fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לעובד בחו"ל

אם אתם יכולים להוכיח כי מרכז החיים שלכם הוא במדינה זרה וכי לא שהיתם הרבה ימים בישראל בתקופה האחרונה, מגיע לכם חלק מהמס ששילמתם בחזרה. במאמר זה תמצאו הכל על החזרי מס לעובד בחו"ל.

עובדים בחו"ל? יכול להיות שמגיע לכם מס בחזרה

כל אזרח ישראלי מחויב בתשלום מסים על פי התקנות וביניהם המס המוכר והספק אהוב – מס הכנסה. כאשר מדובר בעובד ישראלי שעובד מחוץ לארץ, העניין נהיה מעט מורכב יותר שכן על פניו אין סיבה שהוא ישלם מסים למדינה שהוא איננה מתגורר בה, אך עצם היותו אזרח ישראלי עדיין מחייבת אותו בזה. למרות כל זאת, יש כמה דרכים שכן אפשר לקבל חלק מהמס שנוכה בחזרה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הליך החזר מס

קודם כל, חשוב שתכירו את ההליך לבקשת וקבלת החזר מס עבור שכירים בארץ. בעוד עצמאיים מחויבים בהגשת דוח שנתי אשר מפרט את ההכנסות והרווחים כך שניתן לקבוע כמה מס עליהם לנכות ולהחזיר להם בעת הצורך, שכירים אינם מחויבים בכך. על מנת כן לבקש החזר מס, כל שנדרש לעשות הוא להגיש פרטי הכנסות המפורטים בטופס 106, בצירוף אישורי ניהול חשבון. כמובן שבמקרים מסוימים לא תוכלו לבחור בשיטה המקוצרת אך בסך הכל מדובר בהליך די פשוט.

 

בקשת החזר מס

באם אתם סבורים כי מגיע לכם מס בחזרה, במיוחד אם אתם עובדים בחו"ל או אם היה לכם שינוי בתנאי ההעסקה במהלך השנה כדוגמת הפסקות עבודה, שינויי שכר או יציאה לחל"ת, מומלץ שתגישו בקשה להחזר מס. תוכלו לעשות זאת גם עבור שנים שכבר עברו, עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. כך שאם הייתה לכם תקופה שעבדתם בחו"ל בששת הנשים האחרונות, אל תוותרו על האפשרות לנסות ולקבל את המס בחזרה.

 

נעזרים באיש מקצוע

הליך בקשת החזר מס יכול להיות מאוד פשוט עבור שכירים יחידים במצבים מסוימים, אך עבור אנשים אחרים, ובייחוד עבור עובדים בחו"ל שלא נמצאים בארץ ואין להם זמינות להגיע לפקיד השומה, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע. ראשית, הוא מכיר את התהליך שעליכם לעבור בהתאם לפרטי ההכנסות והסטטוסים שלכם, אך הוא גם יוכל לחסוך מכם את כל הטיפול וההתעסקות בהליך הזה.

 

החזרי מס לעובד בחו"ל

כאשר עובד בחו"ל רוצה להגיש בקשה להחזר מס הוא יכול לעשות זאת עקב כל מיני סיבות כך שביניהן יש כמובן את הסיבות הסטנדרטיות שבגינן יכול להגיש גם עובד בארץ מתוקף היותו עובד ישראלי משלם מסים, אך יש מקרים בהם העובד כלל לא חי בישראל בתקופה הזאת ובעצם סתם משלם מסים לרשות המסים הישראלית, במקרים כאלה, ניתן לדרוש החזר מס בגין מרכז החיים.

 

סיבות לבקשת החזר מס

מס הכנסה מחושב באופן שנתי כך שמדרגת המס נקבעת על פי ההכנסה הכוללת השנתית. לעומת זאת, הוא יורד באופן חודשי כבר מהחודש הראשון שעוד לא ידוע מה תהיה ההכנסה השנתית וזאת על פי צפי שכר בהנחה שכלום לא ישתנה. זאת יכול לגרום לכל מיני פערי חישוב בשיעור המס אשר יכולים להביא לגביית יתר, אך אל דאגה, החזר מס מאפשר לקבל את הכסף הזה בחזרה מאוחר יותר. הנה כמה סיבות אפשריות לבקשת החזר מס:

