fbpx
החזר מס עכשיו

הגשת בקשה להחזרי מס

הגשת בקשה להחזרי מס יכולה להתבצע בעבור כול אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית כך שגם אם נזכרתם מאוחר מאוד יכול להיות כי לא מאוחר מדי. הבקשה צריכה לכלול פרטים אישיים וכמובן פרטי הכנסות על מנת שיהיה ניתן לקבוע אם נוכה מס ביתר ואם כן, כמה נוכה ביתר ובהתאם להחזירו. זכרו כי תמיד תוכלו לפנות לאיש מקצוע לקבל סיוע בהליך ולהבין מה נכון עבורכם לעשות.

החזרי מס

הליך החזרי מס הוא כנראה אחד ההליכים הכי רווחים לאנשים אך גם אחד ההליכים שנתפסים הכי מסובכים ובלתי מושגים בעבור עובדים מן השורה שאינם עוסקים בתחום. בהמשך לכך שכול השנה אתם משלמים מס, או יותר נכון כול עוד אתם מכניסים כסף, לעיתים נגבה מכם מס ביתר, מקרים אלו ברי תיקון וזאת נעשה על ידי הגשת בקשה להחזרי מס.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

זכאות להחזר מס

עוד טרם אתם מפסיקים לקרוא או מתרגשים לקראת כסף שעתיד לבוא לקראתכם, חשוב שתדעו שלא כולם זכאים להחזרי מס ואפילו כאשר מגישים בקשה להחזר מס, רשות המסים עשויה לקבוע כי דווקא שילמתם מס בחוסר ולדרוש מכם להשלים את החסר, למרות שלדעתם דווקא אתם אלו ששילמו ביתר ומגיע להם החזר. ישנן כמה סיבות נפוצות להחזרי מס אשר אם אתם עונים אליהן, מומלץ להתייעץ נוספות עם איש מקצוע ולפנות להליך הגשת בקשה להחזר מס.

 

שינויי והפסקת עבודה

לאור העובדה שמס הכנסה מחושב על פי ההכנסה שלכם, שינויים דרסטיים בעבודה או בשכר שלכם כדוגמת הפסקת עבודה או מעבר מעבודה אחת לאחרת כך שהמעבר כלל גם שינויי שכר, יכולים להביא לכדי זכאות להחזר מס. הסיבה לכך היא הפער שעשוי להיווצר בין חישוב המס בתחילת השנה לבין חישוב המס בתום השנה.

 

שינויים במשפחה

לא רק שינויים תעסוקתיים משפיעים על גובה המס שמנוכה, ישנם שינויים בסטטוס המשפחתי אשר מזכים בהטבות מס, כאשר אלו לא נלקחים בחשבון בחישוב ניכוי המס, ניתן לבקש התחשבות בכך בהמשך ולקבל החזר מס בגין המס שנוכה ביתר. לדוגמא באם נולד לכם ילד, התחתנתם או אפילו התרגשתם.

 

הטבות מס

נוסף על חישובי מס שגויים שגורמים למס ביתר, גם מקרים בהם מגיעות לכן הטבות מס אך אלו לא נלקחות בחשבון הם מקרים המזכים בהחזר מס. לצורך העניין, אם ההטבה הייתה נלקחת בחשבון במהלך החודש לא היה מנוכה לכם מס בגובה זה ולכן, אתם יכולים לדרוש אותו בחזרה דרך הליך הגשת בקשה להחזר מס. הטבות יכולות להיות בעקבות הפקדה לחיסכון, שחרור מהצבא, סיום תואר אקדמאי ועוד מגוון נוסף של תנאים המזכים בהטבה.

 

מדרגות מס הכנסה

בתחילת השנה, על פי השכר החודשי שלכם, אתם מדורגים במדרגת מס מסוימת אשר קובעת את שיעור המס שיגבה מכם, כך שככל שאתם מרוויחים יותר בכול חודש, כך ינוכה לכם מס גבוה יותר. בגלל שצריך לנכות מס בכול חודש, המדרגה נקבעת על פי הצפי השנתי, כלומר השכר החודשי כפול 12. במקרים בהם לא עבדתם כול השנה, עברתם לשכר אחר או כול שינוי הרלוונטי, יכול להיות כי ירדתם ממדרגת מס לאחרת ובהתאם מגיע לכם החזר.

