fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2021

אחד המאפיינים המיוחדים והמועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. תוכלו לבקש החזר גם עבור שנת 2021. החזרי מס לשנת 2021 אמנם אפשר לבצע עוד הרבה שנים, אך למה להמתין? אולי מגיע לכם כסף!

תיקון גביית יתר של מס

מסים סובבים את כולנו בכל מיני תחומים בחיים שיש בהם הכנסות והוצאות וכמעט על כל עסקה פיננסית נושא המס בא לידי ביטוי. שיעור המס שמנוכה וגובה המס תלויים בתקנות של רשות המסים ומשתנים בין אדם לאדם ובין עסקה לאחרת. לאור השינויים הללו והתלות של גובה ושיעור המס בכל מיני פרמטרים, לעיתים החישוב הכללי של המס שיורד בסוף מתבצע ביתר ובעצם נלקח לכם יותר כסף ממה שאמור כך שהרווח שלכם יורד.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס

אא נכון לכתיבת שורות אלו שנת המס היא 2021 ומבחינת תיקון גביית יתר אין לכם הרבה אפשרויות, אך עדיין יש כמה דברים שניתן לעשות עוד טרם סיום השנה. התמודדות עם גביית יתר היא על ידי החזרי מס. יש 2 דרכים עיקריות לבצע החזר מס, לעיתים שתי הדרכים אפשרויות ולעיתים רק אחת, אך חשוב שתכירו את שתיהן על מנת להבין מה הכי נכון בשבילכם בתקופת זמן מסוימת במקרה של גביית יתר.

 

החזר מס בזמן אמת – מעסיק

לאור העובדה כי אנחנו עדיין במהלכה של שנת 2021, וכי החזרי מס מתבצעים בתום שנת המס, האפשרות שניתנת לכם עד סוף השנה, באם אתם שכירים, היא לבקש את החזר המס דרך המעסיק שלכם (באם מדובר במס הכנסה). הליך זה נפוץ מאוד כאשר עובדים ב-2 עבודות ולא מגישים תיאום מס בזמן, יש ביכולתו של המעסיק להגיש את הבקשה להחזר המס בדרכים שלו ולתקן את גביית היתר כבר במשכורת הבא.

 

יתרונות

  1. מידיות – היתרון המובהק של הדרך הזאת הוא שמדובר בהחזר כספי בזמן אמת שלעיתים מאוד נחוץ לאנשים. כלומר לא תחכו שנה עד שיחזור לכם הכסף, אלא הוא ממש יחזור חודש לאחר שנוכה.
  2. בירוקרטיה – בנוסף, אתם לא מתעסקים כלל בבירוקרטיה והמעסיק עושה בשבילכם את כל ההליך של החזר המס. כמובן שלעיתים יידרש גם מכם "להרים את הכפפה" בצורה כלשהיא אך זאת לא מחייב.

 

חסרונות

  1. ספציפיות – השיטה הזאת מאפשרת לגעת בסיבות ספציפיות להחזר המס ולא מאפשרת התייחסות לסיבות אחרות להחזר מס כמו בהקשר מס רווחי הון.
  2. חלון הזמן – החיסרון העיקרי שבסופו של דבר מבטל את השיטה הוא שהשנה נגמרת ולא ניתן יותר לבצע את ההליך בזמן אמת אלא רק דרך השיטה השנייה – ברטרו.

 

החזר מס ברטרואקטיבי

השיטה הזאת אפשרית רק מתום שנת המס ולמשך 6 שנים קדימה. לכן, נכון להיום עוד לא ניתן לבחור בה אך כן ניתן להתכונן אליה ולהמתין שיהיה ניתן להתקדם דרכה. לאור העובדה כי מס מחושב באופן שנתי, פעמים רבות רק בסוף השנה ניתן להצביע ולהבין שהייתה גביית יתר וזאת נכון גם למסים אחרים כמו מס רווחי הון שניתן לקזז רק בהסתכלות שנתית.

