fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2016

אחד המאפיינים המועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. תוכלו לבקש החזר מס אפילו עבור שנת 2016 וברור כי לא כדאי לוותר על זה היות ויכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שיוחזר אליכם. במאמר זה תמצאו את כל המידע על החזרי מס לשנת 2016.

מקבלים מס בחזרה

הליך החזר מס נשמע מאוד חלומי, מגישים בקשה לרשות המסים ומקבלים כסף. בפועל, לא תמיד כך הדבר ואנשים רבים נתקלים בקשיים הנובעים הן מהצורך לאסוף ולהגיש המון מידע ובעיקר מהיעדר מידע מקצועי בנושא החזרי מס.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

הדבר הראשון שכדאי שתדעו, אנשים מקבלים כסף בחזרה מהרשות המסים רק אם הם זכאים לכך, ורק אם הם מצליחים להוכיח ולבסס את הטענה שלהם שהם זכאים לכך, כיצד עושים זאת?

 

זכאות להחזר מס

תחילה, נבין מי זכאי להחזר מס ואיך תדעו שאתם חלק מהאוכלוסייה הזאת. באופן כללי, החזר מס רלוונטי לכל מי שגבו ממנו מס ביתר או לחילופין, עבור אנשים שעשו כל מיני דברים אשר זיכו אותם בהחזר מס ברטרו, מבלי קשר לגביית המס שהייתה תקינה.

בתום שנת המס, ניתן להסתכל אחורה על כול ההכנסות וההוצאות הרלוונטיות שהיו השנה ולחשב כמה הייתה ההכנסה השנתית החייבת במס, בהתאם את שיעור המס לפי מדרגת מס ולבסוף, נקודות זיכוי או הטבות מס על גבי הגובה המס שיש לנכות.

 

נקודות זיכוי

ישנם הרבה אנשים ואוכלוסיות הזכאים לנקודות זיכוי. בעצם מדובר בהטבת מס כך שנקודת זיכוי אחת (נכון לשנת 2021) שוות ערך ל-218 ₪ אשר יורדים מערך המס שעובד מסוים חייב לו. במקרים בהם לא נלקחו בחשבון נקודות הזיכוי שעובד זכאי להן, לאור שינויים שלא עודכנו או שלא ידע כי עליו לדרוש אותן, ניתן לדרוש הכרה בהן גם מאוחר יותר במסגרת הליך החזר מס ולקבל את השווי שלהן בחזרה.

 

הוצאות מוכרות

בנוסף לנקודות הזיכוי אשר מורידות את הגובה של המס שמנוכה, ישנן הוצאות אשר מוכרות למס ובעצם מורידות את ההכנסה החייבת במס כך שבהתאם גם גובה המס יורד. באלו לא תמיד ניתן להתחשב בזמן אמת ורק בתום השנה יהיה ניתן לבקש הכרה בהן ולקבל בעבורן כסף בחזרה. הוצאות מוכרות לדוגמא הן תרומה לעמותה מוכרת או הפקדה לביטוח חיים, באם עשיתם משהו מכך בשנת 2016, כדאי לבדוק את הזכאות להחזר מס בגינן.

 

הוכחת זכאות להחזר מס

באם אתם אכן זכאים להחזר מס מסיבה כלשהיא, השלב הבא הוא להוכיח לרשות המסים כי אתם אכן זכאים לכך. ההוכחה נעשית על ידי הגשת בקשה להחזר מס שתצטרכו למלא ולהגיש. הבקשה חייבת לכלול כל אישור או טופס הרלוונטי לבקשה שבגינה מוגשת על מנת שבאמת תתקבל ותוכיח את הטענה.

  1. הגשת בקשה בתור שכירלאור העובדה כי רוב השכירים אינם חייבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, ניתן להגיש בקשת החזר מס חיצונית לרשות המסים ובה פירוט של ההכנסות (טפסי 106) ופירוט של ההוצאות או הסיבה שבגינה מוגשת הבקשה כדוגמת תעודת שחרור.
  2. הגשת בקשה בתור עצמאיבעבור עצמאים הליך החזר המס מתבצע כחלק מהגשת הדוח השנתי בו הם כבר חייבים לפרט את ההכנסות ואת ההוצאות שלהם הרלוונטיות לרשות מסים.

