fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס בגין תושב יישוב ספר

כאשר מדובר על תושבי יישוב ספר החזרי המס יגיעו במקרה בו לא נלקחה בחשבון הטבת המס המגיעה להם מתוקף היותם תושבי המקום. אם לא ידעתם או לא התחשבו לכם בעניין תושבות ביישוב ספר, מגיעים לכם החזרי מס בגין תושב יישוב ספר, ותופתעו לגלות שאפילו הרבה.

יישובי ספר

כחלק מהמגורים במדינת ישראל כולנו מכירים את התקופות המתוחות יותר מבחינה ביטחונית בהם המצב מתערער השגרה מעט נפסקת והמציאות משתנה. בעוד אנחנו די מורגלים למצבים שכאלה, יש ישובים אשר חווים זאת בעוצמתיות יותר ואפשר לומר שגם נפגעים יותר מכל אירוע בטחוני וצבאי שכזה. הישובים הללו מקוטלגים ומוגדרים כיישובי ספר.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

הטבות לתושבי יישוב ספר

לאור העובדה כי ישוב ספר מוגדר על רקע פגיעה כלשהיא מפעילות ביטחונית או צבאית, המדינה "מרגישה" צורך לפצות אותם ולהקל עליהם בדברים מסוימים. אחת מההטבות הללו היא הטבת מס אשר מוזילה את גובה המס שתושבי יישוב ספר נדרשים לשלם וכך בעצם מסייעת להם להכניס יותר כסף אל מול תושבי ישובים מרכזים יותר שפחות נפגעים מפעילויות ביטחוניות וצבאיות.

 

רשימת יישובי ספר

לא כל התושבים בפריפריה הם יישובי ספר אך באופן כללי זה לרוב מאפייני היישוב וכמובן שבמיוחד יישובי עוטף עזה. הנה כמה יישובים מרכזים הנחשבים יישובי ספר. יש כ-400 ישובים כאלה והרשימה עשויה להתעדכן הן מבחינת גובה ההטבה של היישוב והן מבחינת הישובים הנכללים ברשימה.

  1. בית שאן
  2. דגניה א' ודגניה ב'
  3. דימונה
  4. כפר ורדים
  5. שדרות
  6. מצפה רמון

 

החזרי מס

השאלה העולה היא כיצד תושבות בישוב ספר מתקשרת להחזרי מס אך קודם יש להבין ולהכיר מה הם בכלל החזרי מס. ראשית, מדובר בהליך המתנהל מול רשות המסים בו מעין מתוקנת טעות של חישוב גובה המס שנוכה.

לצורך העניין, באם הטבת מס כלשהיא לא נלקחה בחשבון במהלך שנת המס ובהתאם ירד יותר מדי כסף מתוך משכורת של אזרח מסוים, בתום שנת המס, דרך הליך החזר מס, הוא יוכל לקבל את הכסף הזה בחזרה.

 

החזרי מס בגין תושב יישוב ספר

כאשר מדובר על תושבי יישוב ספר החזרי המס יגיעו במקרה בו לא נלקחה בחשבון הטבת המס המגיעה להם מתוקף היותם תושבי המקום. לא משנה אם אחוזי ההנחה יחסית גבוהים ביחס לשאר הישובים, או דווקא נמוכים, כסף זה כסף, וכל תושב יישוב ספר אשר לא זכה להכרה בהנחה במהלך שנת המס, יכול לדרוש את ההכרה הזאת לאחור ולקל החזר בגין המס שנוכה שלא כצורך.

 

גובה ההטבה

כאמור, החזר המס נובע לרוב ממקרה בו נלקחה בחשבון הטבת המס שכל תושב יישוב ספר זכאי לה. לכל ישוב יש אחוז הנחה המוגדר ספציפית לו, אחוזי ההנחה עשויים להתעדכן בכל שנה והם מבוססים על הפגיעה היחסית מפעילות צבאית וביטחונית של היישוב. חשוב שתבררו מה אחוז ההנחה המגיע לכם על מנת לדעת כמה אמור לחזור אליכם בחזרה, באם אתם לא יודעים זאת, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

 

תנאים לקבלת ההטבה

כמובן שלא די לאדם להגיד שהוא גר ביישוב ספר מסוים ועל מנת לקבל את ההטבה הוא נדרש לעמוד בכמה תנאים.

