fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לזוגות נשואים

החזרי מס לזוגות נשואים ניתנים בכל מיני מקרים כך שהנפוץ ביניהם הוא הולדת ילד. הורים נשואים זכאים לנקודת זיכוי כך שהם משלמים פחות מס ממה שילמו טרם הפכו להורים. גם במקרים בהם בן הזוג מפסיק לעבוד בסיבת נכות או פרישה, זכאי בן הזוג שעדיין עובד להקלה במס ההכנסה מתוך הבנה כי הוא כעת המפרנס היחיד, זאת נכון גם אם לבני הזוג ילדים מתחת לגיל 18.

אכפת למדינה אם התחתנתם

זוגות רבים המבקשים למסד את הקשר ביניהם בוחרים להתחתן כדת משה וישראל ומאותו הרגע, עד שיחליטו לבחור בדרך שונה, הם נשואים מבחינת המדינה. מוסד הנישואין כמובן מביא עמו שינוי משמעותי בחייהם של בני הזוג מבחינה רגשית ויומיומית, אך הוא גם מביא לשינוי מבחינת היחס של המדינה כלפי בני הזוג בכל מיני תחומים ואחד מהם הוא בתשלום המסים.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

נקודות זיכוי

רשות המסים באופן עקרוני גובה מכול מי שמרוויח את אותו הסכום את אותו גובה המס. אך בפועל, ישנם שינויים מהותיים בין חייהם של אנשים אשר משפיעים בקשר ישיר על גובה המסים שנלקחים. השינויים הללו מתורגמים לנקודות זיכוי שהן בעצם שיטה המאפרת למדינה להעניק הטבות ופטורים מתשלומי מסים לאלו אשר היא סבורה כי זקוקים לכך. הנה כמה דוגמאות לקבוצות באוכלוסייה הזכאיות לנקודות זכות.

  1. משפחות חד הוריות
  2. הורים גרושים
  3. אנשים בעלי נכות
  4. הורים לילדים בעלי נכות
  5. אנשים המשלמים מזונות

 

הטבות מס לזוגות נשואים

בתוך כל האוכלוסיות הזכאיות לנקודות זיכוי, הטבות במסים, ישנה גם הקבוצה של זוגות נשואים. בעצם הנקודות ניתנות בכל מיני סיטואציות בהן אנשים נשואים יקבלו הטבות ואנשים רווקים לא יקבלו אותן. באם נקודות הזיכוי לא נקלטות או ניתנות בזמן, ניתן לבקש את הכסף שהן שוות אחורה, כלומר לקבל את הכסף ששולם במהלך השנה בתום השנה חזרה למשלם המסים.

 

בן זוג נשוי ללא הכנסה

נקודת זיכוי אחת ניתנת לאנשים אשר נשואים לאנשים אשר לא מכניסים כלום. כלומר אדם החי בנישואין על פי החוק במדינת ישראל, כלומר ידועים בציבור אינם נכנסים תחת הגדרה זאת, עם אדם אשר לא מתפרנס כלל מכל מיני סיבות ספציפיות שהביאו אותו להיות ללא הכנסה.

  1. באם בן הזוג בעל 100 אחוז נכות רפואית או למעלה מ-90 אחוזים של נכות בשקלול כל מיני סעיפים
  2. באם בן הזוג עבר את גיל הפרישה והוא אינו עובד יותר
  3. בן הזוג עיוור

 

המטרה בהטבה זאת היא כמובן להקל על אדם אשר עקב נישואיו לאדם אחר אשר אינו יכול להשתכר, בעצם מפרנס אותו.

 

פתיחת חשבון משותף

החיים במשותף במוסד הנישואין נכללים גם אל מול רשות המסים כך שכשאר זוג מתחתן, נפתח להם תיק משותף במס ההכנסה ובעצם השכר שלהם מחושב ביחד וגם ניכוי המס שלהם, ברוב המקרים.

