fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2020

אחד המאפיינים המיוחדים והמועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. תוכלו לבקש החזר גם עבור שנת 2020. החזרי מס לשנת 2020 אמנם אפשר לבצע עוד הרבה שנים, אך למה להמתין? אולי מגיע לכם כסף!

החזרי מס על שנים קודמות

באם אתם לא מעורים בנושא החזרי המס הדבר הראשון שחשוב שתדעו הוא שנכון להיום, ניתן להגיש החזר מס לא רק על שנת 2020, אלא על כל אחת מ-6 השנים הקודמות, כלומר נכון לשנת 2021 אתם עדיין יכולים להגיש החזר מס על שנות המס החל מ-2015. עבור 2020 יש לכם עוד הרבה זמן אך כדאי לבצע את התהליך מוקדם ככל האפשר על מנת לקבל את הכסף שלכם ולהגיש את הבקשה כשאתם עוד זוכרים טוב מה התרחש השנה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מגישים בקשה להחזר מס

זכאות להחזרי מס יכולה להיות בגין כל מיני סיבות והתפקיד הראשון שלכם הוא לזהות שמגיע לכם או לבדוק זאת עם איש מקצוע. לאחר מכן, עליכם להגיש בקשה להחזר מס לפקיד שומה של רשות המסים או לבחור באופציה (באם אפשרית) לעשות זאת באופן מקוון. מטרתה של הבקשה להראות את גובה ההכנסה החייבת במס השנתית שלכם אל מול כמה נוכה לכם ולהוכיח כי אכן נוכה יותר ממה שהיה אמור וכעת, מגיע לכם חזרה.

 

חישוב הכנסה שנתית אל מול המס

כידוע לכול, מס ההכנסה יורד מההכנסה שלנו החייבת במס, בצורה פשוטה אתם מכירים זאת מתלוש השכר שלכם אשר מופיע בו הסעיף הנחמד של ניכוי למס הכנסה, אך לפעמים מדובר במסים גדולים יותר כדוגמת מס שבח על מכירת נכס או מס רווחי הון על מסחר בשוק ההון שהרווחתם ממנו. בכל מקרה, על מנת לחשב כמה מס אמור לרדת לכם, רשות המסים רוצה לדעת כמה הכנסתם השנה.

 

טופס 106

עבור שכירים, פירוט ההכנסות יחסית פשוט וכל שעליכם לעשות הוא לבקש מכל המעסיקים שלכם משנת 2020 להנפיק לכם טופס 106. בטופס יש מעין סיכום של תלושי השכר שלכם וניתן לראות כמה הכנסתם מהעבודה הזאת במהלך השנה וגם כמה נוכה לכם.

בחישוב כולל של כל הטפסים מכל המעסיקים (אל תרגישו רע אם יש לכם רק מעסיק אחד אתם עדיין נורמליים!) ניתן לקבוע מה גובה ההכנסה השנתית החייבת במס וכמה נוכה למס הכנסה.

 

פירוט רווחי הון

בנוסף להכנסה מיגיעה אישית (עבודה) אנשים מרווחים כסף ממקומות נוספים וביניהם לא אחר מאשר שוק ההון. המסחר בשוק ההון מחויב במס רווחי הון. מדובר במס בשיעור 25 אחוזים על הרווח ממכירה בשוק, לצורך העניין, אם תמכרו מניה בהפסד, הכסף שיכנס לחשבון שלכם יהיה פטור ממס כי לא הרווחתם כלום. את הפירוט לכל העסקאות הללו (במידה ואכן היו לכם השנה) ניתן להנפיק דרך אתר הבנק שלכם או הגוף בו אתם סוחרים ולקבל סיכום של כל הרווחים וההפסדים.

 

מידע נוסף

בנוסף לרווחי הון ולהכנסה מיגיעה אישית, ישנם כול מיני דברים אחרים שמעניינים את רשות המסים שיכולים להיות רלוונטיים לאנשים מסוימים כך שכאשר תגישו בקשה להחזר מס ינחו אתכם להתייחס גם אליהם.