  1. ותק ביישוב – על מנת לקבל את ההטבה נדרש התושב להיות בעל ותק של למעלה מ-12 חודשים ברציפות.
  2. תקרת הזיכוי – ניתן לקבל החזר מס רק עד תקרת מס מסוימת, כלומר מעבר לתקרה זאת המס ישולם באופן מלא ולא תהיה בגינו הטבה.
  3. ותק ביישובי ספר – ישנם מקרים בהם גם אם הותק בישוב ספר אחד היה פחות מ-12 חודשים אך משם עבר האזרח לישוב ספר אחר כך שכן צבר תקופה רציפה של 12 חודשים ביישובי ספר, הוא יהיה זכאי להטבה. החישוב שלה יהיה באופן יחסי לוותק בכל יישוב.

 

בקשה להחזר מס

באם לא ידעתם או לא התחשבו לכם בעניין תושבות ביישוב ספר, מגיע לכם מס בחזרה, ותופתעו לגלות שאפילו הרבה. המודעות היא אכן השלב הראשון אך ממנו תדרשו לעשות דברים נוספים אשר ביניהם להגיש בקשה להחזר מס.

זאת בהנחה שלא הגשתם במהלך ההצטרפות לעבודה טופס אישור תושבות וההטבה לא נלקחה לכם בחשבון. הגשת הבקשה שונה בין שכירים לעצמאים כך שעצמאים עושים זאת במסגרת הדוח השנתי ואילו שכירים נדרשים להגיש בקשה מיוחדת לרשות המסים.

 

לא התחשבתם בהטבה כבר כמה שנים? אל דאגה!

כאשר מדובר בהליכי החזרי מס רשות המסים מאפשרת לעשות זאת גם ברטרו עבור שנים שכבר עברו. בפועל, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס עבור ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, באופן הזה, באם אתם חיים כבר כמה שנים ביישוב ספר וזאת לא נלקח לכם בחשבון במהלך חישוב המס, מגיע לכם הרבה כסף בחזרה ואתם זכאים ויכולים לדרוש אותו.

 

בדקו מה מגיע לכם

בדומה לכך שיכול להיות שכלל לא ידעתם שהמגורים בישוב שלכם מזכים אתכם בהטבה כלשהיא, סביר כי יש הטבות נוספות ומיוחדות שמגיעות לכם ואתם כלל לא יודעים עליהם ומן הסתם הן גם כלל לא נלקחות לכם בחשבון.

לכן, מומלץ מאוד לפנות לרואה חשבון אשר יבדוק את פרטי ההכנסות שלכם ואת גובה תשלום המסים שלכם ויוכל להמליץ האם מגיע לכם החזר מס ואם כן, כיצד לפעול להשגתו.

תושבות ביישוב ספר, לאור העובדה כי סביר שמדובר באזרחי המדינה שנפגעו עקב פעולות שלה לצורך הגנה על תושביה, מזכה בהטבת מס. בדומה לשאר הטבות המס, כאשר אלו לא נלקחות בחשבון במהלך חישוב המס, יכול הזכאי לבקש את הכסף בחזרה לאחר תום שנת המס מרשות המסים. את ההחזר מגישים באופן מסודר בצירוף כך המסמכים הרלוונטיים ובאם אכן שילמתם ביתר, תקבלו בחזרה.

יישובי ספר הם ישובים אשר מוגדרים כבעלי פגיעה מפעולות צבאיות וביטחוניות שביצעה המדינה לצורך הגנה. עבור תושבי יישובי ספר הטבות מס.

רשימת יישובי הספר מתעדכנת בכל השנה, כולל אחוזי ההטבה שמגיע לתושבים שלה, תוכלו לחפש בעצמכם או לבדוק זאת דרך רואה חשבון.

גובה ההחזר תלוי קודם כל באחוז ההטבה שמגיעה לכם בהתאם ליישוב בו אתם מתגוררים, אך כמובן שנלקחים בחשבון גם פרטי ההכנסות שלכם והטבות מס אחרות שבגינן מגיעים לכם החזרים.

על מנת לקבל החזר מס תדרשו להגיש בקשה להחזר מס ובה צירוף של אישור תושבות ביישוב ספר. כמובן שבאם יש לכם סיבות אחרות שבגינן מגיע לכם החזר מס, תוכלו לפרט גם אותן ולקבל אפילו יותר.

על מה עברנו עד עכשיו?