 

אפשר גם אחורה

על פניו, הליכים מסוג החזר מס צריכים לקרות בזמן אמת לאור העובדה כי מידע הולך לאיבוד ובעיקר כי נדמה שהמס כבר נגבה ולא ניתן לעשות דבר בנושא. בפועל, דווקא ככל שהזמן עובר תוכלו לקבל יותר מידע הרלוונטי אליכם כדוגמת אישור משרת מילואים פעיל, טפסי 106 או אישור סיום לימודים.

על כן, רשות המסים מאפשרת להגיש החזרי מס עבור שנים שכבר הסתיימו כל עוד הן בטווח של 6 שנים משנת המס הנוכחית. על כן, בקשת החזר מס עבור 2016 רלוונטית עד שנת 2022, כולל.

 

החזרי מס לשנת 2016

אם נסכם את כל המידע עד כה, אתם יכולים לבקש החזר מס בעבור 2016 וכדאי שתתחילו את התהליך כבר עכשיו על מנת לא לפספס את חלון ההזדמנויות שעוד פתוח לכם בעבור השנה הזאת. ישנם כמה שלבים שכדאי ומומלץ לעבור בהם בדרך לקבלת הכסף בחזרה והם עשויים לקחת זמן. חיכיתם כבר יותר מ-4 שנים, כדאי לא לחכות עוד!

  1. בירור זכאות – השלב הראשון שכדאי להתחיל ממנו הוא בירור זכאות, הבנה האם באמת מגיע לכם החזר מס בעבור שנת 2016 ובהתאם גם כמה. תוכלו לעשות זאת בעצמכם על ידי חקר עולם המס והסתכלות על כל ההכנסות החייבות במס שהיו לכם, או לחילופין, לפנות לאיש מקצוע עם כל המידע והוא יחשב זאת עבורכם.
  2. איסוף מידע פיננסי – באם נראה כי אתם זכאים להחזר מס, ואם עוד לא אספתם את כל המידע הדרוש, זה בדיוק הזמן. טפסי 106, קבלות על הוצאות, אישורי הפקדות, מסחר בשוק ההון, וכל דבר שיכול להיות רלוונטי בהתאם למחזור השנתי שלכם ובהתאם לייעוצו של איש המקצוע שבחרתם לדרך.
  3. הגשת הבקשה – בתום איסוף כל המידע ומתוך הבנה כי כנראה מגיע לכם כסף, תגיעו לשלב האחרון והוא הגשת הבקשה. הבינו כיצד הכי נכון ונוח לכם להגיש אותה ומלאו את כל הפרטים. גם כאן תוכלו פשוט להעביר את כל העבודה לאיש מקצוע אשר יגיש אותה עבורכם.
  4. המתנה לתשובה – לבסוף, אחר כמה חודשים, תגיע התשובה המיוחלת עם אישור או דחיית הבקשה שלכם ובהתאם, כמה כסף מגיע לכם.

 

החזרי מס לשנת 2016 עדיין רלוונטיים ואם נראה לכם שאתם זכאים לכך לפי הידע שלכם מומלץ לבקש אותם. תוכלו גם להתייעץ בכל שלב בתהליך אם איש מקצוע על מנת להפוך אותו ליעיל יותר וכדי לחסוך מכם הרבה כאבי ראש בהתעסקות עם כל המידע ועם רשות המסים.

בקשת החזר מס בעבור שנת 2016 מתבצעת מול רשות המסים. תדרשו להגיש בקשה להחזר מס על ידי הגשת פנייה או מילוי טופס לבקשת החזר מס. בכל מקרה כמובן שתדרשו לצרף טפסים ומסמכים שתומכים בטענות שלכם.

בעבור שיכירם, בקשת החזר מס חייבת לכלול טופס או טפסי 106 לשנת המס הרלוונטית. את הטפסים תצטרכו לבקש מהמעסיק שלכם, הוא מנפיק ושולח לכם. בטופס סיכום של כל השכר והניכויים שהיו לכם בשנה הזאת.

הגיוני שעדיין יש לכם שאלות, תוכלו לפנות לאיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון להחזרי מס או עורך דין להחזרי מס.

למרות שהרבה מפחדים מרשות המסים, כדאי ואפילו מאוד לדרוש את כספכם בחזרה.

על מה עברנו עד עכשיו?