fbpx
החזר מס עכשיו

החזרי מס לשנת 2015

אחד המאפיינים המיוחדים והמועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו. תוכלו לבקש החזר מס אפילו עבור שנת 2015 וברור כי לא כדאי לוותר על זה היות ויכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שיוחזר אליכם. במאמר זה תמצאו את כל המידע על החזרי מס לשנת 2015.

החזרי מס

באם מעולם לא התעסקתם עם החזרי מס ופשוט קיבלתם את גובה המס שמנוכה לכם כמו שהוא, אתם לא לבד, אך אתם גם לא בהכרח "בקבוצה המנצחת". הגיוני וסביר כי יש לכם אמון במעסיק שלכם וברשות המסים כי אלו מנכים בדיוק כמה שהם צריכים לנכות מתוך השכר שלכם למס, אך בפועל, לא תמיד כך הדבר. בסיטואציות בהן גבו מכם ביתר, אתם אלו שאחראים לזהות את הפער ולדרוש את הכסף הזה בחזרה. לא תעשו זאת, לא תקבלו אותו.

החזר מס הכנסה -בדיקת זכאות מהירה ונוחה >>>

 

החזרי מס בזמן אמת

ניתן לסווג את החזרי המס להחזרי מס בזמן אמת, כלומר במהלך שנת המס ולהחזרי מס רטרואקטיביים. אחד המאפיינים המיוחדים והמועילים בהליכי החזרי מס הוא הזכות של כל עובד לבקש אותם גם על שנים שכבר הסתיימו מזמן.

מנגד, ישנם מקרים, בעיקר עבור שכירים, אשר יכולים לדרוש את החזר המס כבר במהלך השנה כך שהוא אפילו יוחזר להם כבר במשכורת הבאה. אלו לרוב מקרים המתקשרים להחזרי מס או לאישורים חסרים כדוגמת תעודת שחרור.

 

החזרי מס רטרואקטיביים

החזרי מס רטרואקטיביים מיועדים הן לאנשים אשר נזכרו מאוחר, אך לעיתים קרובות הם יהיו בעצם האופציה היחידה לבקש את המס בחזרה. העיקרון עליו מתבסס החזר מס רטרואקטיבי הוא עיקרון קאלנדרי, לאור העובדה כי מס מחושב באופן שנתי, הגיוני כי רק בתום השנה יהיה ניתן לחשב את המס ואת ההכנסה השנתיים ולקבוע כמה מס היה אמור לרדת אל מול כמה מס שירד. במידה ויש פער, תוכלו לקבל את הכסף בחזרה.

 

החזרי מס לשנת 2015

לאור העובדה כי קביעת גובה המס ושיעורו ניתן לעשות באופן מדויק ואמיתי רק בתום שנת המס, ולאור העובדה כי התהליך לוקח זמן, רשות המסים מאפשרת לבצע את התהליך בעבור כל אחת מששת השנים שקדמו לשנת המס הנוכחית.

כלומר, נכון לשנת 2021, ימים אלו, תוכלו לבקש החזר מס בעבור שנת 2015 ואילך. מדובר באפשרות מאוד טובה בעבור אנשים אשר נוכה להם הרבה כסף, והם מעולם לא דרשו אותו.

 

זכאות להחזר מס בעבור 2015

הבנו כי ניתן לבקש החזר מס בעבור שנת 2015, כעת נדרש להבין האם דווקא אתם זכאים לקבל אותו. חשוב להבין כי יש כל כך הרבה סיבות לזכאות להחזר מס כך שסביר מאוד כי גם לכם מגיע לקבל אותו בסכום כלשהוא אשר יכול להיות גם מאוד גבוה. על מנת להבין אם מגיע לכם החזר מס בעבור 2015 הנה כמה סיבות נפוצות לזכאות להחזר מס כך שאם אתם עונים עליהן, כדאי להתקדם בהליך.

