fbpx
החזר מס עכשיו

מדריך פיננסי לנוטלי משכנתא על דירת מגורים שנפתח נגדם תיק הוצאה לפועל

אנשים אשר לוו משכנתא מהבנק וכעת לא מסוגלים להחזיר אותה חשופים לפתיחת תיק בהוצאה לפעול כנגדם. באם קיבלתם הודעה כי כך הדבר, פנו מיד לקבלת סיוע ועזרה מאיש מקצוע כדוגמת עורך דין הוצאה לפועל והתחילו להתמודד עם ההליך. יכול להיות כי הפתרון הוא אכן למכור את הדירה שלכם, אך כדאי קודם לבחון את כול האפשרויות ותבינו כיצד לצמצם את הנזק הכלכלי שלכם או שיגרם לכם. כאן, באתר החזר מס עכשיו, תמצאו מדריך פיננסי לנוטלי משכנתא על דירת מגורים שנפתח נגדם תיק הוצאה לפועל.

משכנתא היא סוג של חוב

אולי בגלל השימוש במילה משכנתא במקום במילה הלוואה, ואולי בגלל שמדובר בהליך כל כך נפוץ, אך ברור כי אנשים לא תמיד מבינים את גודל ההתחייבות של המשכנתא כשלוקחים אותה על דירת מגורים. בסופו של דבר, משכנתא היא הלוואה כך שלוקחיה הופכים לחייבים לבנק ובהתאמה, מחויבים להחזיר את מה שלקחו על פי התנאים. כאשר לא מחזירים את החוב כמו שצריך, העניינים מתחילים להסתבך.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

מדריך פיננסי לנוטלי משכנתא על דירת מגורים שנפתח נגדם תיק הוצאה לפועל

באופן כללי, בכול הקשור לפריעת חובות, אנשים והנושים שהם חייבים להם, יכולים להסתדר ביניהם ללא עזרה חיצונית ולהחזיר את החוב לפי התנאים שבהם ניתנה ההלוואה. אך כאשר הדבר לא עולה בקנה אחד עם המציאות, והחוב לא נפרע כמו שאמור להיפרע מבחינת זמן או ערך, ניתן לערב את הוצאה לפועל ובעצם לפתוח תיק בהוצאה לפועל כנגד החייבים.

 

אפשרויות להתמודד עם פתיחת התיק

מהרגע שנפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל יש לכם כמה אפשרויות להתמודד עם כך, כדאי מאוד לבחון את כול האפשרויות ולהבין מה בגדר היכולות שלכם ומה כדאי לכם לעשות. הבינו כי תיק בהוצאה לפועל שפתוח נגדכם מעמיד אתכם בסיטואציה מאוד מורכבת מבחינה פיננסית וחשוב מאוד להתנהל בצורה זהירה וחכמה על מנת באמת לסגור את התיק ולהמשיך הלאה בחייכם.

 

התנגדות לפתיחת התיק

כאשר נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל הנושים אשר אתם חייבים להם כסף בעצם פונים לסיוע להכריח אתכם לשלם להם את החוב ומבקשים מהמדינה לדאוג שהחוב יפרע. בהקשרי משכנתא, החוב הוא מול בנק כלשהוא ולכן אתם בעצם נמצאים בהליך אל מול הבנק שלווה לכם. באם אתם לא מסכימים עם העילה לפתיחת התיק, תוכלו להתנגד לפתיחתו והעניין יבחן שוב.

 

תשלום החוב

אמנם סעיף זה נשמע מובן מאליו ובלתי אפשרי שכן אם הגעתם למצב שבו נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל כנראה שאין ביכולתכם להחזיר את החוב, אך מומלץ לבצע בדיקה חוזרת של האפשרויות שלכם ושל דרכים להחזרת החוב ואולי אפילו כן תצליחו להחזיר לפחות חלק גדול ממנו על מנת שהתיק ייסגר ומסלול חייכם הפיננסי יחזור לשורו. שימו לב כאן לשקול בכובד ראש את הצעדים כדי שלא תגיעו למצב חמור משאתם כבר בו כדי לסגור חוב אחד תכנסו לאחר.

