fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2017

בקשה לקבלת החזרי מס לשנת 2017 עדיין רלוונטית ואפילו יש עוד כמה שנים להגיש אותה. אם נראה לכם שאתם זכאים לכך, מומלץ מאד לבקש את החזרי המס שמגיעים לכם.

גביית מס ביתר

רשות המסים מוכרת לכולנו בעיקר לאור העובדה כי היא "מביאה" עצמה לידי ביטוי כמעט בכל עסקה פיננסית שאנחנו מבצעים, במיוחד כשמדובר בכסף גדול מאוד. מס הכנסה, מס שבח, מס רווחי הון ועוד מגוון רחב של מסים מנוכים לנו מהשכר או מהכנסות אחרות לצורך כלכלת המדינה. לעיתים החישוב של המס לא מיטבי ולא מביא בחשבון כל מני דברים ונוצר מקרה של גביית יתר.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס

לרשות המסים וגם לכם יש אפשרות להתמודד עם מצבים שכאלה על ידי הליכי החזרי מס. מדובר בהליך אשר בהקשר מס הכנסה לדוגמא, העובד מגיש בקשה לקבל החזר מס בעבור המס ששולם ביתר ולאחר בחינה של רשות המסים באם הבקשה נמצאת תקינה הכסף מוחזר לחשבון הבנק של מגיש הבקשה. מס אשר שולם ביתר והוגש בגינו בקשה חייב לחזור למשלם המסים כך שאם חייבים לכם כסף, אתם תקבלו אותו.

 

החזרי מס רטרואקטיביים

חלק חשוב בהליך החזרי מס הוא התקופה המוגדרת שבה ניתן להגיש בקשה על שנת מס מסוימת. מהמועד שבו הסתיימה שנת המס, בתנאי שיש בידכם את כל המסמכים הדרושים לבקשה, ניתן להגיש אותה.

נתון נחמד עוד יותר, הוא שניתן לעשות זאת במשך 6 שנים, כלומר, ניתן להגיש בקשה על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, על מנת לפשט זאת נכון לשנת 2021 תוכלו להגיש בקשה על כל אחת מהשנים החל משנת 2015.

 

החזרי מס לשנת 2017

כאמור, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על שנת 2017, ואפילו יש לכם עוד כמה שנים לעשות זאת במידה ונזכרתם מאוחר או שאין לכם פנאי לזה. באופן כללי, יכולות להיות המון סיבות לזכאות להחזר מס ומומלץ מאוד לבדוק כמה שיותר מהן, או להניח לאיש מקצוע לעשות זאת עבורכם. תוכלו לכתוב לעצמכם בראש שבכל שינוי משמעותי בחיים או בסטטוס שלכם, סביר כי מגיעה לכם הכרה עליו ובהתאם גם החזרי מס. נפרט על כמה מהן.

  1. החזר מס עקב נקודות זיכוי שלא נלקחו בחשבון
  2. החזר מס לאור הוצאות מוכרות שניתן לקזז
  3. החזר מס לאור חישוב שנתי שגוי

 

נקודות זיכוי על שנת 2017

נקודות הזיכוי הן בהרבה פעמים הסיבה העיקרית לזכאות להחזרי מס ואנשים רבים אפילו לא יודעים שהם זכאים להן. ישנם המון מאפיינים המזכים בנקודות זיכוי. בעצם מדובר בסימול של הטבות מס בעבור עובדים מסוימים, הנקודות נצברות ושוות ערך לסכום מסוים של כסף, אשר משתנה בכל שנה, שיורד מגובה המס שיש לשם. לדוגמא, בשנת 2021 גובה המס של נקודת זיכוי שווה ערך ל-218 ₪ ובשנת 2017 ערכה של נקודת הזיכוי עמד על 215 ₪.

