fbpx
החזר מס עכשיו

אילו החזרי מס מגיעים לעצמאיים?

עצמאיים? סביר מאוד שמגיע לכם החזר מס והוא אפילו עשוי להגיע להרבה מאוד כסף. אז אילו החזרי מס מגיעים לעצמאיים? מס הכנסה מחושב פעמים רבות בצורה שגויה אשר גורמת לגביית יתר משמעותית מבעלי עסקים וגם משכירים, אך אל דאגה, תוכלו לתקן זאת בעזרת הליך בקשת החזר מס שתוכלו לעשות באופן עצמאי או בסיוע של איש מקצוע שמתמחה בתחום. החזר מס עשוי להיראות כמו הליך מעיק וארוך, אך יכולות להיות לו תוצאות מאוד חיוביות שדווקא ישמחו אתכם.

החזרי מס

בהתאם לכך שבמשך כול השנה, או יותר נכון רוב החיים, מנוכה לנו מס מכול מיני עסקאות פיננסיות אשר השגרתית בהן היא כמובן ההכנסה שלנו, ישנם מקרים בהם דווקא מבוצע החזר מס. כלומר, רשות המסים מחזירה כסף שנוכה למשלם מסים מסוים. על מנת לקבל החזר מס יש לעמוד בתנאי כלשהוא להחזר מס אך גם לבקש את ההחזר, כלומר להגיש בקשה להחזר מס כדי שרשות המסים תדע שמגיע למשלם כף בחזרה.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזר מס הכנסה

מס הכנסה הוא מס שמחושב באופן שנתי, כלומר, מדרגות המס מחושבות על פי ההכנסה השנתית הכוללת והסופית של העובד העצמאי למרות שבפועל מנוכה המס בכול חודש לצורך העניין. לאור כך, בתחילת השנה מבוצע צפי הכנסה שנתי אשר לפיו מנוכה המס במהלך השנה אך בתום השנה ניתן לעשות חישוב וסקירה על ההכנסה השנתית הכוללת שהייתה ולראות האם יש פערים בין הצפי לבין מה שהיה בפועל.

 

שינוי במדרגות מס

אחד מהחזרי המס הנפוצים הוא החזר מס המתבסס על שינוי במדרגת המס בו ממוקם העובד. רלוונטי למקרים בהם הצפי השנתי מיקם את העצמאי במדרגת מס מסוימת ובתום השנה ניתן לראות כי ההכנסה השנתית דווקא מתמקמת במדרגת מס נמוכה יותר ובהתאם לכך נדרש לנכות מהעצמאי דווקא שיעור מס נמוך יותר על ההכנסה שהייתה לו השנה. במקרים אלו, רשות המסים צריכה להחזיר את ההפרש שנגבה ביתר לעצמאי.

 

מדרגות המס נכון לשנת 2021

אלו מדרגות המס לשנת 2021, שימו לב כי בכול שנה עשוי להשתנות טווח המדרגות ועל כן כדאי לבדוק את טווחי המדרגות נכון לשנת המס בגינה אתם מעוניינים או חושדים שמגיעים לכם החזר מס עליו. שימו לב כי לדוגמא באם הרווחתם בכול חודש במדרגת המס השלישית אך עבדתם במשך חצי שנה בלבד, סביר כי בפועל אתם בכלל במדרגת המס השנייה בהסתכלות שנתית. לאחר המדרגה האחרונה לרוב יגבה 50 אחוזים אך זהו מקרה מיוחד.

גובה הכנסה שנתית כוללת גובה הכנסה חודשית שיעור מס שמנוכה באחוזים
עד 75,480 ₪ עד 6,920 ₪ 10
החל מ-75,481 ₪ ועד 108,360 ₪ החל מ-6,291 ועד ל-9,030 ₪ 14
החל מ-108,361 ועד 173,880 ₪ החל מ-9,031 ועד ל-14,490 ₪ 20
החל מ-173,881 ₪ ועד 241,680 ₪ החל מ-14,491 ועד ל-20,140 ₪ 31
החל מ-241,681 ₪ ועד ל-502,920 ₪ החל מ-20,141 ₪ ועד ל-41,910 ₪ 35
החל מ-502,921 ₪ ועד ל-647,640 ₪ החל מ-41,911 ₪ ועד ל-53,970 ₪ 47

אילו החזרי מס מגיעים לעצמאיים?

