fbpx
החזר מס עכשיו

רואה חשבון להחזרי מס

כדאי תמיד להתייעץ עם רואה חשבון לפני שמבצעים או לוקחים החלטות פיננסיות גדולות ושיהיה לכם את האיש שלכם שמלווה ומכיר את מצבכם מקרוב. אחד התחומים שבהם מתמחים רואי חשבון הם הליכי החזרי מס מרשות המסים. במאמר זה נסקור את כל המידע על רואה חשבון להחזרי מס.

 

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

עצמאות אל מול רואה חשבון

כיום בעולם המודרני, נדמה כי יש אנשי מקצוע לכול דבר שאנחנו יכולים לעשות בעצמינו מה שמביא אותנו לשאלה התמידית עד איפה להסתדר באופן עצמאי ומתי לפנות לעזרה. בדומה לכך שיש דברים שתמיד שנפנה לאיש מקצוע כשנתקל בבעיה כמו עורכי דין, גם רואי חשבון צריכים לקבל מעמד שכזה שכן אנשים רבים חיים את חייהם מבלי לדעת שמגיעות להם הרבה זכויות, שיכולות להיות שוות הרבה כסף, שהם יכולים לנצל.

 

רואה חשבון

לא כל אדם המבין בנושאים כמו מסים ודוחות שנתיים הוא רואי חשבון, מדובר במקצוע שצריך ללמוד ולהיות מוסמך אליו. רואי חשבון הם אנשים אשר מתעסקים בכול הקשור לפיננסים והם יכולים לסייע לשכירים, עצמאים ואפילו מובטלים לממש ולאשר את הזכויות הפיננסיות שלהם מתוך הידע שלהם בכול הקשור להתנהלות פיננסית בישראל והיכולת שלהם לבדוק דברים מסוג זה.

 

החזרי מס

אחד ההליכים והסקטורים בהם מתמחים רואי חשבון הם הליכי החזרי מס מרשות המסים. חשוב לציין שניתן לקבל החזרי מס על כול מיני מסים כדוגמת מס רווחי הון ומס רכישה, אך השכיח ביותר הוא החזר מס הכנסה אשר נוגע ממש לכול האוכלוסייה. החזרי מס ניתן לבצע באופן עצמאי לגמרי אך הבחירה בשילוב רואה חשבון בהליך משפרת ומייעלת אותו משמעותית עבור הלקוח.

 

שילוב רואה חשבון בהליך החזר מס

במידה והחלטתם לשלב רואה חשבון בהליך החזר המס שלכם הוא יוכל ליעל משמעותית אותו עבורכם ממש בכול שלב שבו הייתם צועדים בהליך לבד. במיוחד אם אתם רוצים להגיש בקשות להחזרי מס על כמה שנים יהיה מדובר בהרבה עבודה עבורכם שלא בהכרח יהיה לכם את הקשב והידע לטפל בהן וסביר כי ללא איש מקצוע בתהליך פשוט תזנחו אותו ובעצם תוותרו על הרבה כסף שמגיע לכם לקבל לאור כך ששילמתם מס ביתר.

 

בירור זכאות

השלב הראשון בהליך החזר מס הוא להבין האם יש לכם בכלל זכאות להליך ובהתאמה, הם כדאי להתחיל אותו אל מול רשות המסים או דווקא להימנע מהתעסקות איתם. בירור הזכאות הוא לא חובה אך מומלץ מאוד ורואה חשבון יכול לעשות זאת בקלות על ידי סקירת הנתונים הפיננסים שלכם בשנה החולפת בשילוב הידע שיש לו בנושא זכאות להחזרי מס, הטבות שמגיעות לכם וכול סיבה אחרת שתזכה אתכם בהחזר מס.

 

איסוף מידע פיננסי

באם נמצאתם עם סיכוי לזכאות להחזר מס השלב תצטרכו להגיש בקשה לרשות המסים לקבל החזר מס בגין כך, אך טרם תצטרכו לאסוף את כול המידע הפיננסי שאתם צריכים להגיש במסגרת הסטטוסים הפיננסים והמשפחתיים שלכם, עבור כול אחד השלב הזה יהיה שונה בהתאם לאורח חייו ולכן קשה למצוא מידע ברור אודות מה אתם בדיוק צריכים, את הפער הזה בדיוק מסייע לסגור רואה חשבון. הנה כמה דוגמאות לטפסים שאולי תצטרכו.

