fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2018

אחד המאפיינים המועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. החזרי מס לשנת 2018 הם בהחלט אופציה ויהיו כזאת עד שנת 2024. לכן ברור כי לא כדאי לוותר על זה היות ויכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שיוחזר אליכם. במאמר זה תמצאו את כל המידע על החזרי מס לשנת 2018.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

החזרי מס לא כל כך מסובכים

אנשים רבים נמנעים מתקשורת עם רשות המסים ועושים את המוטל עליהם תוך אמון במעסיקים שלהם. מקבלים את שיעור המס שיורד להם מתוך השכר ולא מטילים בכך ספק. כמובן שמדובר בטעות מצערת שכן הרבה פעמים, ותופתעו אפילו כמה זאת נפוץ, המס יורד ביתר בגלל כל מיני טעויות ואנשים רבים מפסידים כסף לאור כך. החלק המעודד הוא שאפשר לבקש את המס הזה בחזרה, ואפשר לעשות זאת בעבור שנת 2018 אפילו עד שנת 2024!

 

בקשת החזר מס

באם החלטתם לצאת לדרך ולדרוש את הכסף שלכם בחזרה עליכם לעשות זאת דרך הליך בקשת החזר מס. רשות המסים לא תנדב בחזרה את הכסף על דעת עצמה, אך אם תבקשו זאת בצורה תקינה היא מחויבת לכך. ההליך כולל מילוי טפסים והעברת מסמכים פיננסיים כתלות בסיבת הבקשה ובעיקר במעמד העבודה – עצמאי או שכיר. בעבור עצמאיים הכול מבוצע במסגרת הדוח השנתי, ובעבור עצמאים יש להגיש בקשה מיוחדת.

 

זכאות להחזר מס

הרבה מאוד אנשים שכירים ועצמאיים כאחד ימצאו עצמם זכאים להחזר מס, במיוחד אם הם לא התעסקו בנושא ולא דרשו לדעת כמה מס באמת אמור לרדת להם ופשוט זרמו עם המצב. את הזכאות אפשר לברר באופן מובהק עם איש מקצוע אך באופן כללי דעו כי ישנם כל מיני פרמטרים המזכים אתכם בהחזר מס בתנאי שלא נלקחו בחשבון בחישוב המס שצריך לרדת לכם, פרמטרים אלו אשר באו לידי ביטוי בשנת 2018 צריכים להדליק לכם נורה ולדרבן אתכם לגשת להליך.

מה הסיבה לזכאות?  מה ההסבר?
שינויי תעסוקה יציאה לחל"ת, החלפת עבודה, שינוי שכר ואפילו חופשת לידה, עשויים להשפיע מאוד על חישוב המס שנוכה לכם ובמידה והמעסיק לא עודכן בכך או לא צוין בדוח השנתי, סביר כי מגיע לכם מס.
שינויי סטטוס מקצועי שחרור מצה"ל, סיום שירות לאומי, סיום תואר אקדמאי ראשון או שני או שלישי, סיום לימודי תעודה ועוד שינויים נוספים גם כן מזכים בהחזרי מס באם לא נלקחו בחשבון במהלך שנת המס 2018.
הוצאות מוכרות תרומות, רכישה של מכוניות מסוימות, תשלומי ארנונה ועוד הרבה הוצאות במקרים ספציפיים עשויות להיות מוכרות בחישוב המס ומידה וכן, הן משפיעות מאוד על גובה המס שמנוכה.

 

פנייה לפקיד שומה או ביצוע מקוון

קודם כל, צאו מנקודת הנחה כי כל הליך שונה בשביל כל עובד לאור השינויים התעסוקתיים והפיננסיים בין אחד לאחר. בעבור עובד מסוים ההליך יהיה פשוט יותר, ובעבור אחר יותר מסורבל אך בכל מקרה, חשוב לא לוותר ולהתמיד באיסוף המידע ומילוי הטפסים. ניתן להגיש את הבקשה בשתי דרכים עיקריות כך שתוכלו לבחור את הדרך שנוחה לכם, כתלות בכך שאתם עומדים בתנאים הרלוונטיים אליה.