 

מכירת הדירה

בשונה מחובות אחרים, חוב בגין משכנתא הוא חוב אשר סובב כולו סביב הדירה שבבעלותכם אשר קניתם בסיוע הבנק. גם אם זאת לא האופציה המועדפת עליכם כי מדובר בדירה שלכם, מכירת הדירה תכניס לכם הרבה כסף ותאפשר לכם לסגור את החוב מול הבנק וכמובן גם לסיים את הליך המשכנתא מולם. זכרו כי סביר שאם לא תמכרו את הדירה וגם לא תחזירו את החוב, הדירה המשמשת כמעין פיקדון להלוואת המשכנתא תלקח לכם ותמכר בכול מקרה.

 

הוצאה לפועל וכונס נכסים

התיקים בהוצאה לפועל בהקשרי דירה ומשכנתא עשויים לעבור להיות מנוהלים על ידי כונס נכסים ולהגיע לדיונים בדבר החוב. ישנן כמה זכויות לחייבים בגין משכנתא שכדאי שתכירו על מנת לוודא שאכן הן באות לידי ביטוי ואם הן לא, דרשו אותן ודאגו שמטפלים בכם כראוי למרות שאתם נמצאים בנקודת זמן בעייתית מבחינה פיננסית וכביכול בעמדת נחיתות אל מול הבנק.

  1. איסור מכירת הדירה – ראשית, הבנק וכונס הנכסים לא יכולים למכור את הדירה שלכם בכול מחיר וזאת בעיקר תלוי באפשרות מגורים חלופית שתהיה לכם. באופן כללי, בהרבה מקרים הם אלו שיצטרכו לדאוג לכם למקום מגורים חלופי באם לא תוכלו לדאוג לכך בעצמכם ועד שזאת לא יוסדר לא ניתן למכור את הדירה שלכם.
  2. הגבלת שכר הטרחה – בהרבה מקרים שכר הטרחה של עורך הדין שתשכרו בשביל ההליך בהוצאה לפועל יהיה מוגבל על ידי החוק בערך מסוים שלא ניתן לעבור אותו. זאת כמובן מתוך הבנה שאתם גם ככה נמצאים במצב כלכלי שכול שקל חשוב לכם ולכן גם שכר הטרחה לא יכול להיות גבוה מדי.
  3. אפשרות להארכה או השהייה – באופן כללי כול ההליך בהוצאה לפועל לרוב מתקדם מאוד מהר, אך ניתן לבקש וכמובן גם לקבל הארכות להתנהלות של החייב כדוגמת תשובה לפתיחת התיק או החזרת החוב וכן השהיות במקרים מסוימים. זאת כמובן צריך להיות בהתאמה לבקשה של החייב ולכך שלאחר בחינת הנושא על ידי הוצאה לפועל הוחלט לאפשר זאת.

 

לא מחכים – מתייעצים!

יכול מאוד להיות שאתם לא מבינים מה נפל עליכם ושבאמת יש לכם רצון טוב להחזיר את החוב אך פשוט אין לכם אפשרות לעשות זאת. למרות שמכירת הדירה שלכם ופגיעה כלכלית משמעותית נראות כמו האופציות היחידות, אך לא כך חייב להיות הדבר. הטיפ הכי טוב שניתן לתת לכם הוא להרים טלפון בהקדם לעורך דין ולהתייעץ כיצד להתקדם. לא רק שאתם חייבים להיות מיוצגים משפטית בחלק מההליכים והדיונים, אתם רוצים שיהיה מי שילווה אתכם ושידע מה הוא עושה.

 

פתיחת תיק בהוצאה לפועל נעשית על ידי נושה כנגד מישהו שחייב לו כסף. לצורך העניין, בהקשרי משכנתא, הבנק בעצם מחייב את החייב לשלם את החוב שנוצר. להוצאה לפועל יש הרבה סמכויות וביכולתם לדוגמא במהלכו של תיק לחייב במכירת הדירה.

למרות שנפתח נגדכם תיק לא על ידכם כמובן, יש לכם אמירה בנושא ואתם יכולים להתנגד אליו ולהוכיח כי אכן כבר פרעתם את החוב ולכן אין עילה לפתיחת התיק והוא צריך להיסגר.

עורכי דין יכולים לסייע לכם אך כדאי להדגיש כי חשוב מאוד שאכן תשכרו את שירותיו של עורך דין מקצועי ובעל ניסיון.

תוכלו לערער על כל החלטה שתתקבל ולנסות לשנותה.

על מה עברנו עד עכשיו?