fbpx
החזר מס עכשיו

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

באם אתם נפגעי פעולות איבה עם שיעור אחוזי נכות הגבוה מ-19 אחוזים מגיע לכם מענק להחזר מס הכנסה. על מנת לקבל את המענק, בהנחה שאתם עומדים בכול הקריטריונים תצטרכו להגיש בקשה לקבלת מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה בצירוף מסמכים רלוונטיים כתלות אם אתם שכירים או עצמאיים. בכול מקרה, כדאי מאוד להתייעץ כי סביר שמגיעות לכם זכויות נוספות במסגרת היותכם נפגעי פעולות איבה.

נפגעי פעולות איבה

במדינה ישראל, נפגעי פעולות איבה מקבלים הכרה מיוחדת ובהתאם גם הטבות וזכויות על מנת לסייע להם להתמודד עם האירוע שחוו. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי מכיר באדם כנפגע פעולת איבה הוא יהיה זכאי גם להטבות מרשות המסים. נפגע פעולת איבה הוא אדם אשר נפגע באירוע טרור בארץ או באירוע שארע מחוץ לארץ. ההכרה הזאת מאוד משמעותית ונדרש לוודא שאם נפגעתם בפעולת איבה אתם אכן מוכרים ככאלה. אם לא, התחילו מלדאוג שתהיו מוכרים כך.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מס הכנסה

על מנת לכלכל את המדינה הגוף אשר נקרא רשות המסים גובה מסים מאזרחי המדינה. ישנו מגוון רחב מאוד של מסים אשר המגינה גובה והגיוני שהמוכר בהם הוא מס הכנסה לאור העובדה שהוא מגיע ממש לכול אחד שעובד. מס הכנסה מחושב על פי מדרגות מס, כלומר כתלות בגובה השכר של עובד הוא ממוקם במדרגת מס אשר מורה על ניכוי מס בשיעור מסוים, כמובן שככול תרוויחו יותר, כך ינוכה לכם יותר.

 

החזר מס הכנסה

לא תמיד המס מחושב בצורה נכונה ובנוסף, ישנם אנשים אשר זכאים לכל מיני הטבות בנושא המסים. התיקון של כל אלה נעשה על ידי הליך החזר מס הכנסה. כלומר המס כבר שולם אך ניתן לבקש ולקבל אותו בחזרה בהתאם לטענות מבוססות ועל פי החוק. באופן כללי, כול אדם יכול לדרוש החזר מס הכנסה ואם הטענה שלו תמצא תקינה הוא יקבל אותו, אך עבור נפגעי פעולות איבה הדבר מיוחד יותר.

 

מענק להחזר מס הכנסה

מענק להחזר מס הכנסה הוא מענק אשר ניתן למשלם המסים אשר מגיעה לו הכרה במצב כלשהוא. לצורך העניין, לאחר שהעובד כבר שילם למס הכנסה ונוכה לו המס מהכנסתו, ובהתאם לתקנות הרלוונטיות, יקבל העובד חלק מהמס בחזרה כתלות בתנאי המענק.

 

מענק להחזר מס הכנסה לנפגע פעולת איבה

נפגעי פעולות איבה יהיו זכאים למענק להחזר מס הכנסה כתלות בדרגת הנכות שנפגעה להם כתוצאה מהתאונה. המענק רלוונטי רק לנפגעי פעולות איבה שנפגעו כך שיש להם אחוזי נכות וכמובן שהם גם כעת עובדים. כמו כן, חשוב לשים לב כי מדובר במענק להחזר חלקי של המס והוא רלוונטי רק לשנת המס האחרונה שהייתה. המענק ניתן רק לנפגעי פעולות איבה עם שיעור של למעלה מ-19 אחוזי נכות.

 

גובה המענק

כאמור, המענק ניתן רק מדרגת נכות בשיעור 19 אחוזים. גובה המענק שיקבל הנפגע תלוי בשיעור אחוזי הנכות שלו בתנאי שהם גבוהים כמובן מ-19 אחוזים ועד ל-90 אחוזים שכן 90 אחוזי נכות מזכים בפטור מלא ממס הכנסה. אחוזי הנכות נקבעים על פי חומרת המצב ועשויים להיות זמניים או ללא הגבלת זמן, בהתאם לכך, יקבע גובה המענק להחזר מס הכנסה לנפגע.

