fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2019

אחד המאפיינים המועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. בקשת החזרי מס לשנת 2019 עדיין אפשרית ומומלץ לעשות אותה באם אתם סבורים כי מגיע לכם כסף בחזרה. לכן ברור כי לא כדאי לוותר על זה היות ויכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שיוחזר אליכם. 

נזכרתם מאוחר? החזרי מס לשנת 2019

במקביל לאנשים אשר מודעים מאוד לניכויי המס שלהם ובהתאם גם להליכי החזר מס, ישנם עובדים רבים אשר נושא המס מרתיע אותם ועל כן, הם מקבלים את המצב כמות שהוא וכלל לא יודעים, שיכול מאוד להיות שהם מפסידים בגין זה כסף. אם אתם באמת זכאים לכך, או אפילו סבורים כי כן, ועוד לא ביקשתם החזר מס על שנת 2019 עדיין לא מאוחר מדי.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

בקשת החזר מס

נצא מנקודת הנחה כי מגיע לכם כסף בחזרה במסגרת החזר מס ונפרט כעת מה עליכם לעשות על מנת לקבל אותו. קודם כל, נדגיש כי ההליך שונה בין אדם אחד לאחר בהתאם להיקף הפיננסי שלו כדוגמת החזקת מוצרים בשוק ההון אך בעיקר נדגיש את השוני בין עצמאים לשכירים. מדובר בהתנהלות פיננסית שונה לגמרי ובאופן כללי באם אתם עצמאים סביר שכבר קיבלתם את החזר המס על שנת 2019 במסגרת הדוח השנתי שהגשתם.

 

בקשת החזר מס לעצמאים

לאור העובדה כי לעצמאים יש הרבה הוצאות שהן בעצם הוצאות מוכרות, כך שהם משלמים מס במקור על כול מיני הכנסות שלהם למרות שבפועל הרווח החייב במס שלהם קטן יותר ממה שנדמה לאור קיזוז ההוצאות, פעמים רבות עצמאים משלמים מס ביתר. תיקון הגבייה הזאת, ובאופן כללי פירוט לרשות המסים על ההכנסות של העסק לצורך תשלום מס, נעשה בדוח שנתי אשר כל עצמאי מחויב להגיש לרשות המסים.

 

בקשת החזר מס לשכירים

למרות שישנם שכירים אשר מגישים דוח שנתי למס הכנסה, שכירים רבים לא מחויבים לכך ועל כן, כביכול אין שום דבר שמכריח אותם לאזן את המס ששילמו ולתקן מקרים של גביית יתר. על כן, באם אתם סבורים כי מגיע לכם החזר מס כדאי מאוד שתיקחו אחריות על הכסף שלכם ותגישו טופס בקשת החזר מס לשכירים. בהרבה מקרים הטופס יהיה מקוצר ומאוד נגיש כך שאולי אפילו תתבאסו שלא עשיתם זאת כבר שנים.

 

הגשת פירוט פיננסי

בקשת החזר מס חייבת לכלול כמה דברים בסיסיים אליהם יצורף מידע הרלוונטי ספציפית אליכם כדוגמת אם היו לכם רווחי הון במהלך שנת המס הרלוונטית. המטרה של בקשת החזר מס להראות את סכום ההכנסות החייבות במס שהיו במהלך השנה ואת סכום המס שנוכה לעובד ולהציג כי נוכה יותר מדי במס בהתאם לכל ההטבות שיש לקחת בחשבון או לקיזוזים המקטינים את ההכנסה החייבת במס אשר גם כן, לא נלקחו בחשבון במהלך השנה כשנוכה המס.

 

זכאות להחזר מס

הסבר מפורט יותר להגשת בקשה תוכלו למצוא באתר של רשות המסים או לחילופין לקצר מאוד את התהליך ולעשות זאת בסיוע של איש מקצוע, אך על מנת בכלל לגשת לתהליך, חשוב גם שתכירו סיבות נפוצות לזכאות להחזר מס כך שאם אתם מוצאים את עצמכם בין הפרמטרים הללו, אל תפסיקו באמצע ופנו לאיש מקצוע על מנת להתחיל תהליך ואולי אפילו לקבל הרבה כסף בחזרה.