 

זכאות לנקודות זיכוי

נקודות הזיכוי המוכרות ביותר הן כנראה נקודות הזיכוי של נשים, אך נוסף אל נקודות אלו, יש כל כך הרבה סיבות לקבל נקודות זיכוי כך שסביר מאוד שגם אתם זכאים אליהם. ככל שיש לכם יותר נקודות זיכוי, כך פוחת המס שאתם צריכים לשלם ואם כבר שילמתם אותו ולא נלקחו בחשבון נקודות הזיכוי שלכם, תוכלו לקבל את ההכרה באופן רטרואקטיבי ולקבל את הכסף בחזרה. ניתן לקבל נקודות זיכוי בעבור כל מיני פרמטרים וסטטוסים הנה כמה דוגמאות לכך:

  1. גירושיןנקודות זיכוי עבור הורים משלמי מזונות.
  2. חיילים משוחרריםזכאים לנקודות זיכוי במשך כמה חודשים לאחר שחרורם כתלות בותק השירות ובמגדר (חייל או חיילת).
  3. הורים לילדים עד גיל 18 – זכאים על פי גיל הילד ומצבו התפקודי כדוגמת הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז או הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
  4. עולים חדשים ואזרחי ישראל – זכאים לנקודות זיכוי כל אחד לפי הגדרות שונות. עולים חדשים מקבלים לתקופת זמן מוגבלת.
  5. סיום לימודיםזכאות לנקודות זיכוי בגין סיום תואר ראשון או תעודות נוספות.

 

הוצאות מוכרות

נושא ההוצאות המוכרות ודאי מוכר יותר לסקטור העצמאיים כחלק מהדוח השנתי שעליהם להגיש, אך ישנן כמה הוצאות מוכרות הרלוונטיות גם לשכירים ובעצם מקוזזות מתוך גובה השכר שלכם כך שההכנסה החייבת במס קטנה יותר.

לצורך העניין, באם ביצעתם תרומה במהלך שנת 2017, יכול מאוד להיות כי מגיע לכם החזר מס בגינה. זאת נכון גם בעבור הוצאות מסוימות של משפחות שכולות ועוד…

 

חישוב מס שנתי שגוי

סיבה מאוד נפוצה להחזרי מס היא חישוב המס השנתי. חשוב להבין כי חישוב המס שיורד בכל חודש מתבצע על פי צפי הכנסה שנתי ובהתאם דירוג העובד במדרגת המס אשר מורה על שיעור המס שיש לנכות.

במקרים בהם נגרם שינוי בשכר במהלך השנה ובהתאם גם שינוי במדרגת המס, זאת צריך להיות מחושב וניתן לחשב זאת גם ברטרו. שינוי במדרגת המס מביא לשינוי בשיעור המס שיש לנכות ובהתאם, בהרבה כסך שמגיע לכם בחזרה.

למרות שכבר עברו כמה שנים מאז, עדיין ניתן להגיש בקשה להחזר מס לשנת 2017 ואפילו יש עוד כמה שנים להגיש אותה. הבקשה להחזר המס שלכם צריכה לכלול התייחסות לכל הסיבות שבגינן אתם מבקשים את החזר המס כולל פירוט הכנסות והוצאות החייבות או מוכרות במס.

כל זאת מוגש לפקיד שומה והוא עתיד לקבוע האם מגיע לכם מס בחזרה וכמה. מומלץ להיעזר בכל השלבים באיש מקצוע אשר יסייע וילווה במהלך התהליך עד לקבלת הכסף.

התשובה היא כן ואפילו תוכלו לעשות זאת עד שנת 2023. בכל שנת מס, ניתן להגיש בקשה להחזר מס על כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, נכון להיום, 2017 כמובן חלק מהשנים הללו.

על מנת לקבל החזר מס צריך לדרוש אותו וזאת נעשה על ידי בקשה להחזר מס אשר מגישים לרשות המסים. בבקשה מפרטים את ההכנסות, ההוצאות וכל פרט פיננסי הרלוונטי אליה ולרשות המסים.

שכירים מקבלים פירוט של כל הכנסות השכר בטופס 106 המופק על ידי המעסיק שלכם. בטופס גם מפורטים כל הניכויים למס וכך ניתן להשוות בין הרצוי למצוי ולהחזיר במידת הצורך.

באופן כללי, באם היו לך שינויים במהלך שנת 2017 סביר כי מגיע לך החזר מס אך על מנת לוודא ניתן לפנות לאיש מקצוע.

על מה עברנו עד עכשיו?