בשונה משכירים אשר ההכנסה החודשית שלהם היא בעצם ההכנסה שלהם בתלוש השכר, בעבור עצמאיים ישנה התחשבות גם בהוצאות מוכרות. לצורך העניין, אם בתור עצמאיים הוצאתם כסף על מוצרים או חומרים לצורך העסק כדוגמת ירקות למסעדה, בהחלט יכול להיות כי מדובר בהוצאה שנחשבת הוצאה מוכרת במס, כלומר שניתן לקזז אותה מההכנסה הסופית ובכך ההכנסה שבאמת חייבת במס נמוכה יותר.

 

הגשת בקשה להחזר מס

באם נראה כי אתם זכאים להחזר מס, מומלץ מאוד שתפנו לבקש אותו מרשות המסים שכן הוא לא יחזור אליכם בדרך פלא. הליך בקשת החזר מס משתנה בין עצמאי אחד לאחר כתלות בסוג העסק לדוגמא או במחזור השנתי, אך באופן כללי ניתן לסווג לשתי דרכים עיקריות, דוח שנתי ובקשה להחזר מס.

 

הגשת דו"ח שנתי

בתור עצמאיים הדבר יכול להיות מבוצע במסגרת הגשת הדוח השנתי אשר כול עצמאי מחויב בו בתום כול שנת מס. בדוח מפורטות גם ההוצאות המוכרות, אך גם ההכנסות ופרטים נוספים אשר מאפשרים לרשות המסים לבצע חישוב סופי בדבר כמה מס אמור להיות מנוכה לכם אל מול כמה נוכה ובהתאם לכך, להחזיר.

 

בקשה להחזר מס

מעבר לדוח השנתי, עצמאים יכולים גם להגיש בקשה ייעודית להחזר מס, ניתן לעשות בעבור ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, כך שגם אם היית שאננים עוד לא עבר זמנכם. הגשת הדוח יכולה להתבצע באופן מקוון באתר של רשות המסים, אך גם ניתן לפנות ישירות לפקיד שומה להגיש את הבקשה בצירוף כול המסמכים הרלוונטיים כדוגמת קבלות בעבור הוצאות מוכרות ופירוט הכנסות מלא.

 

ייעוץ פיננסי בנושא החזרי מס

בסופו של דבר, אם אתם עצמאיים, החזר מס יכול להיות הדבר האחרון שמעניין אתכם, או לפחות בסדר עדיפויות נמוך, אך בפועל יכול להיות כי ההחזר הזה שווה לכם מאמץ וזמן, אך גם הרבה מאוד כסף. על מנת לקבל זאת בצורה פשוטה יותר, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי לקבל סיוע בהליך החזר המס ובאופן כללי בהגשת הדוח השנתי לדוגמא או בכל הליך פיננסי אחר בעסק שלכם.

 

בקשה להחזר מס ניתן להגיש על ששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, באופן הזה, תוכלו לקבל מס שנוכה לכם ביתר בחזרה גם על שנים שכבר חלפו ולא התעסקתם בהן בכלל.

באם אתם עצמאי, החזר מס הרבה פעמים נובע מהוצאות מוכרות שלא נלקחו בחשבון או מס שנגבה ביתר לאור דירוג במדרגת מס לא רלוונטית או צפי הכנסה שחושב לא כמו שהיה בפועל.

החזר מס מקבלים ישירות לחשבון הבנק לאחר שמגישים בקשה להחזר מס והיא מתקבלת בחיוב על ידי רשות המסים. את הבקשה ניתן להגיש במסגרת הדוח השנתי או באופן נפרד. באופן כללי, ישנן פעולות רבות שרשות המסים מאפשרת לעשות באופן מקוון, אך גם תמיד ניתן לפנות לפקיד שומה בסניף של רשות המסים הקרוב אליכם.

לכל שאלה ניתן לפנות לאנשי מקצוע על מנת לקבל מידע אודות ההליך אך גם ליווי צמוד בהליך ההגשה או לברר זכאות באופן כללי להחזרי מס.

על מה עברנו עד עכשיו?