 

הטבות מס

ביטוי שכולנו אוהבים, במיוחד כשאנחנו נכללים בתוך הקטגוריה הזאת – הטבות מס. על גבי תשלום המס על פי השיעור המתאים ובהתאם לגובה ההכנסות החייבות במס, ישנן הטבות המס אשר מטרתן להקל על משלם המסים לאור כל מיני פרמטרים שמזכים אותו בכך, פונה לאוכלוסיות ולקבוצות אשר המדינה סוברת כי מגיע להן סיוע, לעיתים הוא יהיה קטן ולעיתים אפילו עד כדי פטור, אך תמיד משמעותי וחשוב לנצלו.

  1. הקטנה גובה ההכנסה – סוג ההטבות הראשון מתייחס להטבות אשר בעצם מקזזות את הערך החייב במס של העובד, ובהתאם גם יורד פחות מס. לדוגמא, אדם הרוויח 10,000 ₪ בחודש, אך יש לו הטבת מס המקזזת לו מכך 1,000 ₪ ועל כן, ההכנסה החייבת במס שלו תהיה 900 ₪ והוא ישלם פחות מס בגין כך.
  2. הקטנת גובה המס – סוג ההכנסה השני מתייחס לגובה המס לאחר שכבר חושב בהתאם להכנסה החייבת במס, לדוגמא באם עובד צריך לשלם 600 ₪ מס בחודש, ההטבה מקטינה את הסכום ל-400 ₪ בחודש כך שהוא משלם פחות.
  3. פטור ממס – במקרים חריגים אנשים עשויים לקבל פטור מלא ממס הכנסה, זאת לדוגמא לאנשים בתפקוד נמוך או בסיטואציות מורכבות. לעיתים הפטור הוא עד תקרת הכנסה המסוימת כך שמעל תקרה זאת כן נדרש לשלם מס.

 

שינויי העסקה

אחת הסיבות הבולטות להחזר מס היא בהקשר אנשים עובדים רק בחלק מחודשי השנה אך לא עורכים תיאום מתאים לכך ועל כן משלמים מס מלא.

  1. דירוג במדרגות המסשיעור המס נקבע על פי מדרגת המס של העובד בהתאם לצפי ההכנסה השנתית, לדוגמא שכר חודשי ברוטו בגובה 12,000 ₪ בחודש, בעיקרון יהיה שווה ערך ל-144,000 ₪ בשנה, על פי הצפי השנתי מדורג העובד במדרגת המס ונקבע שיעור המס שיש לנכות בכל חודש.
  2. שינוי בהכנסה השנתיתבמקרים בהם בפועל העובד לא עבד כל חודשי השנה, או לא שמר על המשכורת הזאת, יכול להיות כי ההכנסה השנתית שלו הייתה רק 90,000 ₪ (לדוגמא) מה שממקם אותו במדרגת מס שונה ונמוכה יותר ובהתאם – בשיעור מס נמוך יותר.
  3. תיקון בהחזר מס – בפועל שילם העובד יותר מס ממה שהיה אמור לשלם ועל מנת לקבל את כספו בחזרה, הוא צריך להגיש בקשת החזר מס.

בקשת החזר מס לשנת 2019 עדיין אפשרית ומומלץ לעשות אותה באם אתם סבורים כי מגיע לכם כסף בחזרה. להתייעצות בהקשר זכאות, להתחלת התהליך או לכל שאלה אחרת בנושא החזרי מס, מומלץ לפנות לאיש מקצוע על מנת לקבל את התשובות הרלוונטיות והמקצועיות. שיהיה בהצלחה!

בקשת החזר המס לעצמאים נעשית במסגרת הדוח השנתי ולשכירים נעשית באמצעות הגשת פנייה למערכת הפניות או מילוי טופס בקשת החזר מס.

כמובן, ניתן להגיש בקשת החזר מס על כל אחת מששת השנים הקודמות לעכשיו.

לכל שאלה עומדים לרשותכם אנשי מקצוע אשר ישמחו לסייע לכם לקבל את הכסף שלכם בחזרה, אתם לא לבד אך נדרשת היוזמה שלכם להתחלת התהליך.

במקרים בהם באמת הזנחתם את נושא החזרי המס במשך כמה שנים, יכול להיות כי תקבלו אפילו כמה אלפי שקלים.

על מה עברנו עד עכשיו?