  1. פנייה פרונטלית – קביעת תור ופגישה עם פקיד שומה של רשות המסים. הפקיד בוחן את כל המידע שלכם ושואל את השאלות שעשויות להיות רלוונטיות, עליכם יהיה למלא טופס ולצרף את כל המסמכים כדוגמת פירוט הכנסות.
  2. פנייה מקוונת – הגשת בקשה להחזר מס באופן מקוון דרך מערכת הפניות של רשות המסים ובה צירוף פרטי הכנסות בטפסי 106 ומילוי הבקשה המקוצרת. שימו לב כי דרך זאת לא פתוחה לכולם.

 

צירוף טופס 106 לשכירים

באם אתם שכירים אתם וודאי מכירים את טופס 106 ובאם אין לכם מושג מה זה המספר הזה, כדאי מאוד שתלכו ממש עכשיו לבדוק. מדובר בטופס אשר מנפיק המעסיק בערך כ-4 חודשים לאחר תום שנת המס. בטופס מפורטות ההכנסות החודשיות והניכויים. בעזרת המידע המפורט בו ניתן לקבוע מה היה גובה ההכנסה השנתית וכמה מס נוכה ועל פי מידע זה ניתן לקבוע כמה מס באמת היה צריך לרדת והאם מגיע החזר.

 

החזרי מס על שנים קודמות

תירוץ ידוע של אנשים אשר לא פונים להליכי החזר מס הוא שעבר כבר זמן והדברים לא רלוונטיים, פספסנו. בפועל, לצערכם או לשמחתכם לא כך הדבר והליכי החזר מס פתוחים כל שנה עבור כל אחת מששת השנים שקדמו לה, כלומר נכון לשנת 2021 תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס על כל אחת מהשנים החל משנת 2015. מדובר באפשרות מדהימה לכל אלו אשר נזכרו מאוחר, אפילו מאוחר מאוד, ומגיע להם הרבה כסף מרשות המסים לחשבון שלהם.

 

שילוב איש מקצוע בתהליך

הגיוני כי גם אם אתם כבר מבינים הליכי החזר מס אתם עדיין לא בטוחים מאיפה להתחיל וכיצד להתקדם ועל כן, נכון בשבילכם לשלב איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. בדומה לפגישה עם פקיד שומה ועוד קודם לכך, פגישה עם רואה חשבון או עם עורך דין המתמחה בתחום, תקיף את כל המידע הרלוונטי לבקשת החזר המס ואפילו תוכלו לקבל צפי החזר מס ולהחליט על כדאיות התהליך.

החזרי מס לשנת 2018

החזרי מס לשנת 2018 הם בהחלט אופציה ויהיו כזאת עד שנת 2024. באם אתם סבורים כי מגיע לכם כסף על השנה הזאת, מומלץ ליצור קשר כבר עכשיו עם איש מקצוע ולקבל חוות דעת על המצב הפיננסי שלכם בשנה שהייתה והאם אתם אכן זכאים להחזר. במידה וכן, הפסיקו להזניח את ההליך והגישו בקשה להחזר מס בעבור שנת המס 2018, יכול מאוד להיות שתופתעו כמה כסף מגיע לכם בחזרה.

את החזר המס תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם, כמובן כתלות בהגשת בקשה להחזר מס תקינה שנמצאת רלוונטית בקרב פקיד השומה שבוחן אותה.

לצורך הליכי החזרי מס כמובן שאפשר להיעזר ברשות המסים אך סביר כי תמצאו יעיל ומועיל יותר להתייעץ עם רואה חשבון אשר ידע לתת מענה למקרה הפרטי שלכם וגם ללוות אתכם בכל הבירוקרטיה בדרך.

יש המון סיבות מגוונות לזכאות להחזר מס כך שסביר מאוד שהן נכונות גם אליכן. לדוגמא – גירושין, נישואין, הבאת ילד לעולם, תאונה ומצב רפואי מורכב שנכנס לחייכם, מעבר לגור בחו"ל וכמובן שינויי עבודה. נוסף על אלה, יש עוד המון סיבות נוספות, רוצו לבדוק את הזכאות שלכם!

אמנם המשפט אף פעם לא מאוחר מדי לא תקף על החזרי מס אך הוא כן תקף כשמדובר בטווח של 6 שנים. על שנת 2018 תוכלו להגיש בקשה עד שנת 2024.

על מה עברנו עד עכשיו?