הליך זה יכול להביא לכך שהם יצטרכו לשלם פחות מס, במידה ויש להם נקודות זיכוי שכעת יכולות לעבור מאחד לשני ולהיות רלוונטיות במדרגות מס מסוימות, אך גם לבוא לרעתם של הזוג כאשר השכר שלהם ביחד עולה למדרגה גבוהה יותר ובהתאם גם דורש ניכוי גבוה יותר של מס הכנסה.

 

נקודות זיכוי להורים נשואים

הטבה נוספת וחשובה מאוד היא נקודות הזיכוי הניתנות להורים נשואים כאשר הילד מתחת לגיל 18. מדובר במצב נפוץ מאוד של החזרי מס שבעצם נולד ילד במהלך שנת מס מסוימת אך ההורים ממשיכים לשלם ללא נקודת הזיכוי המגיעה להם עקב שהפכו להיות הורים נשואים עם ילד, ובתום שנת המס מבקשים להתחשב בכך שהם הורים מחודש מסוים ולקבל את נקודת הזיכוי שמגיע להם.

 

איך מקבלים את המס בחזרה?

כיאה להליך מול רשות מסוימת במדינה אין הוא כל כך פשוט, אך אפשר לומר שהוא לא כל כך מסובך כמו שרבים חושבים. בסופו של דבר, הסיכוי גבוה שתקבלו כסף בחזרה, כמובן שאם מגיע לכם, ועל כן, שווה להשקיע את ההליך לבקשת ההחזר.

כדי לקבל את המס בחזרה נדרש המבקש להגיש בקשה לרשות המסים אשר כוללת פרטים המראים כמה מס שילם המבקש ופרטים אשר יתנו לרשות המסים תמונה על כמה באמת צריך לרדת לו. בין אלו אפשר למצוא:

  1. פרטי הכנסה – של מבקש ההחזר, כמה כסף הוא הכניס וגם כמה מס ירד לו. את המידע הזה ניתן לראות בתלושי שכר או בסיכומם בטופס 106 אשר מתייחס לשנת מס מסוימת.
  2. סטטוסים ופטורים – הגשת כל מסמך ותיעוד אשר יכול להיות רלוונטי לקבלת נקודות זיכוי, ובטח אם כבר יש איזה שהוא אישור להקלה במסים או לפטור. אישור נישואין, תעודת לידה או כל רישום אחר הרלוונטי להגשת הבקשה.

 

החזרי מס לזוגות נשואים – במי אפשר להיעזר?

קודם כל, האתר של רשות המסים שואף לענות על כל השאלות הרלוונטיות ולהפוך את הליך הגשת הבקשה ללא כל כך מסובך, אך בפועל, אם עדיין יש לכם שאלות, כדאי להיוועץ באנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום ומגישים בקשות בשם אנשים. שכר הטרחה שלהם אמנם יוריד בסופו של דבר מכמה שתקבלו, אך אין ספק שזאת יחסוך לכם הרבה זמן שבמובנים רבים שווה גם כן, כסף.

 

 

קבלת החזרי מס מותנית כמובן בהגשת בקשה לרשות המסים אשר כוללת פרטי הכנסות ופרטים אישיים נוספים. לאחר מכן הרשות בוחנת את הבקשה ובאם ימצא המבקש מתאים היא מחזירה את הכסף שנוכה.

החזרי מס מגיעים בתום שנת מס במקרה שבו שולם יותר מס במהלך השנה ממה שהיא אמור לרדת מההכנסה. במקרה של זוגות נשואים זאת יכול להיות במקרה שנולד לזוג ילד במהלך שנת מס או שאחד מבני הזוג הפסיק לעבוד מסיבה רפואית או הגעה לגיל פרישה.

מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כמו רואה חשבון שמתמחה בתחום, ובכל מקרה לקרוא באתר של רשות המסים על נקודות זיכוי ואופן הגשת הבקשה.

הכוונה בהחזר מס היא להחזר חלקי מתוך מה שכבר נוכה. במקרים בהם מגיע פטור ממס יכול להיות כי אכן יוחזר כל המס, אך לרוב מדובר בחלק מתוך המס הכולל.

על מה עברנו עד עכשיו?