית מס ביתר אשר כאמור, יכולה להיגרם מכול מיני סיבות. באופן כללי, הסיבה שבשמה מוגשת הבקשה לא קריטית ופעמים רבות תגלו כי מגיע לכם החזר מס בגין סיבות רבות, ולאו דווקא סיבה אחת.

באם אתם לא בטוחים בעניין זכאותכם להחזר מס, מומלץ לברר זאת עם עורך דין או רואה חשבון שמתמחים בתחום, יכול להיות שמגיע לכם הרבה כסף בחזרה. בתור התחלה, כמה סיבות נפוצות לזכאות להחזר מס.

  1. נקודות זיכוינקודות הזיכוי הן הכלי של רשות המסים להעניק הטבות מס לאנשים אשר המדינה סוברת כי הם זקוקים לכך. כל נקודת זיכוי המוענקת לאדם בעצם שוות ערך להטבת מס בשקלים, לצורך העניין, בשנת 2021 נקודת זיכוי שווה ל-218 ₪ בחודש.
  2. הוצאות מוכרות – בדומה להוצאות מוכרות הרלוונטיות לעצמאים בעסק שלהם, ישנן הוצאות מוכרות שאינן קשורות להכנסה אשר מזכות בהחזר מס על ידי שינוי חישוב הרווח השנתי. לדוגמא, תרומה לעמותה מוכרת, הפקדות לביטוח חיים וכו'.
  3. חישוב מס שנתי – שיעור המס מחושב לפי צפי ההכנסה השנתי בהתאם להכנסה החודשית הראשונה. עובדה זאת עשויה להביא למקרים בהם ההכנסה משתנה במהלך השנה כך שהיא גם משנה את שיעור המס שיש לגבות, במקרים כאלה, בתום השנה ניתן להסתכל על חישוב ההכנסה השנתית ועל חישוב המס השנתי שנוכה ולהגיש בקשת החזר מס במקרה הצורך.

 

החזר מס רטרואקטיבי

אחד הדברים הטובים בהליכי בקשת החזר מס הוא הזכאות של כל אדם להגיש את הבקשה באופן רטרואקטיבי. בעצם, ניתן להגיש בקשה להחזר מס על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית בה אנו נמצאים.

מדובר בזכות שיכולה להיות שווה לכם הרבה כסף, ומאפשרת כביכול להיזכר מאוחר, אך עדיין לקבל מה שמגיע לכם. בכל מקרה, ניתן לבקש את החזר המס רק בתום השנה, כך שמדובר בהחזר מס רטרואקטיבי כך או כך.

 

בקשת החזר מס רטרואקטיבית

היתרון העיקרי וגם הסיבה שבגללה ניתן להגיש החזר מס באופן רטרואקטיבי, הוא שכבר ידוע לכול ההכנסה השנתית הסופית שלכם וההוצאות הרלוונטיות. דברים אשר לא ידועים במהלך השנה או לא נלקחים בחשבון מכל סיבה שהיא, עשויים להשפיע רבות על גובה ניכוי המס ולזכות בהחזר מס בתום השנה.

 

עצמאים

באם אתם עצמאים אתם וודאי מכירים את הדוח השנתי (אם לא אז רוצו לקרוא על כך). במסגרת הגשת הדוח השנתי, אשר כמובן מוגש בתום השנה, יש לפרט את כל ההכנסות של העסק וכמו כן, את ההוצאות המוכרות על מנת שיהיה ניתן לבצע חישוב משוקלל ולהבין מה גובה המס שיש לגבות מכם. כחלק מהדוח השנתי יכול להתברר כי נגבה מס ביתר. במקרים בהם הדוח השנתי לא כיסה את החזר המס, ניתן גם להגיש בקשה מאוחר יותר (עד 6 שנים אחורה).

 

שכירים

בשונה מעצמאים, שכירים אינם בהכרח מחויבים בהגשת דוח שנתי. באם שכירים מעוניינים בהגשת בקשה להחזר מס יש כמה אפשרויות אשר אחת מהן היא באמת הגשת דוח שנתי, אך היא רלוונטית רק במקרים מסוימים.

לחילופין, באם מדובר בסך הכל בגביית יתר, ניתן להגיש בקשה דרך מוקד הפניות של רשות המסים ובה לצרף את טפסי 106 מכל העבודות בשנה הרלוונטית. בעזרת הטפסים ניתן לראות מה היה גובה ההכנסה השנתית ובהתאם, כמה מס באמת היה צריך לנכות לכם מול כמה שנוכה.

 

לא בטוחים? מתייעצים!

על פניו נושא החזרי המס נראה פשוט לחלוטין ואתם תוהים לעצמכם למה לא ניסיתם זאת עד היום. יכול להיות, כי במהרה תגלו שלא מדובר בהליך כל כך פשוט וכי לא תמיד ברור כמה מס מגיע לכם בחזרה ואם בכלל, ובהתאם, כדאיות התהליך.

על כן, מומלץ בתחילת ההליך, וכמובן שניתן גם במהלכו, להתייעץ עם מומחה אשר יבחן את כל ההכנסות וההוצאות שלכם ויוכל להמליץ, האם כדאי לצאת לתהליך ומה הוא דורש.

החזרי מס מאפשרים לכם לקבל מס שנוכה לכם בגביית יתר. החלק החשוב עוד יותר, הוא שניתן לעשות זאת עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית, כך שהחזרי מס רטרואקטיביים הם בהחלט אפשריים ואפילו כדאיים מאוד. בכל שנה בו נראה לכם כי נוכה לכם מס גבוה מהדרוש, וגם אם אתם לא בטוחים בכך, כדאי להתייעץ ולהגיש בקשה להחזר מס. דרשו את שמגיע לכם!

אפשר ואפילו כדאי מאוד! ניתן לבקש החזר מס על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס בה אנחנו נמצאים.

עצמאים? בקשת החזר מס מתבצעת במסגרת הדוח השנתי, בעבור שכירים, ניתן גם כן להגיש דוח שנתי או לחילופין להגיש בקשה להחזר מס עבור שכירים. כמובן שאליה תצטרכו לצרף טפסי 106 המפרטים את ההכנסות והניכויים שהיו לכם בשנה החולפת.

החזר מס הוא הליך בו עובד מגיש בקשה לרשות המסים על מנת לקבל בחזרה את הכסף שנוכה לו במקרה שנוכה שלא כצורך.

במידה והבקשה תתקבל ותמצא תקינה ורלוונטית, הכסף מועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

על מה עברנו עד עכשיו?