  1. שיניתם תנאי העסקה – שינוי עבודה, שינוי שכר, הפסקות עבודה, יציאה לחל"ת וכל שינוי אשר גרם לגובה השכר שלכם להשתנות באופן שנתי, עשוי לזכות אתכם בהחזר מס. זאת לאור שינוי בהסתכלות שנתית על מדרגת המס שאתם שייכים שלה מבחינת הצפי בתחילת השנה של ההכנסה שלכם אל מול ההכנסה השנתית האמיתית שהגעתם אליה.
  2. התחתנתם או התגרשתם – באם לא ידעתם זאת אכן זאת עשויה להיות הפתעה כי לסטטוס המשפחתי שלכם יש השפעה משמעותית על גובה המס שמנוכה לכם. בהתאם, אם התגרשתם או התחתנתם במהלך השנה, סביר כי מגיע לכם החזר מס בעבור החודשים שחלפו מהשינוי.
  3. סיימתם שלב בחיים – הקריטריון הזה מאוד רחב והוא מתייחס לכל מיני שינויים בחיים אשר רשות המסים מכירה בהם לדוגמא – סיום תואר, קבלת תעודת מקצוע, שחרור מהצבא.

 

בירור תנאי זכאות

ישנם הרבה אתרים וגופים אשר יציעו לברר בעבורכם תנאי זכאות, בנוסף תוכלו גם לחקור על כך בעצמכם. חשוב להבין כי כמו שרשות המסים יכולה לסקור את הבקשה שלכם ולקבל אותה, היא יכולה גם לגלות בעקבות הגשת בקשה עם לא מספיק פרטים ומסמכים שאתם בעצם בחוב לרשות המסים, למרות שלא כך הדבר, ולגבות אותו. על כן, השקיעו בשלב בירור הזכאות כדי לא להיכנס לבירוקרטיה מיותרת.

 

איש מקצוע לצדכם

גם אם אתם עונים על כל הקריטריונים שציינו קודם, עדיין לא בטוח כי באמת מגיע לכם החזר מס, למרות שסביר מאוד שכן. על מנת לוודא זאת, ובאופן כללי על מנת להפוך את כל תהליך החזר המס לשנת 2015 לנגיש ופשוט יותר, תוכלו לבחור באיש מקצוע, מומחה בהחזרי מס, שיהיה לצדכם לאורך הדרך. בשונה מכם, הוא מכיר הרבה מקרים ואת התקנות של רשות המסים ויוכל לקבוע בקלות ובאמינות את הזכאות שלכם ואת הדרך בה עליכם לפעול.

 

שומרים טפסים ומידע פיננסי

נקודה חשובה שכדאי לזכור להמשך, לצורך בקשת החזר מס, ובאופן כללי לכל מיני הליכים בחיים, תדרשו להציג כל מיני טפסים פיננסיים. על כן, שמרו כל דבר שיכול להיות רלוונטי. המעסיק שלכם בהרבה פעמים יוכל לתת לכם את המידע המבוקש, אך ליתר ביטחון, היו גם אתם אחראים לכסף שלכם.

כל עוד אנחנו בשנת 2021 תוכלו לבקש החזר מס בעבור שנת 2015 וברור כי לא כדאי לוותר על זה היות ויכול להיות כי מדובר בהרבה כסף שיוחזר אליכם. הליך החזר המס מתחיל בהגשת בקשה לרשות המסים ומומלץ שיתחיל בייעוץ של מומחה בתחום החזרי המס. באם אכן תתקבל בקשתכם, יוחזר אליכם הכסף לאחר כמה חודשים ותוכלו לנסות את התהליך, גם על שנים נוספות.

בדומה לכל שנה אחרת שניתן לבקש בגינה החזר מס, תדרשו להגיש בקשת החזר מס לרשות המסים. תוכלו לעשות זאת באופן מקוון או לגשת באופן פרונטלי לפקיד שומה הקרוב אליכם ולהגיש לו את הטפסים.

בעבור קליטת הבקשה ברשות המסים תקבלו הודעה מרשות המסים לפי פרטי ההתקשרות שלכם, אך קבלת הבקשה והחזרת הכסף לרוב תיקח כשלושה חודשים עד להגעת התשובה. בכל מקרה, ההחזר מועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

נכון לשנת 2021 ניתן לעשות זאת שכן ניתן להגיש החזר מס כול פעם בעבור אחת מששת השנים שקודמות לשנת המס בה אנחנו נמצאים, לכן, כדאי למהר כדי לא לפספס את ההזדמנות.

ישנם הרבה אנשי מקצוע שייעצו לכם להיעזר בהם לתהליך, בחרו באיש מקצוע מומחה ובעל ניסיון אשר לא יוביל אתכם להליך שתצאו ממנו מופסדים.

על מה עברנו עד עכשיו?