זאת יכול להיות מכירת נכס, הכנסה משכר דירה, הוצאות מוכרות שאפשר לקזז וכל מיני אישורים אודות מצבים המזכים בהטבות מס. במידה ותבחרו להיעזר באיש מקצוע, הוא ינחה אתכם במה רלוונטי. הנה כמה דברים נפוצים:

  1. אישור סיום לימודיםסיום תואר ראשון, שני או שלישי, סיום לימודי תעודה וכל מיני מקצועות ולימודים אחרים, מזכים בהטבות מס ולצורך כך תדרשו להגיש אותם במסגרת הבקשה להחזר מס.
  2. תרומותתרומות החל מ-190 ₪ מזכות בהטבת מס ועל מנת לקבל אותה, בהנחה שעוד לא הגשתם אותה, תצטרכו להגישה במסגרת בקשת החזר המס בתום השנה.
  3. נישואין או גירושיןאישור על נישואין או גירושין משנים את הסטטוס המשפחתי שלכם ולעיתים תדרשו ותרצו שיתייחסו לכך שאכן שיניתם את הסטטוס לצורך הכרה בו בהטבות מס מסוימות.

 

תיקון תיאום מס בהחזר מס

אנשים רבים מבקשים החזרי מס בהמשך לכך שלא ביצעו תיאום מס בזמן כך שירד להם הרבה כסף ממעסיקים שונים עקב כך. כאשר לא מבצעים תיאום מס ומצהירים על עבודה ביותר מעבודה אחת, המעסיק מחויב לנכות בשיעור הגבוה ביותר בגלל שלא ידועה ההכנסה השנתית וסביר כי מצאתם עצמכם בשנת 2020 עם מס בשיעור של 47 אחוזים למרות שההכנסה שלכם לא מתקרבת למדרגת המס הזאת. אל דאגה, ניתן להחזיר זאת במסגרת בקשה להחזר מס.

 

תהליך החזר מס? אתם לא לבד?

ראשית, אם הגעתם לחפש אודות החזר מס לשנת 2020 אתם לוקחים אחריות על הכסף שלכם וזה צעד מצוין. צעד טוב עוד יותר יהיה ליצור קשר עם איש מקצוע ולדאוג שההליך הזה יקרה בצורה מיטבית, יעילה וגם שפשוט לא תצעדו בו לבד. בשונה מכם, מומחה מבין לעומק את נושא החזרי המס ואולי אפילו יגלה לכם על הטבת מס שמגיעה לכם שלא שמעתם עליה ולא הייתם חושבים להגיש בגינה בקשה.

החזרי מס לשנת 2020

החזרי מס הם הזדמנות לקבל בחזרה את מה שמגיע לכם בהנחה שנוכה לכם מס ביתר שלא לצורך. ההליך כולל הגשת המידע הפיננסי והאישי הרלוונטי לבקשה ולסיבות שבגינן אתם מגישים אותה וכנראה שיהיה לכם הכי פשוט לפנות לאיש מקצוע ולקבל ממנו את כל המידע ספציפית למקרה שלכם. החזרי מס לשנת 2020 אמנם אפשר לבצע עוד הרבה שנים, אך למה להמתין? אולי מגיע לכם כסף!

ניתן לבקש החזר מס על ששת השנים שהסתיימו כך שבהתאם על שנת 2020 תוכלו לבקש עד שנת 2026. כמובן שלא כדאי לדחות את ההליך ולבצע אותו כשכל השנה וההכנסות עוד טריות במוחכם.

ראשית נדרש שתהיה לכם זכאות להחזר מס. מכאן, תדרשו להגיש טפסים פיננסיים של כל מה שרלוונטי להחזרי מס כדוגמת פירוט הכנסות, פירוט רווחי הון ופירוט הוצאות מוכרות לקיזוז ההכנסה החייבת במס.

לא ניתן לקבוע באופן גורף כמה תקבלו שכן המצב שונה בין אחד לאחר, אך חשוב להבין כי חבל לפספס הזדמנות אם באמת מגיע לכם כסף. לעיתים אפילו הבקשה מניבה אלפי שקלים ששילמתם בשנים קודמות לשווא.

לצורך בירור זכאות ולעוד שאלות רבות אחרות תוכלו תמיד לפנות לאנשי מקצוע אשר יסייעו לכם בהליך וידעו לענות ולהכווין בכל מצב.

על מה עברנו עד עכשיו?