 

בדיקת זכאות

באם אתם לא בטוחים אם אתם זכאים להחזר מס, כדאי לא להתייאש ולפנות לאיש מקצוע אשר מתמחה בהחזרי מס כדוגמת רואה חשבון או עורך דין העוסק במסים. בעזרת כול הנתונים הפיננסיים שלכם בשנה החולפת ניתן יהיה להמליץ האם מגיע לכם החזר מס או לא ובהתאם להמליץ על יציאה לתהליך בקשת החזר מס.

 

הגשת בקשה להחזרי מס

נראה כי אתם זכאים להחזר מס, על מנת לקבל אותו תצטרכו להגיש בקשת החזר מס. את הבקשה מגישים לרשות המסים וניתן לעשות זאת בשתי דרכים לפי הנוחות שלכם ולפי המורכבות של הבקשה שאתם מגישים.

  1. באופן מקוון – צירוף כול הטפסים הרלוונטיים כפי שיפורט בהמשך למערכת הפניות לרשות המסים כולל טופס בקשת החזר מס.
  2. פנייה לפקיד שומה – ניתן גם לפנות למענה אנושי פרונטלי במשרדי שומה, להגיע אל פקיד השומה ולהגיש לו את הבקשה.
  3. איש מקצוע – ישנם גופים ואנשי מקצוע אשר מציעים את שירותיהם בהגשת הבקשה כך שחוץ מלהעביר את המידע הרלוונטי לא תזדקקו לעשות כמעט כלום.

 

פרטי הכנסות

בקשה להחזר מס כמובן חייבת לכלול התייחסות לגובה המס שנוכה והוא כאמור, מחושב על פי ההכנסה השנתית. לכן, כחלק מבקשת החזר מס תדרשו לצרף מסמכים אודות ההכנסה שלכם. באם אתם שכירים, הכול מרוכז בטופס 106 אשר המעסיק שלכם יכול להנפיק בסביבות חודש אפריל. באם עבדתם בכמה עבודות בשנת המס שבגינה מוגשת הבקשה, תצטרכו כמובן את כול טפסי ה-106 של העבודות בהן עבדתן.

 

תקופת הגשת הבקשה

לא תמיד אנשים מתעוררים בזמן או בעלי מודעות להליך החזרי מס. לאור כך, רשות המסים מאפשרת להגיש את הבקשה על כול אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס בה אנחנו נמצאים, כלומר נכון לשנת 2021 ניתן להגיש עד שנת 2014 את הבקשה, כך שאם פעם היו לכם שינויים, במיוחד לאור העובדה שהייתה תקופת קורונה וסביר כי חוויתם שינויים בשכר, כדאי לפנות להליך הגשת בקשה להחזר מס.

 

הגשת בקשה להחזר מס יכול להתבצע באופן מקוון באתר של רשות המסים, אך ניתן גם לפנות פרונטלית לפקיד שומה ולהגיש דרכו את הבקשה. בנוסף, תוכלו לבחור לעשות זאת דרך חברה או יועץ חיצוני שיעשה הכול עבורכם.

באם אכן תמצאו זכאים לקבל החזר מס בגין מס שנוכה לכם ביתר או הטבה שלא חושבה, תקבלו את המס שנוכה לשווא, כלומר לא בהכרח פטור מלא אלא בהתאמה לכמה שנוכה לכם ביתר.

בעיקרון, לאנשים רבים מגיע החזר מס בגלל שיש כול כך הרבה הטבות מס וסיבות להחזרי מס, על מנת לדעת ביתר ודאות תוכלו לפנות לאיש מקצוע אשר יסקור ספציפית את המקרה שלכם וימליץ בדבר זכאות ואפילו צפי גובה ההחזר.

שינויים בסטטוס המשפחתי בהחלט עשויים להשפיע על הזכאות להחזרי מס, לא ניתן לקבוע בוודאות אך אם היה לכם שינוי משפחתי כדאי להמשיך ולהעמיק במקרה הספציפי שלכם.

על מה עברנו עד עכשיו?