  1. תעודת שחרור
  2. תעודות סיום לימודים אקדמאיים
  3. אישור תשלום מזונות
  4. טפסי 106
  5. דוחות שנתיים
  6. טופס רווחי הון

 

הגשת הבקשה

לאחר שהכול מוכן להגשת הבקשה הגיע העת להגיש אותה. בשלב זה תוכלו להעביר את הסמכות לרואה החשבון שלכם להגיש את הבקשה עבורכם, באופן הזה יחסכו מכם מילוי הטפסים ולעיתים אפילו פנייה לפקיד שומה. הגשת הבקשה יכולה להיות פרונטלית אך גם מקוונת עבור מקרים מסוימים ורואה חשבון, מתוך ניסיונו בתחום יוכל לקבוע מה הדרך העדיפה והאפשרית עבורכם ובהתאם להגישה.

 

בחירת רואה חשבון להחזרי מס

לעיתים אנחנו משוכנעים לגמרי ששילוב איש מקצוע הוא הדבר הנכון לעשות אך מרוב כול ההיצע והאפשרויות לבחירת איש המקצוע אנחנו מפחדים לעשות בחירה שגויה ופונים לעשות זאת בעצמנו או ממי שקופץ לנו ראשון. כאשר בוחרים רואה חשבון להחזרי מס חשוב לשים לב לכמה דברים חשובים אשר יכולים להשפיע משמעותית על ההליך בהמשך.

  1. חוות דעת – התחילו מלחפש חוות דעת והמלצות מאנשים שקרובים עליכם ואתם סומכים עליהם, רואי חשבון שהיו אדיבים ומקצועיים.
  2. אחוזי עמלה – בגלל שמדובר באיש מקצוע תצטרכו גם לשלם לו כמובן ולרוב התשלום נגזר באחוזים מתוך ההחזר שתקבלו, השוו בין אנשי מקצוע כך שתמצאו גם מומחה אך גם בעמלה סבירה שלא תגזור לכם את כול ההחזר.
  3. פגישת ייעוץ – אם אתם לא סגורים על איש מקצוע מסוים ואתם סבורים שהתיק שלכם שווה הרבה כסף, תוכלו אפילו לבקש תחילה פגישת ייעוץ כדי להבין במי מדובר.
  4. נושאים נוספים – יכול מאוד להיות כי מעבר להחזרי מס אתם זקוקים לרואה חשבון לצורך נושאים נוספים ועל כן, מומלץ למצוא רואה חשבון אשר יכולים לסייע לכם גם בתחומים הללו כך שתוכלו לצעוד עמו דרך ארוכה והוא ילווה אתכם בכול מיני הליכים ושלבים בחיים.

 

רואה חשבון להחזרי מס יקל עליכם מאוד בכול שלבי ההליך הזה וגם יוכל לסייע לכם בהרבה הליכים פיננסיים אחרים. תמיד כדאי להתייעץ עם רואה חשבון לפני שמבצעים או לוקחים החלטה פיננסית גדולה ותשמחו שיש לכם את האיש שלכם שמלווה ומכיר את הסיפור שלכם. בהקשר החזרי מס, התחילו מלברר אם מגיע לכם החזר דרך רואה חשבון ומשם התקדמו להגשת הבקשה ולבסוף, תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

רואה חשבון לרוב יוכל לסייע מעבר להחזרי מס, אך בהקשר של הליך זה הוא יכול להמליץ על זכאות, על צפי החזר וכמובן ללוות בכול שלבי התהליך כולל איסוף המידע והגשת הבקשה עצמה.

בעיקרון אפשר אך דעו כי מדובר בהליך שיכול להיות מורכב פיננסית, במיוחד אם יש לכם הכנסות מכמה גורמים שונים והוצאות מוכרות שצריך לקחת בחשבון.

באם אתם לא בטוחים בדבר הזכאות שלכם להחזר מס כדאי לפנות לרואה חשבון על מנת לברר זכאות, אך באופן כללי אם שיניתם מצב תעסוקתי או שינוי כלשהוא בשנה מסוימת, יכול להיות כי השינוי הזה שווה לכם הטבת מס שלא נלקחה בחשבון.

חפשו אדם מקצועי, מומחה ובעל ניסיון אשר יש עליו חוות דעת חיוביות ורבות כך שתדעו שאתם שוכרים אדם שרוצה בטובתכם וגם יודע איך להשיג אותה.

על מה עברנו עד עכשיו?