 

יתרונות

  1. הסתכלות שנתית – לאור העובדה כי ההליך מתבצע לאחר סיום השנה ניתן להסתכל על השנה כולה ולקזז הרבה דברים שגורמים לסכום כסף גדול מאוד לחזור אליכם בחזרה.
  2. הסתייעות בגורם חיצוני – החזר מס המתבצע בהגשת דוח יכול להתבצע באמצעות רואה חשבון או עורך דין אשר מתמחים בהליך, ייעצו לכם ויקדמו אתכם אל עבר קבלת הכסף בחזרה.

 

חסרונות

  1. החזר מאוחר – חסרון בולט אבל לא תמיד יש מה לעשות איתו הוא שהכסף חוזר הרבה זמן לאחר שהוא יורד, גם כתלות בכמה מהר דאגתם להליך אך גם מתי יחזיר לכם תשובה פקיד השומה ומתי תקבלו את כל המידע הפיננסי מהמעסיק שלכם לדוגמא.

 

סיבות לבקשת החזרי מס לשנת 2021

על פניו לאור העובדה כי אנחנו עוד במהלכה של השנה לא ברור ומובהק כי מגיע לכם החזר מס ובגין מה, אך למרות שהשנה עוד לא הסתיימה יש סיבות שבגינן מגיע לכם החזר מס שאתם כבר יכולים לדעת ולהתחיל להתכונן לקראת המועד בו תוכלו להגיש החזר מס רטרואקטיבי. נפרט כמה סיבות אך זכרו כי יכולות להיות עוד המון וסביר שמגיע לכם החזר מס אם מעולם לא חקרתם את התחום או אם יורד לכם המון מס.

מה הסיבה?  מה ההסבר?
מילואים באם שירתם בהרבה ימי מילואים סביר כי מגיע לכם החזר מס בגין כך, מילואים מזכים בהטבת מס אשר ניתן להתחשב בה רק לאחר סוף השנה.
תיאום מס במידה ולא ביצעתם תיאום מס למרות שאתם עובדים ב-2 עבודות ונוכה לכם מס מקסימלי בשיעור של 47 אחוזים מתוך השכר שלכם, אם אתם לא מרוויחים משכורת מאוד מאוד גבוהה, מגיע לכם החזר מס והוא אפילו יכול להגיע לאלפי שקלים לאור כך שנוכה לכם לשווא בשיעור המקסימלי.
עבודה חלקית באם עבדתם רק בחלק קטן מהשנה בתחילתה, ולא היה ידוע אז שתעבדו קצת ובהתאם לכך נוכה לכם מס כאילו עבדתם כול השנה, גם כן סביר כי מגיע לכם החזר מס וחשוב שתדרשו אותו.

 

שנת 2021 עוד בעיצומה ועל כן, הדרך היחידה שתוכלו לבקש החזר מס נכון להיום היא דרך המעסיק שלכם (כאשר מדובר במס הכנסה של שכירים). כאשר השנה כבר תסתיים תוכלו לפנות להליך מסודר של בקשה להחזר מס ולקבל את הכסף שנוכה לכם במהלך השנה. זכרו כי תמיד תוכלו להתייעץ עם מומחה בנושא על מנת ליעל את התהליך וכי סביר מאוד שמגיע לכם מס בחזרה, אל תתעצלו!

החזר מס הוא הליך בו מגישים בקשה לרשות המסים לקבל את המס שנוכה ביתר בחזרה, פקיד השומה בוחן את הבקשה ובמידה והיא נמצאת תקינה הכסף מוחזר לחשבון הבנק.

על מנת לקבל החזר המס צריך קודם כל לדרוש אותו על ידי הגשת הבקשה.

ניתן לקבל החזר מס אך לא על כך המסים וגם לא בהכרח בעצמכם. אם אתם יכולים לעשות זאת, אולי מוטב שתמתינו לתום השנה על מנת להגיש בקשה מסודרת שתכלול את כל הסיבות שבגינן אתם מגישים החזר מס ותדאג להחזיר לכם את כל הכסף באופן מרוכז.

אם אתם יודעים או חושדים כי מגיע לכם החזר מס, מוטב שתבררו את הנושא הזה ותתקדמו דרכו, תוכלו להתייעץ עם מומחה להחזרי מס כדוגמת רואה חשבון עם ניסיון בתחום.

על מה עברנו עד עכשיו?