  1. מעל 90 אחוזים – פטור מלא ממס הכנסה, באם לא קיבלתם אותו מומלץ להסדיר את המצב אך גם ניתן לבקש החזר מס ברטרו על שנים בהן ירד לכם מס שלא כצדק.
  2. 50 אחוזים ועד ל-89 אחוזים – מענק להחזר מס הכנסה בשווי של 2,348 ₪.
  3. 25 אחוזים ועד ל-49 אחוזים – מענק החזר למס הכנסה בשווי של 1,242 ₪.
  4. 19 אחוזים ועד ל-24 אחוזים – מענק החזר למס הכנסה בשווי של 246 ₪.

 

הגשת בקשה המענק

על מנת לקבל את ההחזר צריך לעמוד בתנאי המענק וכמובן לשלם את המס במהלך השנה החולפת. את ההחזר נדרש לבקש על ידי הגשת בקשה. בניגוד לכך שמדובר במס הכנסה, אתם אינכם מקבלים הכרה מהמס בחזרה, אלא המוסד לביטוח לאומי הוא שמחזיר לכם את הכסף על ידי המענק ולכן את הבקשה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי. ניתן לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי או לגשת ממש אל הסניף שרלוונטי אליכם של הביטוח הלאומי.

 

מילוי הבקשה

על מנת שיוכלו לקבוע שאכן שילמתם את המס שהייתם אמורים ובהתאם אתם זכאים למענק, תצטרכו להגיש במסגרת הבקשה טופס 106 אשר מפרט את כול ההכנסה והניכויים שלכם באם אתם שכירים, או שומת מס באם אתם עצמאיים. בכול מקרה תצטרכו להראות שאתם באמת עובדים וזכאים למענק על ידי הגשת תלוש שכר של דצמבר בשנה החולפת.

 

לא מהססים – מתקשרים לשאול!

באם אתם אכן נפגעי פעולות איבה, או קרובי המשפחה שלכם, עם אחוזי נכות בשיעור של למעלה מ-19 אחוזים, מגיע לכם מענק ובהמשך לכך גם הגיוני מאוד שמגיעות לכם הטבות נוספות במסגרת ההכרה שלכם כנפגעי פעולות איבה. על כן, כדאי מאוד לא להסס ולפנות לקבל ייעוץ וסיוע מאיש מקצוע מוקדם ככול האפשר. זכרו כי את הבקשה ניתן להגיש רק על השנה שהייתה ועל כן, לא כדאי לפספס זאת.

 

הבקשה עצמה צריכה לכלול טופס 106 באם אתם שכירים או טופס שומה באם אתם עצמאיים, אחרי שאספתם את כל הטפסים הרלוונטיים יש להגיש את המסמכים למוסד לביטוח לאומי באתר האינטרנט או בסניף הביטוח שקרוב אליכם.

המענק משתנה בין אדם אחד לאחר כתלות בגובה אחוזי הנכות כך שהמענק המינימלי (למעט אי זכאות למענק9 הוא כ-200 ₪ ואילו המקסימלי בעבור אחוזי נכות גבוהים עוד כ-2,500 ₪. בהתאם למדרגת שיעור אחוזי הנכות שלכם יקבע גובה המענק שתקבלו.

המענק ניתן רק לנפגעי פעולות איבה אך כאלו שעובדים, כלומר בתור מובטל לא ניתן להגיש את המענק שכן גם לא שילמתם מס הכנסה כי לא הייתה לכם הכנסה.

התשובה היא לא, מדובר במענק על החזר מס הכנסה מיגיעה אישית בלבד . אך כן כדאי שתדעו שמגיעים לכם מענקים והטבות אחרות על מסים או על רכישת מוצרים מסוימים במסגרת היותכם נפגעי פעולות איבה.

על מה עברנו עד עכשיו?