  1. שינויי תעסוקה – שינוי בשכר או תקופות ללא קבלת שכר יכולות לשנות משמעותית את גובה ההכנסה השנתית ובהתאם גם את מדרגת המס בה ממוקם העובד.
  2. שינויי סטטוס משפחתי במהלך השנה – שינויים אשר משפיעים על נקודות זכות שקוראים במהלך השנה יכולים לא להילקח בחשבון ולא להוזיל את המס שמשולם בגינן. שינויים כדוגמת ילדים, גירושין, נישואין וכדומה…
  3. שינויי סטטוס בריאותי – ישנם כל מיני הליכים רפואיים ותאונות אשר יכולים לגרום לכדי שינוי במצב הרפואי. באם הם משפיעים על אחוזי נכות או על הפסקות עבודה, יכול להיות כי זאת משפיע על ההכנסה שלכם או על נקודות זכות המוזילות את ערך ניכוי המס.

 

החזר מס לאור מרכז החיים

אמנם כל אזרח ישראלי מחויב בתשלום לרשות המסים, אך כאשר עובד נמצא בחו"ל יש הבנה כי הוא איננו נהנה ממה שהמדינה מציע ועל כן, רשאי לקבל פטור מתשלום מסים לרשות המסים הישראליים. הטבה זאת ניתנת רק לישראלים אשר יכולים להוכיח כי מרכז החיים שלהם באמת נמצא בחו"ל במדינה בה עובדים ולא בארץ. באם יצליחו להוכיח זאת יוכלו לקבל את המס ששילמו בחזרה.

 

תקופת שהות בארץ

חוץ מהוכחה כי מרכז החיים של העובד איננו בישראל ועל כן מוזר שישלם לרשות המסים הישראלית מס מתוך ההכנסה שהרוויח בחו"ל, עובדים אשר רוצים לקבל החזר מס נדרשים לשהות בחו"ל תקופה ארוכה ביחס למה שהם שוהים בישראל עד כדי שהות של פחות מ-30 ימים בישראל בשנת המס. רק אם עובד יכול להוכיח כי הוא באמת לא שהה הרבה בישראל ומרכז החיים שלו במדינה האחרת הוא יוכל לקבל החזר מס. תקופת השהות מתייחסת גם לכמות הימים שהיה עובד בארץ בשנים שקדמו לשנה הנוכחית מה שיכול להפוך את הבקשה למורכבת, אך עדיין אפשרית.

אם אתם עובדים בחו"ל אתם ודאי מכירים את התסכול בניכוי המס לרשות המסים הישראלית, אך זה לא חייב להימשך ככה, באם אתם יכולים להוכיח כי מרכז החיים שלכם במדינה הזרה וכי לא שהיתם הרבה ימים בישראל בתקופה האחרונה, מגיע לכם מהמס ששילמתם בחזרה. על מנת באמת לקבל זאת תדרשו להגיש בקשה להחזר מס אותה תוכלו להגיש בעזרת איש מקצוע. אל תוותרו על מה שמגיע לכם, במיוחד אם אתם לא חיים בארץ!

עובדים בחו"ל בעיקרון מחויבים להמשיך לשלם מס הכנסה לישראל, על מנת לקבל החזר מס על כך, הם נדרשים להוכיח כי מרכז החיים איננו בישראל, זאת עושים על ידי כל מיני פרטים המוכיחים זאת בצירוף כמות נמוכה מהתקנה של ימי שהות בישראל.

עובדים בחו"ל צריכים להגיש בקשה להחזר מס שתכלול את כל ההכנסות והניכויים שירדו להם, אך עליהם גם להוכיח שהם עומדים בתקנות מרכז החיים וימי שהות.

כמובן, רשות המסים מאפשרת להגיש בקשה ולקבל החזר מס על 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית, כמובן רק לאחר שהסתיימו והונפקו טפסי 106 לצורך העניין.

אם אתם עובדים בחו"ל, סביר להניח שמגיע לכם מס בחזרה, על מנת לוודא זאת מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

על מה עברנו עד עכשיו?
החזר מס חל"ת

היציאה לחל"ת יכולה להיות בהסכמה מלאה או לאור הנסיבות אך בכל